Články / Recenze

BFLMPSVZ (Hadem pro mého munga vs. Le Bain de Maid)

BFLMPSVZ (Hadem pro mého munga vs. Le Bain de Maid)

Tony, waghiss666 | Články / Recenze | 31.12.2015

Split desky nejsou mrtvé a asi nikdy neumřou. Jsou častější na hardcore/crust/grindové scéně, ale výjimka potvrzuje SPLIT. Na CD Rikki-tikki-tavi to nyní potvrzují české sebranky Hadem pro mého munga (HPMM) a Le Bain de Maid (LBDM). Není přispěno rovným dílem v počtu brázd, ale kdo by to počítal.

HPMM přispěli více kusy své špatně zařaditelné instrumentální alternativv. Nejde o žádné usmrkance s mlíkem na bradě, slyšíme zkušenosti z dalších kapel, slyšíme téměř nekonečné žánrové rozpětí. Vyhranost vs. nevyhraněnost. I když je jejich podání čistě instrumentální, nemůžu se ubránit pocitu, že písně jsou napsány a zahrány s tím, že jednou budou i nazpívány. Za současného stavu vznikla nahrávka s razancí a šťávou i bez vokálu. Dokážou navodit náladu, kterou po chvíli rozbijí repetitivními prvky, zaslechnete vlivy gothic rocku (XIII. století). Nabízí se výtka k nehudební složce bílého releasu s krásným obalem, ale chabým ‘zbytkem‘, ovšem všeho do času. V ideálním světě se každý pídí, googlí, hrabe v moudrých análech internetů, aby si dokreslil mandalu, a až tam, až potom zjišťuje, že pojmenování skladeb je nadpis pro zhudebněné příběhy.

LBDM nastupují jen se dvěma songy a jejich post screamo kreslí za zavřenými víčky příběhy, koncept očíslovaných kapitol bolavé story jedou od začátku, tady už slyšíme kusé výkřiky. Vidím, ale nechci. Vyvstává problém přímo sisyfovský: tančit o architektuře táhlého tandemu skončí mimo rytmus, s okopanými palci u nohou. Kapela je v životní formě, což dokážete prožít i z nahrávky, ale pochopíte až na koncertě. Vše zahráno s velkou dávkou emocí, která se neztrácí, naopak s každým poslechem roste a ulpívá uvnitř. Le Bain de Maid jsou na splitku blíž svým hrdinům, než se běžně daří domácím kapelám. Vinyl? Ne kvůli snobství, jen pro dopsání příběhu, uzavření černého kruhu. Slyším, pamatuju…

Info

Hadem pro mého munga/Le Bain de Maid – Split (Venus Flag Records, 2015)
www.venusflagrecords.com
www.lebaindemaid.bandcamp.com/album/split-le-bain-de-maid-hadem-pro-m-ho-munga

foto © Tomáš Kuša

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Dobro došli u bad trip (Nemeček)

Dan Sywala 19.02.2024

Ke slunné Makarské se blíží nevyzpytatelná tma. To je výjev, který bych přál cestovatelům, kteří se spokojí s prvoplánovým strávením letní dovolené.

Aye, captain! (The Longest Johns)

Jiří V. Matýsek 16.02.2024

Leaving of Liverpool nebo na Dylanovu Maggie’s Farm odkazující skladba Maggie’s Ship jsou příjemným oťukáváním nových teritorií.

Zápas agresívnej klubovej estetiky s distingvovanosťou orchestrálneho zvuku (julek ploski)

Dušan Šuster 12.02.2024

Left field je defenzívna bejzbalová pozícia a hráč, ktorý ju zastáva, býva vraj najosamelejším na ihrisku.

Jednoduchá každodennost světa (Moře dní)

Veronika Tichá 25.01.2024

Deska je mixem nostalgických stesků i veselí v podobě melancholických balad, bedroom popových lovesongů nebo rychlejších kytarovek.

Prostor plný apatie a úzkosti (Metro Riders)

Jaroslav Myšák 23.01.2024

Už předchozí deska projektu Metro Riders, za kterým stojí švédský hudebník Henrik Stelzer, pracovala se zvukovým prostředím, který si asociujeme s filmy osmdesátých let.

Dojmy ze světa plného absurdit (Flat Worms)

Eva Karpilovská 19.01.2024

Flat Worms na albu Witness Marks v krátkých a úderných písních skvěle pracují s doplňujícími se nástroji a efekty.

Babie leto viac než pavučiny (Dušan Vlk)

Veronika Vagačová 16.01.2024

V porovnaní s predchádzajúcimi albumami vidno posun, Babie leto v podzemí je mierne serióznejšie, vyspelejšie.

Život v strachu (Chimamanda Ngozi Adichie)

Mária Karľaková 28.12.2023

Adichie poznáme ako bojovníčku za práva žien skrz knihy Feminizmus je pro každého a Milá Ijeawele aneb Feministický manifest v patnácti doporučeních.

Silné texty a melodický chaos (Labasheeda)

Markéta Kovaříková 21.12.2023

Stejně jako láska, která je ústředním motivem některých písní, může i album působit chaoticky, občas depresivně, dokáže vyvolat smutek, ale zároveň zalít pocitem štěstí.

Velký žal malé duše (S večerem přichází tíseň)

Barbora Klempířová 19.12.2023

Nizozemská autorka Marieke Lucas Rijneveld získala v roce 2020 Mezinárodní Man Bookerovu cenu za své z části autobiografické dílo S večerem přichází tíseň.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace