Články

Blahoslavení chudí duchem? (Šťastný Lazzaro)

Jakub Kurnas | movie/dox 02.04.2019

Šťastný Lazzaro navazuje na tradici italského neorealismu. Alegorický snímek Alice Rohrwacher si odnesl z festivalu v Cannes cenu za nejlepší scénář.

Jeden za osmnáct a druhý bez dvou za dvacet (Spiderman/Deadpool: Bokovky)

3DDI3 | komix 02.04.2019

Deadpool v kinech nedávno znovupředstavil svůj druhý díl ve verzi pro děti a důchodce, tentokrát bez krve, hořících lidí a sprostých slov... Co na to komiks?

Apparat s lehkostí bonvivána

Jiří Akka Emaq | recenze 01.04.2019

Ty tam jsou totiž časy, kdy Sascha Ring snoubil rané vlivy techna s ambientními plochami. Novinka oplývá širokou škálou živých nástrojů, šťavnatými vokály a bohatou kompoziční nápaditostí.

Bluesová hypnóza (Seasick Steve)

Jiří Vladimír Matýsek | reporty 01.04.2019

Novinky doplnily staré kousky, které hladce vklouzly do charakteristického, jednolitého zvuku, na jaký jsme u tohohle čiperného osmdesátníka zvyklí.

Smrt falešnému metalcoru! (Darkest Hour & Co.)

Dominik Polívka | reporty 01.04.2019

Dlouho očekáváný večer klasického metalcoru, kdy dorazila pětice kapel pojící silně metalické prvky s hardcorovým podkladem.

Kritika vesnicko-maloměstského nevkusu (Don Chain)

Jakub Šíma | recenze 31.03.2019

DDD Tape kouše mléčnými zuby, ale i jorkšírovi jednou vypadají a místo nich můžou narůst ostré špičáky.

Musíme pouze zůstat naživu (Squid)

Michal Pařízek | rozhovory 31.03.2019

NME je považuje za jednu z největších britských nadějí pro letošní rok. "Bude to bláznivé léto. A zodpovědnost? Pouze musíme jeden na druhého dávat pozor a zůstat naživu..."

Pád do zkreslením deformované meditace (Dylan Carlson)

Jakub Koumar | recenze 30.03.2019

Když se počátkem devadesátých let objevil drone metal, byla to zejména seattleská kapela Earth, kdo novému stylu nakypřil půdu...

Pořadatelská: Danko Franko (Tabačka Kulturfabrik, TM Booking)

redakce | rozhovory 29.03.2019

Danko Franko aktuálně působí jako dramaturg košické Tabačky Kulturfabrik. Které koncerty doporučuje a na které nezapomene?

Vstupní prohlídka: Kannout

redakce | rozhovory 28.03.2019

Jihlavští Kannout se hudebně pohybují na pomezí postrocku a melancholie gradující až někam na samou hranicím emocoru.

Můžete být kýmkoliv chcete (CPH:DOX)

Bára Gadlinová | články 28.03.2019

Festival je v plném proudu a letošní ročník je mimo jiných témat zaměřen na příběhy silných žen. Ať už jsou to umělkyně nebo sexuální pracovnice.

Oázy klidu a to další (Žižkovská noc)

Libor Staněk | reporty 28.03.2019

Jedním z důležitých, a přitom jaksi skrytých přínosů Žižkovské noci spočívá v tom, že se krom hudby rok od roku věnuje stále víc literatuře a poezii.

Vstupní prohlídka: Humdrum Lighthouse

redakce | rozhovory 27.03.2019

Mladí, skromní a nadějní. Indie pop žije i díky samozvaným alternativcům Humdrum Lighthouse.

10 + 1 = Avishai Cohen

redakce | 10+1 27.03.2019

Je otázkou, zda je shodné jméno s jiným velikánem současného jazzu výhodou či nevýhodou. Trumpetista Avishai Cohen to jako problém nevidí.

Mlíko, Buřty, Sardinky (Žižkovská Noc 2019)

Dominik Polívka | reporty 26.03.2019

Plánování divokých přesunů ztrácelo smysl a jediným rozumný východiskem zůstávalo zvolit maximálně dva kluby na večer. Anebo ne?

Zelená kniha rozhodne nie je pre zelenáčov

Bibiána Hajdanyová | recenze 26.03.2019

Režisér Peter Farrelly dostal možnosť ukázať, že uletené a nenáročné komédie nie sú jeho vrcholnými dielami.

Mladí ladí Násilníka aneb optimismus Žižkovské noci

Veronika Miksová | reporty 25.03.2019

A dav v Crossu řve: „Pražskej hrad bude squat, Pražskej hrad bude squat, pojď obsadíme to, dřív než zavolaj stopadesát osum.“ Co bylo nejvíc a jde jen o kapely?

Acid Arab: Už nežijeme v době, kdy chudí můžou vyhrát válku nad bohatými

David Čajčík | rozhovory 25.03.2019

Přirozený vývoj v komerční sféře od té doby vyústil v mnoho počinů, kde jsou nástroje či motivy z tradičních scén zneužity. To však není případ francouzské čtveřice Acid Arab.

10 + 1 = Martin „Iso‟ Krajčír (The Ills)

redakce | 10+1 25.03.2019

Nová deska The Ills vyšla v půli února a než ji kapela představí v Praze, poskládal Martin „Iso‟ Krajčír deset hudebních radostí.

Jak vidět všechno? (CPH:DOX)

Bára Gadlinová | reporty 24.03.2019

Festival obnáší mnohem více než promítání toho nejlepšího z celosvětové produkce.