Články / Recenze

BFLMPSVZ (Hadem pro mého munga vs. Le Bain de Maid)

BFLMPSVZ (Hadem pro mého munga vs. Le Bain de Maid)

Tony, waghiss666 | Články / Recenze | 31.12.2015

Split desky nejsou mrtvé a asi nikdy neumřou. Jsou častější na hardcore/crust/grindové scéně, ale výjimka potvrzuje SPLIT. Na CD Rikki-tikki-tavi to nyní potvrzují české sebranky Hadem pro mého munga (HPMM) a Le Bain de Maid (LBDM). Není přispěno rovným dílem v počtu brázd, ale kdo by to počítal.

HPMM přispěli více kusy své špatně zařaditelné instrumentální alternativv. Nejde o žádné usmrkance s mlíkem na bradě, slyšíme zkušenosti z dalších kapel, slyšíme téměř nekonečné žánrové rozpětí. Vyhranost vs. nevyhraněnost. I když je jejich podání čistě instrumentální, nemůžu se ubránit pocitu, že písně jsou napsány a zahrány s tím, že jednou budou i nazpívány. Za současného stavu vznikla nahrávka s razancí a šťávou i bez vokálu. Dokážou navodit náladu, kterou po chvíli rozbijí repetitivními prvky, zaslechnete vlivy gothic rocku (XIII. století). Nabízí se výtka k nehudební složce bílého releasu s krásným obalem, ale chabým ‘zbytkem‘, ovšem všeho do času. V ideálním světě se každý pídí, googlí, hrabe v moudrých análech internetů, aby si dokreslil mandalu, a až tam, až potom zjišťuje, že pojmenování skladeb je nadpis pro zhudebněné příběhy.

LBDM nastupují jen se dvěma songy a jejich post screamo kreslí za zavřenými víčky příběhy, koncept očíslovaných kapitol bolavé story jedou od začátku, tady už slyšíme kusé výkřiky. Vidím, ale nechci. Vyvstává problém přímo sisyfovský: tančit o architektuře táhlého tandemu skončí mimo rytmus, s okopanými palci u nohou. Kapela je v životní formě, což dokážete prožít i z nahrávky, ale pochopíte až na koncertě. Vše zahráno s velkou dávkou emocí, která se neztrácí, naopak s každým poslechem roste a ulpívá uvnitř. Le Bain de Maid jsou na splitku blíž svým hrdinům, než se běžně daří domácím kapelám. Vinyl? Ne kvůli snobství, jen pro dopsání příběhu, uzavření černého kruhu. Slyším, pamatuju…

Info

Hadem pro mého munga/Le Bain de Maid – Split (Venus Flag Records, 2015)
www.venusflagrecords.com
www.lebaindemaid.bandcamp.com/album/split-le-bain-de-maid-hadem-pro-m-ho-munga

foto © Tomáš Kuša

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Just a beautiful sound (Sasami)

Veronika Tichá 15.05.2022

Přestože jsou texty poměrně negativní, nevyzařuje z nich beznaděj, ale všechny emoce se dostávají ven a nebojí se být divoké, průbojné a drsné.

Návrat do budoucnosti (Theon Cross)

Michal Pařízek 08.05.2022

Theon Cross je členem Sons of Kemet nebo Seed Ensemble, v posledních letech shodně nominovaných na Mercury Prize, spolupracuje s Nubyí Garcia, Mosesem Boydem nebo rapperem Kanem.

Skromné rituály Dead Can Dance

Michal Pařízek 26.04.2022

Dionysus působí zcela jinak, aniž by Lisa Gerrard a Brendan Perry, jehož podivuhodné zájmy a potěšení jsou za nahrávkou cítit zejména, ztratili cokoli ze svého umu, stylu nebo elegance.

Síla starého světa Dying Passion

Tomáš Kouřil 19.04.2022

S novou nahrávkou vytanou vzpomínky na druhou půli nultých let. Sociální sítě neexistovaly, na koncerty se chodívalo na kapely, ale i jen tak potlachat...

Helms Alee demonštrujú svoju vyzretosť

Filip Švantner 11.04.2022

Helms Alee... To nie je len nostalgia za skvelým katalógom Hydra Head a za časmi, keď hardcoreové kapely zo Seattlu vydávali jeden nadčasový album za druhým.

Nadčasová kontroverze (Hvězdná pěchota)

Jiří V. Matýsek 02.04.2022

Hvězdná pěchota je klasika, kterou překryla její filmová adaptace, a nové vydání nakladatelství Argo ji tak u nás může vrátit do oběhu.

Nevstoupíš dvakrát do stejné řeky (Houeida Hedfi)

Jiří Přivřel 01.04.2022

Hudební inspirace řekou jako omílané téma? V tomto případě to rozhodně neplatí.

Post-apokalyptický ambient aneb Yeule je späť

Ema Klubisová 17.03.2022

Na prvý pohľad pôsobí Glitch Princess ako syntéza ranej tvorby Grimes, estetiky Chromatics a minimalistickej výpravnosti ambientu.

Jako na kolotoči (VDYD)

Veronika Tichá 15.03.2022

VDYD vydávají první album s názvem Carousel a s ním novou nálož zasněných kytarových riffů a jemných melodií s texty plnými nostalgie, smutku, ale i radosti a naděje.

Třináct let života Kevina Whelana (Aeon Station)

Eva Mrázková 09.03.2022

Něžnost, intimita, ale také odhodlanost a rozjímání nad věcmi, které už nikdy nebudou jako dřív. To vytváří atmosféru provázející sólový debut Observatory od Aeon Station.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace