Peter Forgáč | Články / Recenze | 04.02.2015
Je tomu už viac ako desať rokov od momentu, kedy sa rozpadli kultovní Libertines. Aj počas ich krátkej, ale intenzívnej kariéry, bolo všetkým jasné, že ich najväčšia sila spočíva v spojení Carl Barat a Peter Doherty. Zaťiaľčo Doherty celkom úspešne pokračuje s Babyshambles, Barat akoby nevedel znovu nájsť svoje miesto. S Dirty Pretty Things nahral nie zlý debut Waterloo to Anywhere, no ďalšia nahrávka spoločne s prvým sólo albumom zaostali za predpokladmi. Na konci minulého roku dal Barat dohromady The Jackals a teraz prichádza s releasom Let It Reign. Je zaujímavé, že kapelu zložil konkurzom až po jeho nahratí, a nielen fanúšikovia preto nemali takmer žiadne očakávania. No Barat and the Jackals prekvapili.
Otváracia skladba Glory Days napovie, čo čakať. Ostré garážové gitary, občas doplnené bluesovým riffom. Victory Gin sa rozbehne ešte ostrejšie, s občasným uvolnením, pred mohutným refrénom: “We are not afraid of anyone! I defy anyone to tell me I am wrong!” A Carl to evidentne myslí vážne a je počuť, že sa v tomto nemýli. Summer in the Trenches pripomína starých dobrých Libertines a ich surový mix ska a indie rocku, A Storm Is Coming je zas jedna z melodickéjších a chytľavejších skladieb. Album rozdeľuje Beggining to See, akýsi protestsong o náboženstve, kde dominuje akustická gitara a smyčce, čo sa dosť odlišuje od zvyšku nahrávky. Stredne rýchla March of the Idle so surovým, kričiacim refrénom a s myšlienkami o modernej spoločnosti predstavuje jeden z najlepších momentov. V "mohutnej" War of the Roses aj v záverečnej Lei It Reign, ktorá je dobrým zakončením, sa Barat textovo akoby vysporiadava so sebou a Dohertym.
Už to nie je "teatrálny" a prehnane poetický Barat ako pred pár rokmi. Stále dominuje feeling starej Británie a Libertines, no Carl konečne zobral do ruky gitaru a toto je release, aký sa od neho dá čakať, plný indie, ska a punku, s výbornými textami a melódiami. Po ohlásení, že Libertines sa dávajú znovu dokopy a plánujú nový materiál, akoby sa Baratovi vliala nová krv do žíl. Verme, že to tak ostane, kedže s výborným Let It Reign dokazuje, že má ešte čo povedať.
Carl Barat & the Jackals - Let it Reign (Grand Jury Music, 2015)
www.carlbaratandthejackals.com
Filip Peloušek 25.03.2024
Jejich pojetí rocku s prvky gothic punku nedává moc prostoru pro jednoduchou zaměnitelnost.
Jiří V. Matýsek 10.03.2024
Hudba tu plyne s fantastickou lehkostí, při pozornějším poslechu ale jasně vyplývá komplexnost, s níž se musel opavský kytarista vyrovnat.
Dan Sywala 19.02.2024
Ke slunné Makarské se blíží nevyzpytatelná tma. To je výjev, který bych přál cestovatelům, kteří se spokojí s prvoplánovým strávením letní dovolené.
Jiří V. Matýsek 16.02.2024
Leaving of Liverpool nebo na Dylanovu Maggie’s Farm odkazující skladba Maggie’s Ship jsou příjemným oťukáváním nových teritorií.
Dušan Šuster 12.02.2024
Left field je defenzívna bejzbalová pozícia a hráč, ktorý ju zastáva, býva vraj najosamelejším na ihrisku.
Veronika Tichá 25.01.2024
Deska je mixem nostalgických stesků i veselí v podobě melancholických balad, bedroom popových lovesongů nebo rychlejších kytarovek.
Jaroslav Myšák 23.01.2024
Už předchozí deska projektu Metro Riders, za kterým stojí švédský hudebník Henrik Stelzer, pracovala se zvukovým prostředím, který si asociujeme s filmy osmdesátých let.
Eva Karpilovská 19.01.2024
Flat Worms na albu Witness Marks v krátkých a úderných písních skvěle pracují s doplňujícími se nástroji a efekty.
Veronika Vagačová 16.01.2024
V porovnaní s predchádzajúcimi albumami vidno posun, Babie leto v podzemí je mierne serióznejšie, vyspelejšie.
Mária Karľaková 28.12.2023
Adichie poznáme ako bojovníčku za práva žien skrz knihy Feminizmus je pro každého a Milá Ijeawele aneb Feministický manifest v patnácti doporučeních.