Články / Rozhovory

Peggy Gou: Miluju, jak si o Koreji povídají lidi, kteří ji navštíví poprvé

Peggy Gou: Miluju, jak si o Koreji povídají lidi, kteří ji navštíví poprvé

David Čajčík | Články / Rozhovory | 20.09.2018

Peggy Gou je doslova všude. Velké články ve Vogue, Mixmagu i na Resident Advisoru, ty nejlepší festivaly v čele s Primaverou nebo Coachellou a hlavně chytlavé EP na labelu Ninja Tune. Rok 2018 je rokem Peggy Gou a jejích eklektických, živých a hlavně nekompromisně tanečních setů. Jakkoliv můžeme v pražských klubech vidět a slyšet světové hvězdy běžně, ne tak často se tomu stane hned během prvního vrcholu jejich popularity - v době, kdy po nich šílí celý svět. "Peggy Gou is winning over the world," tvrdí časopis Fader a k příležitosti říjnového koncertu této původem jihokorejské DJky a producentky v Roxy vznikl i tento rozhovor.

Jaké momenty své kariéry vidíš coby zlomové?
Řekla bych, že jeden z nejdůležitějších DJ setů, co jsem zahrála, byl Boiler Room na festivalu Dekmantel v roce 2017. Úžasný zážitek, který mi pomohl zasáhnout široké, vlastně by se dalo říct globální publikum. Další bylo vydání mého EP Once u Ninja Tune. To považuju za dosažení další úrovně pro mě jako muzikantku a producentku, pořád nemůžu uvěřit, jak úžasně bylo přijaté. Letos jsem se rozhodla rozjet svůj vlastní label, to je pro mě dost velké. Brzo zveřejním další detaily, těšte se!

Pamatuješ nějakou situaci, kdy jsi zúročila svou vášeň pro hudbu a módu?
Ano, když mě požádali, abych DJovala na večírku pro Virgila Abloha, módního návrháře, který se nedávno stal uměleckým ředitelem v Louis Vuittonu. Mám pro něj jakožto umělce obří respekt a hrát mu na večírku byla skvělá příležitost, jak se s ním poznat. Dalším příkladem je nedávné focení na titulku Mixmagu. Když mi řekli, že mě na ní chtějí, tak jsem byla samozřejmě nadšená. Na focení jsem se hodně chystala, takže to považuju za ideální cestu jak zkombinovat hudbu a image, cit pro módu.

V interview pro módní časopis Vogue zaznělo, že ses vzdala stylingu, protože se ti zdálo, že svůj osobní vkus přenášíš na druhé, místo aby ses více věnovala sobě samé. Máš někdy podobný pocit, i když hraješ?
To asi ne, jsou to velmi odlišné věci. Hudbu nedělám jenom pro sebe, i když s konečným výsledkem musím být spokojená – jinak to nejde. Když hraju, je to tak z padesáti procent pro sebe a z padesáti pro publikum. Pokud je to vychýlené na jakoukoliv stranu, nedává to smysl. Nemůžeš hrát jen pro sebe.

Pokud bys měla vlastní klub, jaké bys mu dala jméno a jak by vypadal?
Jmenoval by se Remember to Gou! Chtěla bych mít nějaký super cool interiér, ne moc „posh“, spíš s uměleckými vlivy. A co se týče filozofie, tak tu asi nejlíp vystihuje motto „good vibes & good music only“. I proto bych chtěla, aby na otvíračce vystoupil DJ Harvey.

Co bys zahrála svému dvanáctiletému já?
Asi něco od Larryho Hearda. V jeho tvorbě se promíchalo mnoho různých stylů, ale vždycky tam bylo něco pro každého. Myslím, že mé dvanáctileté já by se s tím rychle ztotožnilo.

Co tě štve na současné scéně, ve které se pohybuješ?
Asi zastaralé názory. Lidi chtějí, aby věci byly jako dřív. A přitom se svět mění, tak se s tím smiřme. Je to něco jako seriál Black Mirror – svět se rychle mění, může to být občas až děsivé, ale pokud se nedíváme pozorně kolem sebe a nesledujeme pokrok, brzo zjistíme, že nám ujíždí vlak.

Jsi první Korejka, který má na kontě BBC Essential Mix a zahrála si v Berghainu. Jak důležitá je pro tebe Korea teď, když tě většinou najdeme v Berlíně?
Berlín znamená jen to, že tady bydlím. Vždycky budu pyšná na to, že jsem z Koreje.

A jak se na tvůj úspěch dívají v rodné zemi?
Přijde mi, že ho oceňují, a to nejenom v Koreji. Cítím velkou podporu od lidí v celé Asii, jsou rádi, že se někomu povedlo prorazit v západním světě. V současnosti z Koreje vychází hodně nových umělců a nemálo z nich tvrdí, že je můj úspěch inspiroval, a chtějí dokázat, že na to taky mají. V září jsem měla na výběr mezi dvěma festivaly a vybrala si Spectrum v Koreji. Chtěla jsem se vrátit a zahrát si na tak velké akci.

Jaké jsou tvé pocity, když se takhle vracíš domů?
Je to skvělé – pokaždé, když přijedu, vidím tolik změn. A to pozitivních! Nové kluby, muzea, galerie... někdy to tempo ani nestíhám. A miluju, jak si o Koreji povídají lidi, kteří ji poprvé navštíví, jak zbožňují jídlo, styl a Korejce samotné. Upřímně řečeno ani turisti nemají v tuhle chvíli co negativního o Koreji říct. A to je úžasné.

Co říkáš na nedávné bilaterální rozhovory mezi Severní Koreou a Spojenými státy? Myslíš, že má politika své místo v taneční scéně?
Ano, asi má, ale pro mě osobně ne. Nemluvím ráda o politice, protože na to nejsem expert. Ale čeho si cením, je to, že Sever a Jih si k sobě pomalu ale jistě nacházejí cestu. A smiřují se.

Info

Peggy Gou
facebook umělce

Živě:
5. 10. 2018 Roxy, Praha
fb událost

foto © Jungwook Mok

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Maxl Walmsley-Pledl (Klangphonics): Sociální sítě jsou požehnání i prokletí

Filip Peloušek 10.07.2024

S kytaristou a hlasem Klangphonics Maxlem jsme se bavili o sociálních sítích, hře na alpský roh nebo o hraní na parkovišti.

Mike Kerr (Royal Blood): Že potřebujeme alkohol, abysme byli kreativní, je největší lež

Kristina Kratochvilová 09.07.2024

S frontmanem Mikem Kerrem z britského rockového dua jsme si před čtvrtečním koncertem popovídali o jeho hudebních začátcích, o boji s impostor syndromem, o cestě ke střízlivosti a tipy na…

Malcuth & Facutum: Jít tou těžší cestou

Viktor Hanačík 07.07.2024

Na konci minulého roku jim vyšlo album Alter, a to na americkém labelu Vale, s mezinárodními hosty i ohlasy. Rozhovor.

Prouza: Demo 1994 je kompletní Hampelovina

Štěpán Bolf (A.M.180) 27.06.2024

Na jedné z populárních streamovacích platforem se zničehonic objevilo demo třetí, nedokončené a nepojmenované desky Prouzy. Jak se to stalo a co bude dál? Rozhovor.

Anthony Béard, Benoît Lecomte (Ni): Hledání svatého riffu

Dominik Polívka 26.06.2024

Jejich hudba je útočná, podvratná, ale i náladová a poutavá. Nadsázka a hravost v surrealisticky progresivním běsnění není pouze prvoplánovým pozlátkem. Rozhovor, Pohoda.

Julien Racine: Hudba vzniká skoro vždycky v izolaci / Music is created almost always in isolation

Filip Hastík 24.06.2024

V rozhovoru probíráme pozadí vzniku aktuální desky a Julienovy práce obecně, vztah k Česku a také bohaté budoucí plány producenta současné experimentální elektroniky.

Petra Hradilová (Czech Music Crossroads): Pro mě to není jen práce

Mariia Smirnova 18.06.2024

To nejlepší ze světa world music, jazzu a alternativy můžete nasávat už za pár dnů v ostravském domě kultury Poklad a na koncertech pod širým nebem na Alšově náměstí. Rozhovor.

Marin Lalić (Bear Stone): Všetko je veľmi uvoľnené a bez stresu

Lucia Banáková 11.06.2024

Chorvátsky prírodný i festivalový unikát pre priaznivcov stoner a psychedelického rocku. Interview.

Pořadatelská: Tomáš Vobořil (Marienbad Film Festival)

Viktor Palák 07.06.2024

Co čekat od letošního ročníku již zavedené přehlídky v Mariánských Lázních? Svůj ideální festivalový den – a mnohem víc – vykresluje programový ředitel festivalu.

Randy Armstrong (Red): Plán B neexistuje

Dan Sywala 06.06.2024

Od té doby vydali dalších sedm alb, neměli žádné velké excesy, i když se jim nevyhnuly ani hodně mizerné dny, včetně jednoho pražského. Rozhovor.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace