Články / Rozhovory

Douška vydavatelská: Nona Records

Douška vydavatelská: Nona Records

redakce | Články / Rozhovory | 13.11.2019

Matěj Kotouček z původně brněnského labelu Nona Records po třech letech podpory klubových akcí a vydávání experimentálního elektra migruje do Prahy, a to rovnou do centra dění, s čímž samozřejmě souvisí i ambice, plány a vize. Gró ale zůstává jasné, ať už potřeba posouvat se dopadne jakkoliv: podpora svébytného undergroundu, ať už digitálně nebo fyzicky. A to samozřejmě i mimo domovské vydavatelství.

Co nového
Máme za sebou klidnější období. Za poslední rok vyšly na Noně dvě kazety, udělali jsme pár koncertů v Bastl klubovně nebo na začátku léta v kostele na Botanické, kde se představil nový projekt Thyme, kterému tento měsíc vydáváme desku.

V říjnu jsme vydali kazetu budapešťského raubíře Új Bála inspirovanou kauzou maďarské naftové mafie. Jmenuje se Energol a je na ní deset tracků syrového experimentálního techna. Živelný materiál plný rozverných rytmů a lo-fi psychedelie.

Teď jsme vydali release Mint. ve spolupráci s labelem XYZ project. Je to živá nahrávka ze zkoušky na koncert OGJ a Olivera Torra na festivalu Nachtdigital Mint. Tamtéž se vyrobilo prvních patnáct kazet, a později se o něco větší várka vyrobila u Headless Duplicated Tapes. Teď bude záznam konečně možné poslechnout a stáhnout i digitálně na bandcampu.

Přesunuli jsme kancl z Brna do Prahy do shopu Noise.Kitchen na Krymské, kde dřív bývala Synth Library, než se přesunula do ulice Pod Terebkou. Vlastně to místo původně znáte jako Zvuk. Obchod na Krymské se brzy otevře a kromě modulárních synťáků a tabletop elektronických hudebních nástrojů v něm časem najdete kurátorovaný výběr kazet, vinylů, knih a i také zajímavé hosty.

Co chystáme
Chystáme vinylový release sourozeneckého projektu Thyme, za kterým stojí Johana Klára a Martin Dominik Kratochvílovi. Johanka hraje na cimbál, využívá svoje zkušenosti s klasickou a tradiční hudbou a ohýbá je do vlastních nápadů, které potom spojuje s Martinovými zvukovými kompozicemi. Trpělivá a zároveň dynamická hudba se spoustou pečlivě designovaných detailů a epických momentů. Emoce komunikuje nejen harmonicky, ale i pomocí abstraktní zvukové hmoty a kontrastů. Představ si dramatickou filmovou hudbu, kde součástí soundtracku jsou i zvukové efekty. Tuhle desku budeme křtít 23. 11. v rámci události Expozice nové hudby a AVA kolektivu v Brněnské káznici, kde bude hlavním hostem Thomas Ankersmit s programem Perceptual Geography for Maryanne Amacher.

V dohledné době chystáme na dvanáctipalci ještě jednu desku. Jmenuje se Bola a stojí za ní dnes již neexistující finská dvojice Lunar Horns. Dopilovat tenhle materiál trvalo několik let a stálo to za to. Výsledkem je dospělá organická modularová elektronika někde mezi ambientem, filmovou hudbou a noiseovými experimenty. Stojí za zmínku, že polovinou Lunar Horns je v Brně usazený finský dokumentarista a hudebník Simo Hakalisto, se kterým hraju v Thistle.

Co vidím a slyším jinde
Na labelu XYZ project vyšla kazeta Skinned Landscape od Avsluta aka Lucie Štěpánkové, ta určitě stojí za pozornost. Teď taky vyšla deska tria Love_me (Lucie Páchová, Michaela Antalová, Ivan Palacký), kteří ji podpořili několika koncerty. CD jsou ručně vyráběné kapelou, co kus, to originál. Další příjemná událost je debut Dingo na Stoned to Death, ke kterým jsem se dostal díky koncertu na otvíračce výrobny kazet HDT. Baba Vanga teď vydali kazetu od ruské multidisciplinární umělkyně Leny Tsibizové, která je krásně nostalgická, ale nemá problém s patosem. Fausto Mercier na Genot Centre je další pozoruhodný zářez. A ještě se ke mně dostala nová deska na Gin & Platonic jménem śpie od Julek Ploski, která určitě potěší všechny příznivce rozbité klubové hudby.

V kinech teď běží nový dokument The Sound Is Innocent Johany Ožvold. Namísto mluvících hlav nabízí hravou snovou procházku labyrintem různých momentů vývoje elektronické hudby, nabízejících různé pohledy na vztah skladatele/muzikanta a jeho nástroje, a především jak k tomuto vztahu přispívaly a utvářely ho technologické možnosti. Záhodno vidět na pořádném plátně s dobrým zvukem.

Přidávám seznam pár desek, které nám v poslední době hrají doma i v práci:

Floris Vanhoof – The Fluid Computer (K-RAA-K)³
Emotional Indulgence – s/t (Noumenal Loom)
Kult Masek – 2018 (self-released)
Grykë Pyje – Collision And Coalescence (mappa)
Sam Gendel & Sam Wilkes – Music for Saxofone & Bass Guitar (Leaving)
Szun Waves – New Hymn to Freedom (Leaf)
Aqueduct Ensemble – Improvisations on an Apricot (Last Resort)
Chocolate Hills – A Pail of Air (Painted Word)
Claire M Singer – Fairge (Touch)
John Vanderslice – The Cedar (Native Cat Recordings)
Craig Leon – Anthology of Interplanetary Folk Music Vol. 2 (Rvng Intl.)
Trond Kallevåg Hansen – Bedehus & Hawaii (Hubro)
Oren Ambarchi – Simian Angel (Editions Mego)
Hecker – A Script for Machine Synthesis (Editions Mego)
Jonny Nash, Lindsay Todd – Fauna Mapping (Island of the Gods)
Sonmi451 – Nachtmuziek (Astral Industries)
Fernando Falcão ‎– Memória Das Águas (Selva Discos)

Info

Nona Records
fb vydavatelství

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Zach Choy (Crack Cloud): Spojuje nás to, že jsme odpadlíci

David Čajčík 16.05.2022

Jako pozvánku na květnový koncert postpunkových Crack Cloud odemykáme rozhovor, který vyšel ve Full Moonu #113.

Ťukání do termosky a jiné výpravy do zvukové reality (Viera Marinová)

Viktor Palák 12.05.2022

Viera Marinová je zvuková designérka, která stojí mimo jiné za ceněným krátkým filmem Milý tati.

Poly (Insania): Tenkrát po tom byl hlad

Adéla Polka 09.05.2022

Falešný kněz Poly si ve svých obsáhlých kázáních rád rejpne a nechá být. Ať si každý přebere sám. Rozhovor.

Jan Bartoš (Prague Music Performance): Osvobození koncertního formátu mám v hlavě několik let

Jarmo Diehl 05.05.2022

Přední český klavírista, nebo přední český umělecký ředitel, v obou případech přesahující hranice naší země? Jan Bartoš je obé. Rozhovor k festivalu, jehož program budí respekt.

Alona Dmukhovska (Music Export Ukraine): Píšeme příběh lidstva

Anna Mašátová 02.05.2022

S Alonou a jejími kolegyněmi jsme se potkávaly během konferencí a festivalů v zahraničí, v loňském roce navázaly hlubší spolupráci, která vyústila v česko-ukrajinský workshop...

Léonce: Zabalené osobní prožitky a emoce

Adéla Polka 29.04.2022

Letošní festival francouzské kultury Bonjour Brno bude první květnový týden hostit mladého písničkáře, vystupujícího pod jménem Léonce. Rozhovor.

Ätna: Snadno se začneme nudit

Michaela Šedinová 28.04.2022

Na moje plačky, že celý den prší, mi s úsměvem odpovídají, že deštivé dny jsou fajn, protože lidi jdou o to radši na koncert. Rozhovor, koncert za pár dní.

Sanjin Nesimi, Jonáš Verešpej (Ankali): Věříme, že to má vyšší smysl

Jarmo Diehl 07.04.2022

Pražský klub Ankali příští týden zahajuje mezinárodní projekt Gravity Network, který nabídne pozoruhodný lineup nabízející nejen elektronické producenta, ale i diskuze na aktuální témata.

Josef Sedloň (Spectaculare): Dotknout se všech smyslů

Jarmo Diehl 31.03.2022

DJ, producent a promotér Josef Sedloň nejen o dramaturgii Spectaculare, ale i o inspiracích, devadesátkách a dalších láskách. Rozhovor.

Jan Fic (Red Bird Festival): Přispět i kapkou do moře má smysl

Michal Pařízek 29.03.2022

Kolektiv okolo Red Bird Instruments se rozhodl pomoci obětem války na Ukrajině a ve spolupráci s pražskou MeetFactory chystá charitativní akci. Rozhovor.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace