3DDI3 | Články / Recenze | 07.05.2023
Shoulders of Giants je v pořadí druhý herní počin nezávislého newyorského herního studia Moving Pieces Interactive a představuje bohatý vesmír plný podmaněných planet, které je potřeba osvobodit. Hlavním protagonistou je žabák s podpůrnou robotickou plošinou, osvobozující planety zpod nadvlády podivných příšer. O hudbu k vesmírnému dobrodružství se postaral český skladatel a producent Tomáš Dvořák alias Floex.
Herní zápletka je poměrně jednoduchá – bít padouchy hlava nehlava, sbírat nejrůznější zbraně, od umělých červích děr vtahujících záporáky přes obrovskou fialovou botu, co vše zadupe do země, po hologram tančícího žabáka, který od vás na cenné vteřiny odvádí pozornost. Vylepšování zbraní a robota, ať už vizuálně nebo schopnostmi, je odměnou za žabákovu chrabrost.
Vzhledem k tomu, že hra je prosta jakýchkoliv mluvených dialogů, opepřuje šestice skladeb jak bezmála berserkovské šílení, tak i pomalý a metodický průzkum planet. Orientální feeling tracku Myzaki Forest zaháčkuje a nepustí, přes jednoduchou akustickou melodii se přelévá z elektronického temptracku v líný beat, který jako by vypadl ze skladby Who Am I od Peace Orchestra. Story Boss naopak budí napětí a tajuplnost, flétna kombinovaná s tajuplnými syntezátory přechází v kytarové vybrnkávání. Crystal World pohání elektronická linka s podmanivou zvonkohrou, X-Tactics s chytlavou, téměř taneční smyčkou pro změnu vrství syntezátorové plochy. Jde o dynamický elektro nářez, jemuž v závěru dominují perkuse, dost možná nejlepší track se skvělou gradací. Torrid Zone nabízí především experimenty s perkusemi a Hub World je vyloženě pomalá odpočinková skladba postavená na předchozích motivech, určená k pobytu na domácí základně, kam si hrdina chodí lízat rány a vyrábět zbraně.
Hravá tepavá hudba, kterou Floex hru vybavil, doslova hýří nápady. Převážně akční smršť bez klidnějších pasáží překvapivě dobře funguje i pro poslech v práci. Zajímavá práce s rytmem, promyšlený koktejl samplů, akustických zvuků, basů a elektronických smyček k vesmírné adventuře nádherně pasuje, ať už žába řeže jednoho z bossů nebo nenápadné červy, kteří z ní sají život, pokud neutíká dost rychle. Promyšlený hudební podkres, který dokonale funguje jak ve hře, tak samostatně.
Floex - Shoulders of Giants (Original Game Soundtrack) (Minority Records, 2023)
Bandcamp
foto: se souhlasem Floexe
Shaqualyck 14.09.2023
Zejména díky hereckým výkonům a výborně napsaným dialogům se dlouho daří vyprávět výsostně lidský příběh o ztrátě falešných iluzí.
Barbora Klempířová 27.08.2023
Fiktivní životopis provází protichůdné pocity Plathové z toxického manželství, které nedokáže opustit.
Maxim Mičúch 18.08.2023
Nikto nie je v bezpečí – ostatné kapely, ľudia vlastniaci iPhony, samotný Berlin Manson. Máme však dôvod niečo zmeniť?
Veronika Jastrzembská 16.08.2023
První skladba Diamond Road nekompromisně poutá pozornost, když náladou připomíná kosmickou verzi Mazzy Star...
Magdalena Fendrychová 10.08.2023
O písničkářce se v hudebních kruzích mluví jako o nástupkyni Radůzy a takové přízvisko nutně přináší velká očekávání.
Andrea Kubová 30.07.2023
Příběh o skládání kostiček odehrávající se v období studené války, který je založen na skutečné události, započal v 80. letech minulého století v Sovětském svazu.
Jaroslav Myšák 26.07.2023
Kde je domácí rapová scéna ve svých sděleních jalová, tam před čtyřmi lety pražské alt rapové duo P/\ST kontrovalo debutem Expedice do vnitrobloku. Kam se posunulo?
Jiří V. Matýsek 02.07.2023
Jihočeské formace Nāv a Lūt spojuje nejen geografická blízkost, přátelství a tři písmena v názvu. Pojítkem je i svojské pojetí toho, jak přistupují ke svým žánrům.
Kryštof Kočtář 23.06.2023
The Beggar se ovšem neutápí v temných vlnách. Ačkoli skladba Michael Is Done může textově vystrašit, její oslavné vyústění povznáší.
Eva Karpilovská 01.06.2023
Nechybí vroucí pocity lásky, která je možná jen zlozvykem (Bad Habit) nebo vzdor těla vlnícího se jako řeka (Like a River) a s řekami se zas vracíme k plynutí, cestám,…