Články / Recenze

Glory Days aneb Znovuzrodenie Carla Barata

Peter Forgáč | Články / Recenze | 04.02.2015

Je tomu už viac ako desať rokov od momentu, kedy sa rozpadli kultovní Libertines. Aj počas ich krátkej, ale intenzívnej kariéry, bolo všetkým jasné, že ich najväčšia sila spočíva v spojení Carl Barat a Peter Doherty. Zaťiaľčo Doherty celkom úspešne pokračuje s Babyshambles, Barat akoby nevedel znovu nájsť svoje miesto. S Dirty Pretty Things nahral nie zlý debut Waterloo to Anywhere, no ďalšia nahrávka spoločne s prvým sólo albumom zaostali za predpokladmi. Na konci minulého roku dal Barat dohromady The Jackals a teraz prichádza s releasom Let It Reign. Je zaujímavé, že kapelu zložil konkurzom až po jeho nahratí, a nielen fanúšikovia preto nemali takmer žiadne očakávania. No Barat and the Jackals prekvapili.

Otváracia skladba Glory Days napovie, čo čakať. Ostré garážové gitary, občas doplnené bluesovým riffom. Victory Gin sa rozbehne ešte ostrejšie, s občasným uvolnením, pred mohutným refrénom: “We are not afraid of anyone! I defy anyone to tell me I am wrong!” A Carl to evidentne myslí vážne a je počuť, že sa v tomto nemýli. Summer in the Trenches pripomína starých dobrých Libertines a ich surový mix ska a indie rocku, A Storm Is Coming je zas jedna z melodickéjších a chytľavejších skladieb. Album rozdeľuje Beggining to See, akýsi protestsong o náboženstve, kde dominuje akustická gitara a smyčce, čo sa dosť odlišuje od zvyšku nahrávky. Stredne rýchla March of the Idle so surovým, kričiacim refrénom a s myšlienkami o modernej spoločnosti predstavuje jeden z najlepších momentov. V "mohutnej" War of the Roses aj v záverečnej Lei It Reign, ktorá je dobrým zakončením, sa Barat textovo akoby vysporiadava so sebou a Dohertym.

Už to nie je "teatrálny" a prehnane poetický Barat ako pred pár rokmi. Stále dominuje feeling starej Británie a Libertines, no Carl konečne zobral do ruky gitaru a toto je release, aký sa od neho dá čakať, plný indie, ska a punku, s výbornými textami a melódiami. Po ohlásení, že Libertines sa dávajú znovu dokopy a plánujú nový materiál, akoby sa Baratovi vliala nová krv do žíl. Verme, že to tak ostane, kedže s výborným Let It Reign dokazuje, že má ešte čo povedať.

Info

Carl Barat & the Jackals - Let it Reign (Grand Jury Music, 2015)
www.carlbaratandthejackals.com

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Hudba ze zapomenutých míst minulosti (Garlands)

Filip Peloušek 25.03.2024

Jejich pojetí rocku s prvky gothic punku nedává moc prostoru pro jednoduchou zaměnitelnost.

Esence The Beatles (Milan Bátor)

Jiří V. Matýsek 10.03.2024

Hudba tu plyne s fantastickou lehkostí, při pozornějším poslechu ale jasně vyplývá komplexnost, s níž se musel opavský kytarista vyrovnat.

Dobro došli u bad trip (Nemeček)

Dan Sywala 19.02.2024

Ke slunné Makarské se blíží nevyzpytatelná tma. To je výjev, který bych přál cestovatelům, kteří se spokojí s prvoplánovým strávením letní dovolené.

Aye, captain! (The Longest Johns)

Jiří V. Matýsek 16.02.2024

Leaving of Liverpool nebo na Dylanovu Maggie’s Farm odkazující skladba Maggie’s Ship jsou příjemným oťukáváním nových teritorií.

Zápas agresívnej klubovej estetiky s distingvovanosťou orchestrálneho zvuku (julek ploski)

Dušan Šuster 12.02.2024

Left field je defenzívna bejzbalová pozícia a hráč, ktorý ju zastáva, býva vraj najosamelejším na ihrisku.

Jednoduchá každodennost světa (Moře dní)

Veronika Tichá 25.01.2024

Deska je mixem nostalgických stesků i veselí v podobě melancholických balad, bedroom popových lovesongů nebo rychlejších kytarovek.

Prostor plný apatie a úzkosti (Metro Riders)

Jaroslav Myšák 23.01.2024

Už předchozí deska projektu Metro Riders, za kterým stojí švédský hudebník Henrik Stelzer, pracovala se zvukovým prostředím, který si asociujeme s filmy osmdesátých let.

Dojmy ze světa plného absurdit (Flat Worms)

Eva Karpilovská 19.01.2024

Flat Worms na albu Witness Marks v krátkých a úderných písních skvěle pracují s doplňujícími se nástroji a efekty.

Babie leto viac než pavučiny (Dušan Vlk)

Veronika Vagačová 16.01.2024

V porovnaní s predchádzajúcimi albumami vidno posun, Babie leto v podzemí je mierne serióznejšie, vyspelejšie.

Život v strachu (Chimamanda Ngozi Adichie)

Mária Karľaková 28.12.2023

Adichie poznáme ako bojovníčku za práva žien skrz knihy Feminizmus je pro každého a Milá Ijeawele aneb Feministický manifest v patnácti doporučeních.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace