Články / Reporty

Klidná síla Beccy Stevens

Klidná síla Beccy Stevens

Karolina Veselá | Články / Reporty | 18.10.2022

Po více než dvou letech od vydání alba Wonderbloom se americká zpěvačka, skladatelka a kytaristka pohybující se mezi jazzem, popem i folkem Becca Stevens vydala na turné, při kterém neopomenula své oblíbené Česko. Stejně jako před třemi lety vystoupila hudebnice v Praze, tentokrát ne v Jazz Docku, ale ve větším Paláci Akropolis. Metry navíc nebyly nakonec potřeba, zpěvačka svou sestavu z posledního tuzemského koncertu zeštíhlila na bubeníka Jordana Perlsona a basistu/vokalistu Chrise Tordiniho.

Část židlí zůstala neobsazená, a tak se před začátkem objevily obavy, jestli se vůbec dostaví dostatečně vřelá atmosféra. Jakmile však trio vkročilo na scénu, jejich přelaďování a srovnávání mikrofonů doprovázel burácivý potlesk diváků, kteří přesně věděli, pro co si přišli. Stevens bez zbytečných slov odklepala píseň Tillery a bylo jasné, že prázdná místa nebudou nikoho trápit.

Druhým otazníkem, který se ukázal hned z kraje, byl zvuk kapely. Ten se při malé sestavě paradoxně během hlasitějších částí sléval do nekonkrétního hluku, nepřidávala tomu ani karbonová kytara, daleko lépe vyznělo malé ukulele. Ovšem netrvalo to dlouho, sotva pár písní, a zvukař to vyřešil. Vše ostatní bylo, jak je už u Beccy Stevens zvykem, téměř dokonalé. Objevily se skladby ze starších alb Weightles, Perfect Animal nebo Regina, z posledního Wonderbloom, a díky velké pandemické odmlce také nové kousky. Mezi nimi zhudebnění jednoho ze Shakespearova textů, kterých se Stevens často ujímá, nebo dojemná skladba Wild Eyes Open pro její nedávno narozenou dceru.

Píseň How to Listen byla dokonce tak nová, že ji Stevens hrála sama a s notami, což se i přes pomalé vyprávěcí tempo proměnilo v poměrně komickou scénu ve chvíli, kdy stojan na noty spadl nebo kdy červená světla zakryla text napsaný červeným písmem, a ona nějakou dobu čekala na jednom akordu. Vše prokládala vtipnými poznámkami a upřímně se smála společně s publikem.

Koncert měl také hlubší momenty, o tom nejvíce dojemném nejspíš ani hudebnice nevěděla. Jako závěrečnou skladbu zvolila Heather’s Letters to Her Mother, která vypráví příběh dívky, jež se stala obětí útoku v Charlottesville, kde mladý muž najel do skupiny lidí protestujících proti neonacistickému sjezdu. Nebylo možné nemyslet na násilnou smrt dvou mužů před bratislavským LGBT+ barem Tepláreň, která se nás všech tak silně dotýká. „We've got nothing without love,“ opakovala Stevens refrén písničky a vyzývala ke společnému zpěvu všechny zúčastněné. We've got nothing without love.

Info

Becca Stevens (us)
16. 10. 2022 Palác Akropolis

foto © Ivan Kiša Menčík

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Nadšení i prostoje (Troye Sivan)

Zdeněk Němec 11.06.2024

Halu opouští spokojený dav vybavený ochutnávkovými pytlíky Pom-Bär, přelézá nebo podlézá zábradlí u chodníku.

Porážkám navzdory (High on Fire)

Marek Hadrbolec 05.06.2024

První z koncertů v Kabinetu Múz se mění v generální zkoušku a test krizového managementu americké trojice, technika totiž jinak precizní kapele škodí, kde jenom může.

Vídeňská magma v jícnu DOXu (Klangforum Wien I.)

Helena Konvalinová 03.06.2024

Pro první večer programu Prague Offspring, který je věnovaný soudobé hudbě, zvolilo Pražské jaro elegantní sál DOX+.

Ztracené zvuky (claire rousay)

Julia Pátá 27.05.2024

Moje pozornost se přesune na jméno Elliotta Smithe. Místy je překrývá bledě modrý fender, který jemnými arpeggii a ojedinělými akordy objímá ambientní podkres.

Pečlivě organizovaný chaos (RuinsZu)

Kryštof Kočtář 26.05.2024

„Na cos to sakra přišel? Už zvukovka mi málem urvala hlavu!“ vítal mě před koncertem RuinsZu v Paláci Akropolis známý. Tedy alespoň myslím.

Fantasy v kulisách hororu (Jeden kmen + Ďyvina + Budeč)

Kryštof Kočtář 21.05.2024

Drnčivé legato niněry, bezpočet fléten sytících sál tančivým pískáním, ale také všemožné samply a moderní elektronika. V nové Melodce.

Vibrující kosti (Bell Witch)

Marek Hadrbolec 20.05.2024

Ticho nikdy není tak hlasité, jako když Jesse Shreibmann zkříží paličky nad hlavou před dalším úderem do bicích.

Jak v Motownu nezestárnout (Danny Brown)

Michal Smrčina 19.05.2024

Show je vizuálně strohá, blikačky, nic moc navíc, Brown má specifické charisma a pozornost poutá sám o sobě.

Punkom slobode na stope (Chorobopop)

Jakub Veselý 06.05.2024

Počas koncertu Ctib prezentoval myšlienku o skutočnej definícii punku, polemiku o o význame životného štýlu, ktorý nedefinuje len tvrdá hudba.

Skrýt se v tygřím obleku (Raein)

Marek Hadrbolec 02.05.2024

Raein se před Kabinetem Múz pomyslně svlékají donaha a dávají se všanc. Lidi se nedočkavě chytají cizích slov a známých melodií.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace