Články / Reporty

„Všechno mi tě tu totiž připomíná…“ (Good Times Only)

„Všechno mi tě tu totiž připomíná…“ (Good Times Only)

Veronika Tichá | Články / Reporty | 17.12.2023

Poslední cigareta v neonově zářící kuřárně Artbaru, ve kterém se odehrávají všechny možné akce od univerzitních večírků až po techno nebo queer parties. Tentokrát je na programu koncert pražských Good Times Only, kteří přijíždějí se svou nedávno vydanou deskou Teď na to myslim. Křest na domácí půdě už mají za sebou, jedna z posledních zastávek podzimní tour je v Brně.

Nejdříve dává kratší set pražský písničkář Rodan, který se minulý rok se songem Introvert Party Club, napsaným ve spolupráci s dalšími hudebníky, dostal do českého finále Eurovize. Hned na začátku avizuje bubeníkovu nehodu, kvůli které je kapela odkázána na elektroakustickou kytaru a basu. Koncert tedy není tolik „rádiově“ popový, ale dvojici se daří vytvořit i díky menší naplněnosti sálu intimnější atmosféru. Texty působí místy tuctově – chci ji, ona mě ne, stýskáme si a ubližujeme si. Přidanou hodnotou je zpěvákův barevný hlas a akustické vyhrávky.

Good Times Only se od minulého alba Pěkný chvíle (2020) posunuli k popovějšímu zvuku, přibrali dalšího člena, a to jim dává prostor kreativněji vybírat nástrojové uspořádání – bicí, basa a kytary nebo syntezátory podle písničky. Hojnější užívání synťáků, často několika zároveň, utváří libozvučné podklady, anebo naopak jen jemné přikrášlující ozdoby. U kytar se nebojí poetických dialogů, ale ani jednoduchých riffů, které dobře fungují s ostatními nástroji a zpěvem. Pěkný chvíle jako vypsání se z rozpadajícího vztahu, Teď na to myslim jako mix emocí a situací, provázející mezilidské vztahy obecně.

I přes drobnější problémy se zvukem představili všechny nové písničky a přidali i pár starších, včetně populárních Někdy jsme to my nebo Tvůj kluk. Ty čerstvé se věnují pocitům milostného rázu, randění a začínajícím románkům (ZONA100, Všechno nebo nic), ale řeší i komunikaci, která se hlavně za pandemie odehrávala v digitální podobě (DM’s, Tak jsme tu), nebo citlivější témata stesku po milovaných bytostech, které s námi už nejsou, a přijetí nesnesitelného toku času života (Musíš jít, Takhle se nedá žít). Hudebně levitují mezi funky beaty, osmdesátkovým synthpopem a svěžím kytarovým indie. Budují náladu, která je hřejivá a bezpečná jako letní paprsky slunce na chalupě u lesa, a zároveň vlastně dost obyčejná a unavená jako každodenní ranní kafe na začátku nového dne.

Info

Good Times Only + Rodan
12. 12. 2023 Artbar, Brno

foto © se svolením Good Times Only

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace