redakce | Zprávy / Nové desky | 12.04.2017
Československý future soulový kvartet The High Corporation vzniká v roce 2013. Po několika koncertech jsou objeveni lokálními promotéry a dostávají se na podia před Selah Sue, Nneka nebo Akua Naru, v té době vznikl první singl s videoklipem Maj in June. Po prvním československém turné vydávají 10. dubna EP When I Went to School pod labelem Gergaz a oznamují první zahraniční koncerty.
Atmosféru jejich klubových koncertů mohli zažít českoslovenští fanoušci na podzim minulého roku, kdy kapela uskutečnila své první turné po obou zemích. Z jejich křtu EP ve Vile Štvanice vyšla také živá videonahrávka skladby Growing Pains. 23. dubna vystoupí The High Corporation společně s vídeňským producentem Monophobe v klubu B72 ve Vídni a následovat bude koncert v Kranju ve Slovinsku. 27. dubna pak vystoupí společně s Petijee a Flako v bratislavském klubu Fuga, na konci června v Praze na Metronome festivalu a 6. července na maďarském V4 Theatre Festival.
Směr The High Corporation ovlivnily desky Milese Davise, Johna Coltranea, ale taky Mozart, Eminem, Jefferson Airplane, Outkast nebo Red Hot Chili Peppers. Poprvé se všichni potkali v Praze na konzervatoři. Kytarista Michael Lužný a bubeník Petr Hanák spolu vystupovali už v několika kapelách v Prostějově, kde oba vyrůstali v silném muzikálním prostředí. Lukáš Mutňanský ze slovenské Dubnice nad Váhom nastupoval na konzervatoř poslouchajíc Brada Mehladau a J-Dillu. Zpěvačka Ashley S. Abrman zatím zpívala po amerických kostelech se svým bratrem Samuelem a sestrou Rachel, která trio doprovázela na klávesy během bohoslužeb jejich otce pastora. Ashley se narodila v Houstonu v Texasu a od svých tří do šestnácti let téměř neustále cestovala mezi Slovenskem a Spojenými státy. Čas ve Spojených státech byl pak často věnován právě cestování po kostelech a mším.
V úvodní skladbě Roots se chtějí vrátit zpět ke kořenům i s vědomím, že to vlastně není možné. Dál v úvahách nás zavede dvoudílná skladba Paranoid (For the First Time and Paranoid Again) a celé EP završuje skladba *Puppet Theatre *o iluminátech, kterou zpěvačka složila ve 12 letech. EP vychází na progresivním slovenském labelu Gergaz (Jimmy Pé, Fallgrapp, HRTL, Monophobe), obal vytvořil Filip Fabián, nahrávky masterovali Gargle & Expel v Londýně.
The High Corporation - When I Went to School EP
redakce 13.05.2024
Pestré beaty od chillovejších lo-fi produkcií až po úderný boombap, hravé texty a inšpiratívne spolupráce.
redakce 13.05.2024
Deska obsahuje třináct skladeb, většina z nich je nových či novějších, jen na úvod alba zní pár písniček, z nichž některé pamatují ještě 90. léta a formaci Sen Vesen.
redakce 12.05.2024
Zvláštnosťou inštrumentálneho albumu sú aj texty - sonety ku každej skladbe.
redakce 10.05.2024
Druhý díl s názvem Indigem je věnován opět básnířkám, ale tentokrát výhradně českým.
redakce 07.05.2024
Název Unravel odkazuje k vývoji kapely a naplňování potenciálu všech hudebníků, nástrojů a hudebních motivů i procesu odkrývání vrstevnatosti skladeb a emocí.
redakce 06.05.2024
Klubový boyband s nejaktuálnějším sound designem ohledávající žánrové mutace UK garage, reggaetonu, Baile funku či anime soundtracků.
redakce 04.05.2024
Jako kdyby Penguin Cafe Orchestra (producent Brian Eno) utvořilo fúzi s českým folkem 80. let a začalo tvořit písničky opatřené poťouchlými texty těžícími z tradice nonsensu i „malých témat“.
redakce 03.05.2024
Tvůrci vítězného songu výzvy Bastl Electronic Track na své desce definují žánr hyperfolk trap.
redakce 01.05.2024
Havlovi patří k nemnoha českým hudebníkům působícím mimo oblast vážné hudby, jejichž tvorba rezonuje i v zahraničí.
redakce 29.04.2024
Přichází hlasitost, nedbalost, chaos, bezstarostnost, intenzita a uzemňující rytmy.