Viktorie Motlochová | Články / Recenze | 30.03.2023
Titul This Is Why představoval pro některé fanoušky Paramore naději návratu ke kořenům poté, co kapela vydala sice energické, ale hlavně synthpopové album After Laughter (2017). Místo toho vypustili v půlce února do světa na své poměry experimentálně laděnou desku a veškeré šance zabrousit zpět do pop-punku jsou ty tam.
Titulní skladba This Is Why má jednoduchou kompozicí uvést do funkově laděného materiálu. Přestože hudebníci hodně experimentovali se syntezátorem, dominantní je tradiční rocková sestava, jíž se linou jemné vokály Hayley Williams, snadno se pohybující i v těch nejvyšších polohách. Na podobné vlně jako úvodní píseň se nesou i ty další jako třeba C’est Comme Ça s hybným refrénem a svůdnými, polodeklamovanýmmi slokami.
Nahrávka však velmi postrádá úderný koncept, který by řádně vystihoval, co se snaží sdělit, různé motivy a témata na sebe příliš nenavazují. V písni Big Man, Little Dignity reagují Paramore na problém patriarchální společnosti, která nechá kontroverzní mocné muže vyváznout bez jakéhokoli trestu, reflektují i frustrace a nejistoty způsobené koronavirem, což nepůsobí zrovna aktuálně. Prostor dávají lásce (Liar), stejně jako úzkosti způsobené neutichajícími zprávami o válečných konfliktech a systémovém rasismu (The News).
Jakkoliv nemůžeme Paramore upřít hudební vyzrálost, nové album This Is Why je matoucí jak hudebně, tak rozháraným sdělením. V závěrečné, jedné z nejlepších písní Thick Skull, působivé svými pomalými psychedelickými pasážemi, Hayley Williams přemítá nad svou osobní i profesionální minulostí. Pocity spojené s rozvodem a depresemi jsou zde umělecky vypořádány, terapie dokonána, je třeba se posunout dál. A posunout by se měli i Paramore.
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.
Veronika Tichá 26.08.2024
V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.
Klára Šajtarová 21.08.2024
Vycházející hvězda hardcoru a metalcoru z Oldhan County v Kentucky nenabízí žádné kompromisy – žádné čisté vokály, žádné přepálené refrény.
Kryštof Kočtář 15.08.2024
Skladby samy mají strukturu jemně rozkolísaných záchvěvů, které dohromady připomínají obraz plynoucí čáry života.
Mária Karľaková 15.08.2024
Kniha je naozaj výnimočná osobná spoveď. Je intímna, plná pocitov, myšlienok, postrehov, otázok z dospievania jedného dievčaťa.
Dušan Šuster 02.08.2024
Rýchlik to veru nie je. Kilometre ubiehajú pomaly – Donato stanovil tempo okolo 110 bpm, čo je o poznanie menej než trend v súčasnom techne – a basový bubon má…