redakce | Články / Seriály | 25.01.2021
Toyota Vangelis (vl. jménem Václav Peloušek) vynálézá elektronické hudební nástroje v Bastl Instruments a ve vlastní tvorbě hledá rozhraní mezi člověkem a strojem pod notnou vrstvou autotunu. V jeho textech se intimita mísí s globálními tématy, jako jsou velká data, klimatická krize nebo digitální odcizení. Václav v loňském roce spolupracoval s Never Sol na EP Moc a nyní vyplňuje koncertní odmlku přípravou nových spoluprací a prohlubováním a nahráváním materiálu na novou desku. Seznamte se.
Co tě inspirovalo k hudebnímu stylu, který hraješ?
Mega mě baví přemrštěný experimentální písničkářství, kterýmu se teď říká hyper pop a kontrastně k tomu českej 70s/80s normalizační pop. Baví mě dobře napsaný věci s extrémní inovativní produkcí. Myslím si, že je zdravý mít lokální ambice a sdělení, a přitom mít světovej zvuk. Pak se totiž zpětně to lokální zdá víc aktuální, důležitý a ve výsledku i světový.
Čím se bavíš/živíš vedle hudby?
Baví mě memy, můj pejsek Dingo, anime, YouTube a Adventure Time. Živím se inovací elektronických hudebních nástrojů v Bastl Instruments. Je to komplexní, mega to trvá, ale nikdy tě to nenechá hnít na místě.
Co je nejhoršího na hraní v kapele/hraní bez kapely?
Nejhorší je, že si nemůžu poslechnout a užít si ty svoje věci na tom velkým zvuku. Kvůli mikrofonu musí být odposlechy trochu kompromis.
Co bezpečně rozhodí tvoji pozornost?
Nevědomá bezohlednost či dekadence.
Bez jakého jídla a pití by se neměla obejít žádná koncertní backstage?
Ruská vodka v mrazáku, matcha a sušený ovoce. Bagety never.
Za co utrácíš peníze/čas, co se týče hudby?
Loni to byla hardwarová infrastruktura, abych mohl svoje nový věci hrát naživo. Ale teď víc topím čas i peníze za to, abych z toho live materiálu mohl vyprodukovat hotový nahrávky. Taky desetkrát obrátím každý slovo ve svých textech, protože čeština je hodně osobní, vrstevnatá a taky nezní vždycky úplně dobře.
Jak bys charakterizoval současný svět ve třech větách?
Dechberoucí komplexita a barevnost, kterou je třeba oslavovat. Cokoliv se dá stylizovat do libovolné křiklavosti či unylé šedi. Ještě jsme dostatečně nevybudovali funkční paralelní struktury, aby se ty starý toxický mohly v klidu zhroutit.
redakce 05.10.2024
Jeden z veteránů evropské festivalové scény letos slaví úctyhodné šedesáté narozeniny. Který že? Kam vyrazit za hudbou, edice jazzová.
redakce 02.10.2024
Mappa funguje jako zvuková kartografie a spekulativní cestopis, zaměřující se na vytváření nepředvídatelných zvukových situací.
redakce 01.10.2024
Průlet těmi největšími zážitky z týdne, kdy město pulzuje jiným tepem.
redakce 01.10.2024
Ředitelka festivalu Music is povídá o tom, co chystají a na co se těší.
redakce 27.09.2024
Vozí k nám zajímavé zahraniční projekty, ale pečlivě mapují i tuzemskou scénu, kterou se pak zase snaží posílat ven. Mladí ladí nejen jazz.
redakce 25.09.2024
Také zjistíme, jaké koncerty ho nadchly v poslední době, na co se těší a kam na nejlepší obědy.
redakce 23.09.2024
Z původních pokojových producentů remixujících hvězdy jako Dua Lipa jsou horká jména ostrovní scény. Brzo i u nás.
redakce 16.09.2024
Jsou známí svými výbušnými koncerty, o čemž se budeme moci brzy přesvědčit. Zatím se naladíme playlistem od klávesáka Doriana Dumonta.
redakce 13.09.2024
Předposlední víkend v září bude nachystán hudební program pro knižní veletrh autorských a uměleckých publikací LITR.
redakce 11.09.2024
Na Lunchmeatu uvede premiéru audiovizuálního projektu Lithospheres ve spolupráci s vizuálními umělci Darjanem Hardim a Tomášem Martinkem.