Články / Rozhovory

Douška vydavatelská: Červený kůň

Douška vydavatelská: Červený kůň

redakce | Články / Rozhovory | 30.11.2018

Červený kůň je ustájený v Děčíně. Malé samizdatové vydavatelství působilo už na sklonku milénia, oficiálním se stalo až v roce 2011, to když vydalo Kittchenův debut Menu. Jinak žánrově nevyhraněný, ale zakládající si na tom, že primární fyzický nosič představuje vinyl. A i když jeho šéf František Řezníček říká, že roční objem čtyři desky je tak akorát, v posledních týdnech má napilno. Tudíž jsme se zeptali…

CO NOVÉHO
Letos jsme chtěli trochu zvolnit. Ale nepovedlo se. Vydalo, resp. vydá se sedm alb a jedna kniha, a to je pro Červeného koně nejvíce v  životě. Vyšlo freejazzové album brněnských ZKKP – 12354, což je experimentálně improvizační počin saxofonisty Pavla Zlámala. Z Brna šla letos ještě deska Teve – Ztracený boy. Elektrofolkový songwritter Antonín Koutný si s deskou značně vyhrál a výsledkem je mj. opravdu krásný vinylový artefakt. Dále jsme vydali nahrávku letošnímu držiteli Ceny divadelní kritiky za hlavní mužský herecký výkon Miloslavu Königovi, ocenění dva dny před vydáním alba se vlastně hodilo. Srdcem ženou je lehce komplikovaná autorská výpověď na úrovni folku. Velkou radost mi udělalo ambientní album pražského hudebníka Tomáše Severy, Jested – Soundtrack 0. Tomáš si dával na čas, kůň nikterak netlačil a výsledek je podle mě super. V oblasti kytarovek vyšla postindie deska ostravských February, a i když se jejich Branching Tracks mají dle názvu větvit, působí naopak uceleně a kompaktně. Doposud posledním počinem je reedice debutu kapely Nauzea Orchestra. Jejich disco-clashový Meisterstück Eins mě tenkrát dostal. A tak jsme album s kapelou remasterovali a znovu vydali, poprvé na vinylu. Za elpíčkem se celkem práší, což mě osobně těší. Mimo hudební nahrávky jsme ještě vydali komiksové leporelo Marie König Dudziakové s názvem V očekávání. Máša je žena Kittchena, kterého na Koni vydáváme, takže k sobě máme blízko. Navíc se mi její průvodce těhotenstvím líbil na první dobrou. Vydávali jsme na konci srpna a v půli listopadu je náklad rozebraný.

CO CHYSTÁME
Zkraje prosince vydáváme album znovu obnovených Nylon Jail. Irreversible Changes je oproti debutu hutnější, chlupatější a syrovější, odkazuje na nevratné změny v lidském životě. I cover je na rozdíl od čisté prvotiny My Heart Soars Like a Hawk kontrastní, znázorňuje pornoherce Rona Jeremyho s vyoperovaným srdcem. Prostě nevratné změny. A je fajn, že se kapela s nimi popasovala a žije, že nestojí na místě, že kráčí dál. A že přijede dva dny před vydáním desky za Červeným koněm do Děčína na náš další bytový koncert. To bude velký večírek. Další věc, co je v plánu, je debutová deska pražských jazzových Ploy v čele s kytaristou Tomášem Braunem. Měla vyjít letos, ale průtahy ve studiu ji posunuly napřesrok. Jinak je v řešení několik dalších nahrávek, ale vše je na úrovni vyjednávání s interprety, a tak bych nerad předbíhal.

CO VIDÍM A SLYŠÍM JINDE
Z hudební domácí scény mě v poslední době oslovil projekt 1flfsoap nebo nová deska Manon meurt. Ze zahraničních věcí to jsou alba interpretů jako Donny Benét, Barry Adamson, King Krule, Beck, Mogwai, Editors či Jungle. Naživo mě dostal křest debutu Teveho, to jsem ještě neviděl, jakým způsobem se stal Tomáš Vtípil kmotrem desky. Bohužel se to nedá popsat… V kině na mě za poslední dobu zapůsobil, i když nejsem touto subkulturou vůbec zasažen, český dokument King Skate, z literatury mě úplně zasáhla kniha Jerzyho Kosińského Nabarvené ptáče. Není to žádná novinka, ale já to četl nedávno. A Václav Marhoul teď chystá filmový přepis, jsem tuze zvědavý František.

Info

Červený kůň
web vydavatelství

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Jiří Moravčík (Czech Music Crossroads, Colours of Ostrava): Příběhy přibývají každý den (část první)

redakce 10.06.2019

S Jirkou Moravčíkem nejen o festivalech, africké hudbě či relevanci termínu world music, ale také o tom, že „duši hladící hudby“ se jen tak nezbavíme.

Pořadatelská: Jan Bartoš (Prague Music Performance)

redakce 07.06.2019

Prague Music Performance je mezinárodní festival a institut zaměřující se na organizování koncertů i interpretačních kurzů sólové hry i komorní hudby. Zpovídáme zakladatele a šéfa Jana Bartoše.

Tonda Kocábek (Boskovice, Kaštan): Mám své jistoty

redakce 03.06.2019

Na Bílou horu si znovu našly cestu kapely z temných sklepů i popového výsluní, a to zdaleka nejen ty domácí. Tradiční klub Kaštan proživá obrození, Tonda Kocábek je u toho.

Markéta Fantová (Pražské Quadriennale): Vystavovat divadelní zážitky a neztratit přitom identitu

redakce 31.05.2019

Rozhovor s uměleckou ředitelkou Pražského Quadriennale o vystavování současné scénografie a udržování identity scénografické profese. Živé umění, živý prostor.

Protokol: Anna Calvi

redakce 28.05.2019

V protokolu Anna Calvi nepřekvapí jmény jako David Bowie nebo Grace Jones. Kvitujeme nominaci londýnského obchodu Fopp.

Pořadatelská: Adam Svoboda (Kavárna Potrvá)

redakce 27.05.2019

Malý prostor, velké koncerty. Kavárna potrvá oslavila prvních deset let a i letos se podílí na programu festivalu v Boskovicích.

Vstupní prohlídka: Walter Schnitzelsson

redakce 24.05.2019

Slovenští indie rockeři Walter Schnitzelsson vydali začátkem roku nové album a už se chystají na festivalovou sezonu.

Moimir Papalescu (United Islands): Hlavně pomoci novým a zajímavým projektům

redakce 22.05.2019

Letošní ročník multižánrového festivalu United Islands of Prague se odehraje pod taktovkou nového ředitele Moimira Papalescua.

Pořadatelská: Josef Kyněra (Sound44)

redakce 21.05.2019

První klubovou noc pořádali Sound44 už před jedenadvaceti lety, své aktivity znovu vzkřísili na konci roku 2017.

Robert Kozler: V Bohnicích jsem jako doma

redakce 20.05.2019

Festival Mezi Ploty už se po sedmadvacáté vrací do areálu Psychiatrické nemocnice Bohnice. O jeho historii, současnosti i dotacích. Rozhovor.