Jakub Koumar | Články | 26.10.2013
Druhý den Mezinárodního festivalu dokumentárních filmů odstartoval veškerý doprovodný program, kam se řadí divadlo, hudba, výstavy, autorská čtení a další. Specialitkou toho letošního je volební sekce. Volby vůbec přišly festivalu skoro na objednávku, společenská událost propojená s aktivním jednáním i příjmem informací v Respect Café žije atmosférou angažovanosti.
Výběr filmů nebyl přímo odzbrojující. Dokument Jana Gogoly o práci Kateřiny Šedé proto vyčníval jako kostel v Bedřichovicích, přesně tam se naše umělkyně, jejíž kariéra nabírá hvězdnou dráhu, rozhodla rozhýbat život. Film navazuje na tradici české hravosti v dokumentární tvorbě a snad nevyčerpatelných témat našich filmařů. Dalším ne úplně nepřehlédnutelným bodem programu byla součást Inspiračního fóra věnovaná Artemiji Troickému, asi prvnímu ruskému diskžokejovi v dějinách sovětské a ruské populární hudby. Výživnější přednášku o historii rockové hudby z dob totality si můžete jen těžko představit, až bylo na škodu, že Filip Remunda, moderátor diskuze, tlačil Artemije spíš k aktuálnímu dění. Vzhledem k festivalovému zařazení mu to ale nelze vyčítat.
Nejvíce rozvířil vzduch experimentální filmař Craig Baldwin – na scéně jihlavského Diodu byl uveden jeho napůl legendární a napůl kultovní film Sonic Outlaws. Brutální tempo video koláže o právních podstatách a kreativitě „zlodějského umění“ umocnil sám autor v následné diskuzi, při které by se jeho entuziasmus dal stáčet do lahví. Odejít do Soulu na začátek hudebního programu by proto bylo skoro kacířství.
Křížení jednotlivých programových položek je problém každý rok, letos obzvlášť. Ale patří k festivalovému cvrkotu, který už začíná nabírat na obrátkách a kolem festivalových míst, jichž je snad čím dál více, se vytvářejí hloučky a město začíná pulzovat životem, což je pro některé místní pohled opravdu blažený.
Michal Pařízek 06.12.2023
Nedávno se Crime & the City Solution do německé metropole vrátili a výsledkem je zbrusu nová deska, kterou Bonney s kapelou představí ve středu 6. prosince v pražském klubu Fuchs2.…
Klára Řepková 05.12.2023
K tomu se přidává propracovaná choreografie se skupinou tanečníků, kapela a skvělé album inspirované discem ve středu pozornosti a velkolepý spektákl je na světě.
Jiří Přivřel 05.12.2023
Tři dny radikálního naslouchání. Metalovou performancí první večer zavírá Petr Válek, Ondřej Merta a Jára Tarnovski. Poslech v rampě. Stíháme poslední tramvaj, což se další dny nepodaří...
redakce 04.12.2023
Americká kapela The 502s zhudebňuje ty nejobyčejnější situace, jejich písničky pak přináší sluneční energii floridských pláží, kamkoliv přijede.
Julia Pátá 03.12.2023
„Vím, že bych tady neměl klít, ale tahle společnost je plná sráčů, kteří se vás snaží vyždímat kvůli výdělku,“ dodal bujarý Basinski záhy se omlouvaje „pohledu shora“.
Tomáš Jančík 30.11.2023
Scorsese si v mocných stopážích už desítky let libuje, takže i když pracuje s pomalejším tempem, není tu prostor na slepá místa a délka je adekvátní obsahu.
Dušan Šuster 29.11.2023
Nielenže sype bary v pozoruhodne vysokej kadencii, navyše sa dokáže prispôsobiť rôznym beatom, vo vhodnej chvíli pozmeniť rytmiku a šikovne akcentovať rýmy.
Michal Pařízek 29.11.2023
Vizuální charakteristika jubilejního patnáctého ročníku byla ve znamení jakéhosi obřího flipperu, což se záhy ukázalo jako nadmíru příhodné.
Eva Karpilovská 28.11.2023
V půlce koncertu skupina opustila podium, aby se vrátila k upravenému, akustickému setupu, kterým se opravdu přenesli do dob před rock’n’rollem. Long Before the Rock’n’roll.
Jiří Přivřel 27.11.2023
Jedenáctý ročník putovního festivalu Hear Me! poprvé v Olomouci. Rozhovor s pořadateli o HLUBINĚ, Staré síti i nových jménech.