Články / Rozhovory

Pořadatelská: Honza Bílek (Společně VM)

Pořadatelská: Honza Bílek (Společně VM)

redakce | Články / Rozhovory | 31.01.2020

Velké Meziříčí mate názvem. V tomhle moravském městě sice žije jen něco málo přes jedenáct tisíc lidí, přesto se tu spolku Společně VM už víc jak dva roky daří pěstovat v místním klubu Rock Depo nezávislou kulturu. Spoluzakladatel spolku Honza Bílek strávil studentská léta v Brně především na akcích kolektivu Silver Rocket a lineupy ve Velkém Meziříčí jsou tak často prošpikované kytarovou hudbou. Nebojí se ale s přáteli pustit do slam poetry, autorských čtení nebo letního kina, tematicky jejich eventy pokrývají vše od umění až po regionální politiku. „Snažíme se oživit malé město zajímavou, ne běžnou, nesnáším to slovo – alternativní, možná i velkoměstskou kulturou,“ říká.

Co chystáte další dny a týdny? Jeden dva největší špíly?
Počátek roku 2020 jsme odstartovali nehudebně, a to slam poetry. Třetí lednovou sobotu jsme s ní naplnili prostor, který se na tohle hodí snad jediný, opravený interiér bývalé diskotéky se dnes jmenuje 2Dvojka. Osobně věřím, že si místní mezigenerační publikum něco odneslo ze všech naléhavých textů. V lednu jsme taky zkusili propojit výtvarné umění a živou hudbu pod hlavičkou ØNYX, v čemž bychom rádi pokračovali.

Na jaro připravujeme dva projekty. První z nich je 20. března Silver Rocket Depo, jedna z mých vysněných akcí, kdy přijedou Lyssa, Děti deště a Vlněna, tedy noiserockový večírek. Na Raketě letím už od studií v Brně, kdy jsem nevynechal jediný koncert Gnu na Yachtu nebo na Flédě. I když většina stájových srdcovek je už v sekci "hall of fame", věřím, že nejpozději za rok přiletí další tři kapely ze Silver Rocket. 18. dubna přivítáme Beps’n’Johnnies a Sinks, vycházející hvězdy brněnské scény. Nová deska Beps mě moc baví a jsem zvědavý, jak ji trio přenese na komorní podium Depa. V klubu, který funguje od devadesátek a formoval hudební vkus mnoha lidí z Velkého Meziříčí i okolí, tím skončíme a půjdeme ven. Plánů na koncerty na nádvoří Luteránského gymnázia na náměstí je hodně, ale limituje nás rozpočet, který je téměř stoprocentně závislý na vstupném.

Jaký koncert tě v poslední době nadchnul?
Největší hudební zážitek za celou zimu je čerstvý a nejde vlastně o standardní koncert. Opera Sternenhoch od Ivana Achera na Nové scéně mě dostala hudbou a jejím propojením s dalšími prvky inscenace. Komplexní zážitek. Z podobných důvodů doporučuju i Woyzecka v Hadivadle, kde hudba Tomáše Vtípila posouvá činohru na další level.

Když se podíváš na koncerty jiných promotérů, koho bys šel podpořit, koho je nutné vidět a slyšet?
Hodně si užívám koncerty v brněnském Kabinetu múz, vkus pořadatelů mně sedne, tady bych mohl být každý večer. Přímo ve VelMezu je největší hudební akcí už spoustu let Fajt Fest, což je žánrově trochu mimo můj záběr, nicméně celá crew to dělá hrozně dobře. Poslední dobou zanedbávám Třebíč, i když scéna už není jen klub B, v Jihlavě a okolí se snažím stíhat OkazaGig a festival Fotbal proti rasismu. A kdybych bydlel v Praze, tak jsem obden na Sedmičce… Vlastně toho není úplně málo.

Jaký máš vztah k sociálním sítím?
Velmi pomáhají s propagací všech akcí, co děláme. V poměru cena/výkon jsou efektivní. Dneska je nutné naučit se filtrovat informace, abychom se nezbláznili, a to jak na sítích, tak v tisku. Facebook je téměř jediný funkční kanál, který používáme v propagaci a informování o tom, co děláme. Protože ale na naše akce téměř nechodí lidi pod dvacet, budeme muset svůj záběr rozšířit o další platformy. Zatím se to snažím oddalovat.

Kam nejraději chodíš na jídlo?
Nemám top podnik a moc rád vařím, ani ne tak pro sebe, jako pro kámoše a rodinu. Ve městech vyhledávám asijskou nebo veganskou jídelnu, českou klasiku si dám v boudě na horách nebo v nádražce na čundru. Když cestuju, je pro mě místní jídlo po pohledu na moře a hory třetím nejsilnějším zážitkem.

Info

Společně VM
web organizace

SR Depo: Děti deště, Lyssa, Vlněna
20. 3. 2020 18:00 Rock Depo, Velké Meziříčí

Beps´n´Johnnies, sinks
18. 4. 2020 18:00 Rock Depo, Velké Meziříčí

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Kalandra: Přijmout sebe sama a svůj díl zodpovědnosti

Barbora Kadlíčková 30.06.2022

Čtveřice, pohybující se na pomezí alternativního popu s vlivy rocku a folku a s odzbrojujícím hlasem Katrine Stenbekk v popředí, letos na Colours of Ostrava. Rozhovor.

Osheyack: Předpandemická podoba klubové zábavy je ta tam

Václav Valtr 24.06.2022

Po deseti letech strávených v Šanghaji se Osheyack stěhuje pryč a vydává album, které je jakousi labutí písní za jeho pobytem. Rozhovor před koncertem ve Fuchsu2.

Daniel Romano: Žádné potěšení by nemělo být proviněním

Adéla Polka 23.06.2022

Rozhovor o tom, co bylo a je country, jak si stojí kanadská hudební scéna, ale také malé nahlédnutí do přísných pracovních postupů.

Matěj Velek (Kasárna Karlín): Zažil jsem neuvěřitelné věci

Jarmo Diehl 22.06.2022

Klasicistní pětipodlažní vojenská budova z roku 1844, která zůstala v téměř původním stavu? Kasárna Karlín slaví pod patronací Pražského centra páté narozeniny a my chceme být u toho. Rozhovor.

Marcin Dubrawski (Dr. Fleischman): Hodně všeho kromě metalu!

redakce 31.05.2022

Dr. Fleischman chystají v Česku hned dva koncerty. Chvíli na zodpovězení pár otázek si udělal Marcin Dubrawski, který v kapele hraje na bicí a má na starosti texty.

Zach Choy (Crack Cloud): Spojuje nás to, že jsme odpadlíci

David Čajčík 16.05.2022

Jako pozvánku na květnový koncert postpunkových Crack Cloud odemykáme rozhovor, který vyšel ve Full Moonu #113.

Ťukání do termosky a jiné výpravy do zvukové reality (Viera Marinová)

Viktor Palák 12.05.2022

Viera Marinová je zvuková designérka, která stojí mimo jiné za ceněným krátkým filmem Milý tati.

Poly (Insania): Tenkrát po tom byl hlad

Adéla Polka 09.05.2022

Falešný kněz Poly si ve svých obsáhlých kázáních rád rejpne a nechá být. Ať si každý přebere sám. Rozhovor.

Jan Bartoš (Prague Music Performance): Osvobození koncertního formátu mám v hlavě několik let

Jarmo Diehl 05.05.2022

Přední český klavírista, nebo přední český umělecký ředitel, v obou případech přesahující hranice naší země? Jan Bartoš je obé. Rozhovor k festivalu, jehož program budí respekt.

Alona Dmukhovska (Music Export Ukraine): Píšeme příběh lidstva

Anna Mašátová 02.05.2022

S Alonou a jejími kolegyněmi jsme se potkávaly během konferencí a festivalů v zahraničí, v loňském roce navázaly hlubší spolupráci, která vyústila v česko-ukrajinský workshop...

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace