redakce | Články / Seriály | 25.01.2021
Toyota Vangelis (vl. jménem Václav Peloušek) vynálézá elektronické hudební nástroje v Bastl Instruments a ve vlastní tvorbě hledá rozhraní mezi člověkem a strojem pod notnou vrstvou autotunu. V jeho textech se intimita mísí s globálními tématy, jako jsou velká data, klimatická krize nebo digitální odcizení. Václav v loňském roce spolupracoval s Never Sol na EP Moc a nyní vyplňuje koncertní odmlku přípravou nových spoluprací a prohlubováním a nahráváním materiálu na novou desku. Seznamte se.
Co tě inspirovalo k hudebnímu stylu, který hraješ?
Mega mě baví přemrštěný experimentální písničkářství, kterýmu se teď říká hyper pop a kontrastně k tomu českej 70s/80s normalizační pop. Baví mě dobře napsaný věci s extrémní inovativní produkcí. Myslím si, že je zdravý mít lokální ambice a sdělení, a přitom mít světovej zvuk. Pak se totiž zpětně to lokální zdá víc aktuální, důležitý a ve výsledku i světový.
Čím se bavíš/živíš vedle hudby?
Baví mě memy, můj pejsek Dingo, anime, YouTube a Adventure Time. Živím se inovací elektronických hudebních nástrojů v Bastl Instruments. Je to komplexní, mega to trvá, ale nikdy tě to nenechá hnít na místě.
Co je nejhoršího na hraní v kapele/hraní bez kapely?
Nejhorší je, že si nemůžu poslechnout a užít si ty svoje věci na tom velkým zvuku. Kvůli mikrofonu musí být odposlechy trochu kompromis.
Co bezpečně rozhodí tvoji pozornost?
Nevědomá bezohlednost či dekadence.
Bez jakého jídla a pití by se neměla obejít žádná koncertní backstage?
Ruská vodka v mrazáku, matcha a sušený ovoce. Bagety never.
Za co utrácíš peníze/čas, co se týče hudby?
Loni to byla hardwarová infrastruktura, abych mohl svoje nový věci hrát naživo. Ale teď víc topím čas i peníze za to, abych z toho live materiálu mohl vyprodukovat hotový nahrávky. Taky desetkrát obrátím každý slovo ve svých textech, protože čeština je hodně osobní, vrstevnatá a taky nezní vždycky úplně dobře.
Jak bys charakterizoval současný svět ve třech větách?
Dechberoucí komplexita a barevnost, kterou je třeba oslavovat. Cokoliv se dá stylizovat do libovolné křiklavosti či unylé šedi. Ještě jsme dostatečně nevybudovali funkční paralelní struktury, aby se ty starý toxický mohly v klidu zhroutit.
Jiří Vladimír Matýsek 02.03.2021
Američané Glaare se po třech letech vrací s novým albem. Jak ukazuje první singl Young Hell, zasněnost debutu se mění v krvavou noční můru.
redakce 01.03.2021
Loni v létě jsme narazili na osobitý cover skladby Piggy od Nine Inch Nails. Nahlédnout značku Minoq, za níž stojí slovenský producent Miňo Holík, nebylo jednoduché.
Jarmo Diehl 28.02.2021
Pandemické tanečky mají různé podoby, ale téměř ze všech čiší optimismus. Skořápky na řece i hustý slova pro řídké publikum.
redakce 26.02.2021
Zpěváka a kytaristu Vellocet Roll jsme posledně viděli s velkými kufry plnými vinylů. Které by vybral v Kabinet Records?
redakce 23.02.2021
„Snažím sa robiť hudbu, ktorá znie, ako keď vidíš Rothkove obrazy, čítaš Kunderu, pozeráš Interstellar, počúvaš Pärta...“ Poznejte Dominika Suchého z Tittingur a Weltschmerzen.
Jarmo Diehl 21.02.2021
Kanye West a Kim Kardashian jsou rozvedení, Hugo Toxxx masturbuje, nic co by vybočovalo z mezí tohoto světa.
Richard Kutěj 19.02.2021
Únorový díl novinek na elektronické experimentální scéně není veselý, zato je pestrý.
redakce 16.02.2021
Můžete ho pamatovat z neklidné noiserockové dvojice Kontroll, ale možná jste registrovali až jeho osobitý rap coby Inaua.
redakce 15.02.2021
Čerstvá tvář u Slnko records Nina Berglová se pohybuje mezi jazzem, klasickou hudbou, elektronikou i popem. Kdo ji v její tvorbě inspiroval?
Jarmo Diehl 14.02.2021
Každá emoce je politika. Pak není divu, že v jednom zátahu posloucháme kapely Zrní i Kurvy Češi.