Zprávy

Nespoutané hudební rozmluvy se světovými básnířkami

Nespoutané hudební rozmluvy se světovými básnířkami

redakce | Zprávy | 28.03.2017

Na počátku bylo slovo, či spíše slova americké básnířky Emily Dickinsonové. Brzy následovaly další poetky. Pro písničkáře s pseudonymem Wolf Lost In the Poem se jednalo o setkání přímo osudová. Katarze z četby i zaujetí osudy básnířek vedly k desítce vlastních písní-příběhů věnovaných právě těmto ženám.

Když roku 1999 vyhlásila organizace UNESCO 21. březen Světovým dnem poezie, stál v jejím prohlášení i cíl obnovy dialogu s jinými formami umění. Projekt Wolf Lost In the Poem okouzlení básnířkami přetavil do originálních textů s vyzrálým kytarovým doprovodem nepostrádajícím silné melodie, vášnivost i citlivost. Nutí k zamyšlení stejně jako kvalitní poezie.

„Na literárním čtení jsem dostal od jedné autorky za uši. Vyprávěl jsem jí, co chci udělat za desku. Opáčila, že neexistuje ženská a mužská poezie. Nejspíš je to pravda. Ale mně se verše básnířek více dotýkají. Cítím z nich jinou naléhavost, i když to může být jen subjektivní pocit. Vlk si vybral srdcem a čuchem, ty ženský mě ťaly do hloubky,“ říká k albu Nepřipoutaný autor ukrývající se pod vlčím přízviskem.


Z alba Nepřipoutaný promlouvá k ruské básnířce Anně Barkovové (1901 – 1976), držené více jak dvacet let v gulagu, současné polské literátce Justyne Bargielské, španělské múze Vladimíra Holana Claře Janés (1940), nejslavnější romské básnířce Bronisławě „Papusze“ Wajs (1908-1987), Özer (1966) - básnířce Tibetu, Fince Vilje-Tuulie Huotarinen (1977), slavné Moskvance Marině Cvětajevové (1892-1941), „prokleté“ francouzské básnířce a herečce Marceline Desbordes-Valmorové (1786-1859) i nezkrotné surrealistce Joyce Mansour (1928-1986).

Nahrávka vznikala dva roky, autor se rozhodl pro svobodný přístup “udělej si sám”, aniž by slevoval z kvality provedení. Masteringu se ujal Ondřej Ježek ve studiu Jámor, neoddělitelnou stránkou věci je i propracovaný vizuál Jiřího Libánského a Dorky Čančíkové.

Album Nepřipoutaný vychází 24. 3. 2017 na domácím labelu Tranzistor v distribuci firmy Supraphon.

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Belgrado přivezou do Prahy svůj inovativní postpunk

redakce 08.12.2019

Dva Venezuelané, Brit a Polka v čele, takové je složení v Barceloně usazeného postpunkového kvartetu Belgrado.

Bombay Bicycle Club přijedou poprvé do České republiky

redakce 08.12.2019

Celé album je o naději a obnovení, o tom nalézt bezpečí v tom, co vám přináší pohodlí, v tom co nejvíc milujete.

Zakládající člen Pink Floyd Nick Mason se vrátí do Prahy

redakce 08.12.2019

Kapela si pro nadcházející turné připravila i nový program, který bude ale stále založen na raných písních Pink Floyd.

První detaily dalšího ročníku festivalu Elevate odhaleny

redakce 07.12.2019

Je klima největší zkouškou lidstva? Není největším nepřítelem lidstva člověk? Tak široké spektrum otázek bude pokládat festival Elevate.

Stormzy v Praze, jde do většího

redakce 06.12.2019

Stormzy se stal vůbec prvním britským rapperem, který headlinoval hlavní stage legendárního festivalu Glastonbury.

Veľryba 52 Hertz Whale sa vynorila a zhlboka nadýchla

redakce 06.12.2019

Priamočiara pieseň sa nesie vo vodách postpunku a figurujú v nej nástroje, ktoré kapela dosiaľ na nahrávkach nevyužívala.

Bára Zmeková chystá vánoční koncert a vydává vinyl

redakce 06.12.2019

Písničkářka Bára Zmeková, autorka letošního, kritiky a veřejností výborně přijatého alba Lunaves, si na závěr roku připravila speciální koncert.

Twenty One Pilots první hvězdou Colours of Ostrava 2020

redakce 06.12.2019

S přirozenou originalitou a nestíhatelnou rychlostí střídají elektropop, reggae, hip hop, drum & bass, punk nebo hymnické klavírní balady.

Ivan Král poprvé vypráví celý svůj životní příběh

redakce 05.12.2019

Životopis Ivana Krále, který proslul v kapelách Patti Smith a Iggyho Popa, čtenáře zanese na zaplivané čerpací stanice i k továrním linkám.

Australská rockerka Tash Sultana poprvé v Praze

redakce 05.12.2019

Tash Sultana s hudbou začala ve třech letech, kdy se zamilovala do své první kytary, pak díky koncertování procestovala celý svět.