Články / Sloupky/Blogy

Nakrájený Lunchmeat (2018)

Nakrájený Lunchmeat (2018)

David Čajčík, Zdeněk Němec, Kateřina Cumin | Články / Sloupky/Blogy | 09.10.2018

Lunchmeat festival 2018 je minulostí, Veletržák se bude chvět ještě následujících pár dní. Prochozenými schody, protancovanou podlahou, nasáklými stěnami. Jeden z nejsilnějších ročníků atakoval bizarní trip z Elektrických podniků pár let zpátky, i když všechno bylo jaksi přehlednější. Aktuální elektronický festival evropských parametrů? Neřešme jeho experimentálnost a rovnou si řekněme: ano. Ideální předvoj pro krakovskou týdenní přehlídku Unsound? Zcela jistě. Někteří šli ze závěrečného setu rovnou na vlak do Polska (zdravíme Jardu Petříka), jiní sešlapali poslední podrážku s Jasss. Tak či onak, krásné to bylo. Níže pár největších záseků do myslí redaktorů, obsáhlý report najdete v magazínu Full Moon #92. Buďte v tanci i tam, kde ostatní stojí.

ZDENĚK NĚMEC

Aishä Devi & Emile Barret AV Live
Aïsha Devi staví dokonale propracovanou zvukovou architekturu, která roste na základech dekonstruované klubové muziky dvacátého prvního století a nastiňuje směřování nového tisíciletí, na jehož počátku zatím spousta interpretů jen přešlapuje. Pomalu buduje hybridní atmosféru, opírajíc se o aktuální nahrávku DNA Feelings, protože předchozí album Of Matter And Spirit už je dávno minulostí.

Lee Gamble AV Live
Klaun v hučce, který pracuje se zvukem stejně hravým způsobem, jako s baterkou v ruce nebo puse. Lee Gamble hraje experimentální a abstraktní techno s noisovým přesahem a ozvuky dubu, které dávkuje dle libosti. V předklonu i podřepu buduje atmosféru, kterou v druhé půlce setu rozmlátí neurvalými beatovými výpady. Co Gamble rozbil, nikdo další nespojí.

Regis DJ set
Řezník bez zástěry. Švihák v bílé košili a saku sází jeden úder do masa za druhým. Bez umrtvení a bez slitování. Karl O’Connor aka Regis coby zakladatel Downwards Records přijel do Prahy na oslavy vlastního labelu a roztočil kolotoč nejříznějších techno oslav, které široko daleko nemají konkurenci. Bez dortu a svíček, ale s opulentní taneční energií. Absolutní minimalismus bez vizuálního supportu, který správně funguje ve tmě a mlze. Vítejte v pražském Berlíně!

DAVID ČAJČÍK

Amnesia Scanner AV Live
Futuristická páteční párty, která ukázala nejeden směr. Když uhne beat, nepřestávej tančit. Když vidíš jen kouř, nepřestávej tančit. Nepřestávej tančit. A v roce 2025 to snad bude retro, zatímco v roce 2018 je to great enough.

Aishä Devi & Emile Barret AV Live
Asiat ve vířivce, halucinogenní obrazce… Aishä Devi má větší koule než lecjaký chlap před reprákem, kterého její kopák kope do koulí. Roztomile brutální, chladně přívětivé. Ani náznak zklamání.

Jasss DJ set
Sobotní closing set jako těžké rudé víno, které požmoulám v ústech, než se odvážím polknout. Arabské stupnice, jazzík, disko. Jass míchá nemíchatelné, selekce, které se nechce věřit. Je ráno a BPM se snižuje. Bylo to vážně tak dobré? Prý ano.

KATEŘINA CUMIN

Eomac & Sal
Dublinský freak Ian McDonnell alias Eomac na Club stagi rovnal záda a protahoval nohy předtím, než začalo rozteklé hrbení v Concert Hall na Amnesia Scanner, potažmo Leeho Gambla. A kdyby nebylo Regise, tak ti, kteří si chtěli hrát na schovávanou za rovnějším rytmem, by zaplakali. Přímočařejší techno beaty rychle došlapovaly na přepáleně sršivé plochy, zvuk syčel jako vodní kapky dopadající do rozpáleného oleje. Jestli měly fungovat jako nárazník nebo jako měkký doraz, nevím, ale že to ladilo dohromady, to vím jistě. Stejně jako nervní projekce plná abstraktních dlaždic i rozfázovaných těl.

Actress AV Live
Elektronický hodinář a zvukový modelář Actress a jeho temná terminátorovská figurína, modulovaná na projekci za ním. Tekutý vizuál minimalistický, audiál naproti tomu proměnlivý, epický i citlivý. Kombinoval až tupý, zprofanovaný beat s atmosférickými plochami, klavírní přejezdy se zemnícími basy. Kakofonie více poslechová než taneční, ale za ten pohled na chirurga v akci to stálo. Jeho univerzálnost a unikátnost, zvuková proměnlivost fascinuje.

Lanark Artefax AV Live
Stroboskopy, vypjaté horizontální vrnění, pokřivená dubstepová vertikála, zvukové tyče zabodávající se mezi lidi a interstellarovská projekce. Černá díra svého druhu, postkocovinová láska. Calum MacRae aka Lanark Artefax nezapře aphextwinovská rezidua, a jakkoliv to může znít paradoxně, první večer, vedle Aishi Devi a Actresse, představoval to nejtanečnější na větší stagi. Ano, je to nemocné, ale zdravý nikdo zdravý tam nebyl.

Info

Lunchmeat Festival 2018
4. - 6. 10. 2018
Veletržní Palác, Praha

foto © Romana Kovácsová

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Šejkr #124: „praise your cringe“

Michal Pařízek 23.02.2024

„Praise your cringe,“ hřímá Joshua Idehen z pódia lublaňského klubu Channel Zero. Motivuje, káže a směje se u toho. Emoce na praporu a dojetí.

To nejlepší z první dekády festivalu Ment (Andraž Kajzer)

Andraž Kajzer 13.02.2024

Dekáda je výročí, které je potřeba pořádně oslavit. Jako první nabízíme pamětihodné momenty přehlídky uměleckého ředitele festivalu Andraže Kajzera.

Šejkr #123: To podstatné již…

Michal Pařízek 09.02.2024

Pohledy se mohou různit, naštěstí. „Můj je ten správný.“ Ano, takhle by to mělo, mohlo být. Právě Kafka je jednou z těch osobností...

Šejkr #122: „El color de los días“

Michal Pařízek 26.01.2024

„Tohle je konec internetu. Měli bysme si zase posílat dopisy, to bude mnohem užitečnější než tenhle shit.“ Ano, na letošním Eurosonicu padaly i takovéto věty.

Šejkr #121: Nanovo

Michal Pařízek 12.01.2024

Přelom roku je mimo jiné ve znamení koncertní pauzy. Pokaždé si to užívám víc, je třeba vypnout a povolit... Na jak dlouho?

Desky roku 2023 podle Full Moonu: 1. místo

redakce 04.01.2024

Výsledky nejsou nic menšího než vzrušující. Redakční hlasování o nejlepší nahrávku roku 2023 ovládli...

Desky roku 2023 podle Full Moonu: 2. místo

redakce 03.01.2024

Jedno údolí je magické i skličující, to druhé syrové a vznětlivé jako troudná sojka, neukojitelný hněv.

Desky roku 2023 podle Full Moonu: 3. místo

redakce 02.01.2024

Něha dvakrát jinak a třetí místa v rámci redakčního hlasování redaktorů Full Moonu. Krásně se to sešlo!

Desky roku 2023 podle Full Moonu: 4. místo

redakce 01.01.2024

Kdo byl nejmladší umělkyní, která se dostala na titulní stránku Full Moonu? Redakční hlasování o nejlepších nahrávkách uplynulého roku, stoupáme pořadím.

Desky roku 2023 podle Full Moonu: 5. místo

redakce 31.12.2023

Redakční hlasování o nejlepších nahrávkách uplynulého roku startuje dvěma emotivními alby.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace