Články / Reporty

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář | Články / Reporty | 02.04.2024

Velký pátek, velké těšení! Bouřliváci Hentai Corporation po dvou letech v Brně. Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije. Putování flašek tvrdého z podia k lidem, bitky mezi členy kapely – dnes ne. Jediné zřetelné abstinenční příznaky se tak projevovaly na straně publika: v očekávání jejich (freak)show, místy agresivně ječivé, jindy romanticky zasněné, na každý pád vždy správně ujeté, se leckomu třepaly ruce a rosila čela.

Byl jsem na rozpacích, že Hentai Corporation hrají jako první, na zběsilý kotel pod podiem se totiž člověk musí trochu rozcvičit, ale sestřelení hned ze startu zběsilým thrash-rock‘n rollem bylo vlastně příjemné. Člověk si alespoň mohl ověřit, jak je na tom s vlastním strejcovstvím, kolik energie je při produkci, v níž je znát vliv Pražského výběru i Mr. Bungle, schopen vybít. Energie naštěstí proudí mezi podiem a publikem obousměrně, takže o co ze staminy jsem přišel, to mi bylo vráceno maniackými skladbami zpět. A i Hentai Corporation prokázali, že to s tím strejcovstvím není tak vážné, na divokou performanci a bizarní průpovídky stačí i tak.

Bylo to pak spíše otcovství, co se v závěru dralo ke slovu. Šlo totiž o jednu z posledních akcí, na které vystoupil kníratý basák Matouš Durex Duraj, pracující otec dvojčat. Rozloučení s ním nebylo pietní, nýbrž živelné a oslavné. Při kapelní hymně Equilibristic Brides (lidově „bobři“) se na podiu zjevil sympatický naháč s bobří maskou známou z klipu. Bezostyšně se tam producíroval, pak šel do kotle křepčit. Jako by představoval excentrického ducha Hentai Corporation, který zůstává i přes personální a další změny stejný.

Set The Truth Is Out There vábil opojným světlem. Zadní projekce s příjemně psychedelickým nádechem, extatická stroboskopie a dvojice podlouhlých zářících panelů blikajících do rytmu jednotlivých skladeb… V písních se pak snoubila emotivnost melodičtějších pasáží s úderností bezmála metalových breakdownů. Až přílišný defétismus zpěváka roztomile se omlouvajícího za chyby nebyl na místě, show to byla kvalitní. A její součástí se stal i křest nového alba, které z pozice kmotra rychlými špunty pokropil frontman Hentai Corporation Radek Škarohlíd. Láhev dětského šampusu si pak s sebou odnesl do backstage. První dva sety byly vydatné, což odnesli následující Shogun Tokugawa. Co však prostor pozbyl na lidech, to zaplnil působivě hlasitý a agresivní „kung-fu metal“.

Při cestě domů jsem ještě nikdy v pátek večer nezažil tak prázdný rozjezd, tím spíš potěší, kolik lidí do Prvního patra nehledě na velikonoční svátky Hentai Corporation přitáhli. Snad se do Brna brzy vrátí s novými eklektickými skladbami, jejichž vznikání Škarohlíd avizoval. I kdyby ale bez nich, účast mohou očekávat slušnou. Publikum sice méně slušné, o to více jejich obskurnostem oddané.

Info

Hentai Corporation + The Truth Is Out There + Shogun Tokugawa
29. 3. 2024 První patro, Brno

foto © se souhlasem Hentai Corporation

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Mezi chaosem a soustředěním (The Ex)

Akana 24.03.2024

Pří ohlušujících noiseových náletech se především Hessels s Moorem svíjeli se svými nástroji s takovou bezuzdností, až to bylo o strach.

Róisín Murphy: elegancia a veľa vtipu

Michal Mikuláš 20.03.2024

Vstupenky na nenapodobiteľnú írsku disco queen boli v nedeľu popoludní už nedostupné. No wonder...

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace