Články / Rozhovory

Margaux Sauvé (Ghostly Kisses): Příběhy posluchačů ovlivňují proces psaní

Margaux Sauvé (Ghostly Kisses): Příběhy posluchačů ovlivňují proces psaní

Kristina Kratochvilová | Články / Rozhovory | 29.03.2024

Kanadská zpěvačka Margaux Sauvé je středobodem skupiny Ghostly Kisses a ve snových zvukových krajinách rozpíná příběhy o lásce, touze a ztrátě. Do Prahy přijíždí s třetí studiovou deskou Darkroom, která vyjde v polovině května. V rozhovoru jsme si popovídaly o zápasech se snahou neopakovat v textech písní svá vlastní slova, o inspiraci po návratu z turné s Men I Trust, nalezení rovnováhy a o až moc lahodném českém pivu. V NoDu vystoupí 13. dubna společně s indonéskou písničkářkou Sandrayati.


Zaujala mě „schránka tajemství“, kterou máte na kapelním webu, do které vaši posluchači mohou posílat osobní příběhy a tajnosti. Můžeme některé z nich slyšet ve vašich písních?
Schránka pro mě je významným zdrojem inspirace. Není to tak, že bych je přepisovala do jednotlivých písní, emocionální hloubka a příběhy sdílené posluchači ale hluboce ovlivňují můj proces psaní. Chystané album Darkroom je jimi do vysoké míry dané. Mnoho lidí spojuje podobné životní události a tak mnou určitá vyprávění rezonují. Skladby jako Golden Eyes, On & Off, Crimson a Keep it Real jsou inspirované těmito sdílenými zkušenostmi.


Vaše hudba se často noří do introspektivních témat. Jak zvládáte balancovat zranitelnost a sílu v textech?
Nalezení takové rovnováhy je nuanční proces. Přijetí zranitelnosti je zásadní pro vytváření opravdové hudby, nicméně integrace síly a odolnosti do mých písní je stejně důležité.

Při práci na Darkroom jsem měla odstup díky tomu, že jsem se při tvorbě textů nechala inspirovat příběhy druhých. Tento přístup mi umožnil prozkoumat témata zranitelnosti a odolnosti z širší perspektivy a pozvat posluchače k propojení se se syrovým a upřímným zobrazením lidských emocí. Sdílené příběhy zároveň podporují pocit solidarity a porozumění.

Singl Golden Eyes představuje zásadní proměnu zvuku Ghostly Kisses. Co motivovalo tuto hudební evoluci?
Golden Eyes je klíčovým okamžikem na hudební cestě Ghostly Kisses. Když Louis-Étienne Santais poprvé navrhl prozkoumat sféry UK garage a elektronické hudby, trochu jsem se bála, i když mě návrh zaujal. Nicméně jakmile jsem se do žánru ponořila, okamžitě mě pohltila jeho nakažlivá energie a dynamické rytmy. Spolupráce s Georgem Fitzgeraldem a Louis-Étiennem přinesla nové perspektivy a kreativní energii. Tlačí mě k výstupům z komfortní zóny a povzbuzují mě k experimentování s různými zvuky a texturami. Výsledkem je skladba, ve které se plynule mísí temperamentní melodie s pulsujícími beaty. Předvádí novou tvář Ghostly Kisses, která si stále zachovává emocionální hloubku a intimitu, jež definuje mou hudbu. Byla to vzrušující průzkumná cesta.

Jak vyvažujete experimentování s novými žánry se zachováním podstaty zvuku Ghostly Kisses?
Louis a já upřednostňujeme kompozice, ty byly vždy základním kamenem Ghostly Kisses. Umožňují určitý pocit kontinuity, i když zvukově experimentujeme s různými žánry. Pro Louise je hlasový prvek ten hlavní, řídí naše směřování a slouží jako klíčový ukazatel při rozhodování o produkci. Dáváme si svobodu experimentovat, ale v naší společné práci vždy existuje pocit kontinuity. Ta vyplývá z naší lásky k tomu, co definuje zvuk Ghostly Kisses.

Vaše třetí studiovka Darkroom vychází v polovině května. Jak se liší od předchozích dvou?
Hudebně posouvá hranice zvuku a zahrnuje více experimentální a dobrodružný přístup k produkci. Čerpá inspiraci z rozmanité škály vlivů včetně elektroniky, garage, popu posledních tří dekád a dokonce „standardních jazzových“ typů písní. Zkoumá nová zvuková území, přitom si ale zachovává éterickou a emotivní kvalitu, které definují mou hudbu. Darkroom předvádí dynamickou a mnohostrannou zvukovou paletu, má více energie, více kontrastu, více pozitivních skladeb, ale zároveň spoustu melancholických a temných elementů.

S čím jste zápasili nejvíce? Zažili jste konkrétní průlomový okamžik, který změnil podobu výsledku?
Výzev bylo několik, především textových. Poté co napíšete určitý počet písní, což je samozřejmě u každého umělce jiné, začíná být obtížné psát texty, aniž byste se neopakovali. Vyloučili jsme některá slova, protože jsme je v minulosti používali příliš často. Nicméně jsme zůstali disciplinovaní, pečlivě pracovali na písních, když jsme nebyli na turné.

Jedním z důležitých okamžiků byl návrat z letní měsíční tour, kdy jsme supportovali Men I Trust. Přestávka nám dala možnost nabrat energii a získat jinou perspektivou, písničky jako On & Off jsou toho příkladem. A podobné chvíle sehrály svoji roli při formování celku, který díky tomu září pocitem vitality a spontánnosti. To byla cesta, kterou jsme šli.

A jaká je vaše nejoblíbenější část tvůrčího procesu, co vás nejvíce inspiruje?
Ten prvotní záblesk inspirace, který vede ke vzniku nové písně. Je to magický okamžik, kdy melodie, text nebo emoce náhle nabývají formy, vidíme potenciál. Tahle fáze čisté kreativity a objevování je pro mě nesmírně naplňující, protože mi umožňuje vstoupit do svých emocí a vyjádřit je skrze hudbu. Co mě nejvíce inspiruje, jsou každodenní momenty krásy, bolesti, lásky a ztráty, které všichni zažíváme. Univerzální emoce poskytují bohatou paletu inspirace.

V Praze jste zahráli před dvěma lety, pamatujete si to?
Jedním ze zážitků byla možnost ochutnat lahodné české pivo. Kluci z kapely si jich užili trochu moc a řekněme jen, že jsem se nakonec musela ujmout role řidiče. Byl to vtipný a nezapomenutelný moment, který vystihl ducha naší návštěvy. Už se nemůžeme dočkat dalšího večera v úžasném městě!

Info

živě: Ghostly Kisses (fr/ca)
13. 04. 2024 20:00 NoD, Praha
Fb událost

foto © se svolením Ghostly Kisses

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Václav Havelka (fyield): KEXP vnímám jako milník

Michal Pařízek 25.03.2024

Dostat se s kapelou do studia legendární radiové stanice KEXP v Seattlu je snem mnoha hudebníků z celého světa. Rozhovor.

Josef Buchta (B-Side Band): Vždycky jsem snil o tom, že budu mít big band

Jiří V. Matýsek 11.03.2024

„Spotify je skvělý nápad, uživatelsky neuvěřitelně fantastická věc. Člověk nemusí nic tahat, nic nosit. Ale všichni ti muzikanti jsou okradení," říká principál. Rozhovor.

The Bladderstones: Záskoky nevedeme

Jiří V. Matýsek 06.03.2024

Slánské artbluesové trio se po sedmi letech od debutu Without Cover vrátilo s chválenou studiovkou a zároveň slaví deset let na scéně. Rozhovor.

Boris Schubert (Skvot Czech): Tvorba úspešného kurzu je tímová záležitosť

Mariia Smirnova 05.03.2024

„... snažíme sa oslovovať naozaj zaujímavých a úspešných ľudí vo svojom obore. Základom je vzájomná dôvera, sympatie a ochota lektora s nami aktívne spolupracovať.“ Rozhovor.

Pragueshorts: Piotr Jasiński (Mimo), Natálie Durchánková (Přes střepy)

Viktor Palák 28.02.2024

Ve finálním díle ankety odpovídají Piotr Jasiński, v jehož filmu Mimo ztvárnili Josef Trojan a Jakub Kalián kamarády, kteří narazí na situaci, která může být spouštěčem revize jejich vztahu.

Julie Martinková, Anna Horáková (FAMUFEST): Nesmíme se strachem nechat odradit od růstu

Mariia Smirnova 27.02.2024

„V programové dramaturgii si hrajeme hodně s pocity či smysly a chceme, aby i diváci při návštěvě festivalu mohli více reflektovat tuto část sebe sama..." Rozhovor.

Pragueshorts: Greta Stocklassa (Bzukot Země), Marie-Magdalena Kochová (3MWh)

Viktor Palák 26.02.2024

Bzukot Země zachycuje absurdní i povědomou šarvátku o to, jak formulovat zprávu mimozemským civilizacím. V kontaktu se současnými tématy je i film 3MWh, který volí atmosféričtější cestu.

Pragueshorts: Philippe Kastner (Deniska umřela), David Payne & Tomáš Navrátil (Baroko)

Viktor Palák 25.02.2024

V národní soutěži největší domácí přehlídky krátkých filmů se potkalo ke dvěma desítkám titulů, oslovili jsme tvůrce a tvůrkyně některých z nich.

Gaika: Nechat se unášet

Nora Třísková 22.02.2024

Podobně jako kloubí různé aktivity – psaní, kurátorství a výtvarná tvorba, producentství – na desce spojuje v lecčem typické anglické žánry jako dub, postpunk nebo alt rock. Rozhovor.

Kewu: Hodně jsem se toho naučil sám

Mariia Smirnova 21.02.2024

Stál za vznikem kolektivu Unizone a také spoluorganizuje akce Addict s NobodyListen. Nedávnou novinkou je, že Mikuláš začne vyučovat djing ve Skvotu.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace