Články

Pořadatelská: Danko Franko (Tabačka Kulturfabrik, TM Booking)

redakce | rozhovory 29.03.2019

Danko Franko aktuálně působí jako dramaturg košické Tabačky Kulturfabrik. Které koncerty doporučuje a na které nezapomene?

Vstupní prohlídka: Kannout

redakce | rozhovory 28.03.2019

Jihlavští Kannout se hudebně pohybují na pomezí postrocku a melancholie gradující až někam na samou hranicím emocoru.

Můžete být kýmkoliv chcete (CPH:DOX)

Bára Gadlinová | články 28.03.2019

Festival je v plném proudu a letošní ročník je mimo jiných témat zaměřen na příběhy silných žen. Ať už jsou to umělkyně nebo sexuální pracovnice.

Oázy klidu a to další (Žižkovská noc)

Libor Staněk | reporty 28.03.2019

Jedním z důležitých, a přitom jaksi skrytých přínosů Žižkovské noci spočívá v tom, že se krom hudby rok od roku věnuje stále víc literatuře a poezii.

Vstupní prohlídka: Humdrum Lighthouse

redakce | rozhovory 27.03.2019

Mladí, skromní a nadějní. Indie pop žije i díky samozvaným alternativcům Humdrum Lighthouse.

10 + 1 = Avishai Cohen

redakce | 10+1 27.03.2019

Je otázkou, zda je shodné jméno s jiným velikánem současného jazzu výhodou či nevýhodou. Trumpetista Avishai Cohen to jako problém nevidí.

Mlíko, Buřty, Sardinky (Žižkovská Noc 2019)

Dominik Polívka | reporty 26.03.2019

Plánování divokých přesunů ztrácelo smysl a jediným rozumný východiskem zůstávalo zvolit maximálně dva kluby na večer. Anebo ne?

Zelená kniha rozhodne nie je pre zelenáčov

Bibiána Hajdanyová | recenze 26.03.2019

Režisér Peter Farrelly dostal možnosť ukázať, že uletené a nenáročné komédie nie sú jeho vrcholnými dielami.

Mladí ladí Násilníka aneb optimismus Žižkovské noci

Veronika Miksová | reporty 25.03.2019

A dav v Crossu řve: „Pražskej hrad bude squat, Pražskej hrad bude squat, pojď obsadíme to, dřív než zavolaj stopadesát osum.“ Co bylo nejvíc a jde jen o kapely?

Acid Arab: Už nežijeme v době, kdy chudí můžou vyhrát válku nad bohatými

David Čajčík | rozhovory 25.03.2019

Přirozený vývoj v komerční sféře od té doby vyústil v mnoho počinů, kde jsou nástroje či motivy z tradičních scén zneužity. To však není případ francouzské čtveřice Acid Arab.

10 + 1 = Martin „Iso‟ Krajčír (The Ills)

redakce | 10+1 25.03.2019

Nová deska The Ills vyšla v půli února a než ji kapela představí v Praze, poskládal Martin „Iso‟ Krajčír deset hudebních radostí.

Jak vidět všechno? (CPH:DOX)

Bára Gadlinová | reporty 24.03.2019

Festival obnáší mnohem více než promítání toho nejlepšího z celosvětové produkce.

Cítit Bicep

Dominik Polívka | reporty 24.03.2019

Hypnotické basy dotvářely laserové stěny, ve kterých se zrcadlil hustý dým, za dvojicí se na plátně točil znak se třemi bicepsy...

Koncertního fotografa nemá nikdo rád (Fotografie, které hrají)

Jiří Vladimír Matýsek | recenze 23.03.2019

Fotografie, které hrají jsou v domácím prostředí jednou z těch publikací, které mohou prorážet nové cesty a objevovat skrytá teritoria.

Všetci to vedia?

Bibiána Hajdanyová | movie/dox 22.03.2019

Herci boli od začiatku oboznámení s tým, že postavy sa im budú písať priamo na mieru. Cruz vs Bardem.

10 + 1 = Ozo Guttler (Korben Dallas)

redakce | 10+1 22.03.2019

Kde můžete vidět Korben Dallas si přečtěte níže – čtyři české koncerty v dubnu –, nyní si můžete projít zásadní posluchačské zářezy Oza Guttlera.

Seán Mulrooney (Tau): Únik do našich zanedbaných já

Lucie Mihálová | rozhovory 21.03.2019

Seán Mulrooney hledá spirituální procitnutí, mimotělní zážitky, zavrhuje zahlcený, zaneprázdněný svět a nabízí únik do tance.

Jiří Imlauf: Zlatý časy jsou pryč a nás to válcuje

Matěj Kolář | rozhovory 21.03.2019

O písničkách, ve kterých nešetří odkazy na inspirující kapely nebo básníky, o útěcích, hledání, literatuře a cestě jako takové.

Andreya Triana: Být součástí Evropy je příjemné

redakce | rozhovory 20.03.2019

Andreya Triana aktuálně prožívá spokojené a šťastné životní období a její novinka právě tuto situaci beze zbytku odráží.

Tak odjíždí poslední kovboj (Steve Gunn)

Jiří Akka Emaq | recenze 20.03.2019

Bluesmani, rockeři, pankáči i hráči jazzu a country před dvaceti lety přehlédli ceduli slepá ulice, a nyní stojí bezradně na konci cesty. Steve Gunn ví.