Články / Rozhovory

Douška vydavatelská: Minority Records

Douška vydavatelská: Minority Records

redakce | Články / Rozhovory | 10.05.2018

Minority Records je hudební vydavatelství zaměřené na vydávání fyzických hudebních nosičů rozličných žánrů, převážně soudobé elektronické hudby, s přesahem do vážné i jazzové hudby. Primárním fyzickým nosičem vydavatelství je vinyl, ale na rozdíl od většiny tuzemských labelů je nelisuje v Loděnicích, ale v německé lisovně Pallas Group GmbH. Co od nich čekat v první i druhé půli roku? Dan Dudarec to ví.

CO NOVÉHO
Začátek roku byl převážně ve znamení intenzivních organizačních příprav věcí budoucích. I díky tomu, že v lisovně vinylů Pallas, s níž spolupracuji, mají běžně termíny dodání okolo třech měsíců, bylo nutný ediční plán pro letošní rok připravit tak, aby jednotlivé tituly vyšly s rozumným časovým odstupem a hlavně mimo nefunkční letní měsíce. Nejdříve vyšly dvě reedice vyprodaných titulů, o které byl a je stále zájem, jmenovitě Floexův Machinarium Soundtrack a Botanicula Soundtrack od DVA, obě na čirém růžovém 180 gramovém vinylu. Ještě v dubnu se v digitálních distribucích objevil další herní soundtrack Cherries on Air (Chuchel Soundtrack), jenž se už v květnu objeví na i fyzickém nosiči. Soundtrack opět připravilo duo DVA, a to pro novou flashovou adventuru Chuchel od Amanita Design. Vinylová edice bude čítat 22 skladeb a vyjde na čirém červeném 12“ vinylu v poslední květnový den. Pokud někomu připadal soundtrack k Botanicule jako příliš splašeně rozverný, má se v případě doprovodu k Chuchlu na co těšit – nepamatuju se, že bych kdy slyšel ve všech směrech bláznivější nahrávku.

CO CHYSTÁME
Do léta vyjde zmiňované album Cherries On Air (Chuchel Soundtrack), na další tři tituly dojde během podzimních měsíců. Prvním z nich bude debutové dlouhohrající album Eg dvojice Zabelov Group, žánrově rozkročené mezi široce pojatý moderní jazz s folklórní tradicí a kytarový ambient, kteří mj. využívají abstraktního hlasu coby další z nástrojů. Na jejich desce hostuje celá plejáda špiček české jazzové scény s mimořádně pestrým výčtem nahraných instrumentů. Produkce alba se ujal skvělý Matouš Godík a studiové práce intenzivně finišují v těchto dnech. Druhým z připravovaných letošních titulů je po dlouhých jedenácti letech nové album Khoiby – původní kapela se ztenčila na dvojici, ale i nová nahrávka, vznikající pod společným producentským dohledem Filipa Míška a Matouše Godíka, bude samozřejmě stát na naléhavém éterickém hlasu Emy Dietrichové. Koncem léta by mělo být jasné, kdy dlouho očekávaná novinka spatří světlo světa. Poslední z třetice připravovaných desek je jedno velké překvapení, ta se zatím jeví jen v jemných konturách, ale vyjde ještě letos. Výhledově by mohla dopadnout k vydání i nová nahrávka Sylvaina Chauveau, Sylvain je další spolupráci nakloněn a je tedy jen otázkou, kdy uzraje čas pro nástupce desky Post-Everything.

CO VIDÍM A SLYŠÍM JINDE
Zajímavých nahrávek vychází tolik, to aby člověk pořád seděl se sluchátkama u počítače a nechal si ušima protékat terabajty dat. Tyhle mi v poslední době v přehrávači rotují nejčastěji:
Ólafur Arnalds – Island Songs (Mercury Classics)
Ólafur Arnalds & Alice Sara Ott – The Chopin Project (Mercury Classics)
Floex & Tom Hodge – A Portrait of John Doe (Mercury Classics)
Nils Frahm – All Melody (Erased Tapes)
Ryuichi Sakamoto – Async (Milan)
Hidden Orchestra – Dawn Chorus (Tru Thoughts)
Ghost of You – Black Yoga a živě @ Café V lese

Info

Minority Records
web vydavatelství

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Zach Choy (Crack Cloud): Spojuje nás to, že jsme odpadlíci

David Čajčík 16.05.2022

Jako pozvánku na květnový koncert postpunkových Crack Cloud odemykáme rozhovor, který vyšel ve Full Moonu #113.

Ťukání do termosky a jiné výpravy do zvukové reality (Viera Marinová)

Viktor Palák 12.05.2022

Viera Marinová je zvuková designérka, která stojí mimo jiné za ceněným krátkým filmem Milý tati.

Poly (Insania): Tenkrát po tom byl hlad

Adéla Polka 09.05.2022

Falešný kněz Poly si ve svých obsáhlých kázáních rád rejpne a nechá být. Ať si každý přebere sám. Rozhovor.

Jan Bartoš (Prague Music Performance): Osvobození koncertního formátu mám v hlavě několik let

Jarmo Diehl 05.05.2022

Přední český klavírista, nebo přední český umělecký ředitel, v obou případech přesahující hranice naší země? Jan Bartoš je obé. Rozhovor k festivalu, jehož program budí respekt.

Alona Dmukhovska (Music Export Ukraine): Píšeme příběh lidstva

Anna Mašátová 02.05.2022

S Alonou a jejími kolegyněmi jsme se potkávaly během konferencí a festivalů v zahraničí, v loňském roce navázaly hlubší spolupráci, která vyústila v česko-ukrajinský workshop...

Léonce: Zabalené osobní prožitky a emoce

Adéla Polka 29.04.2022

Letošní festival francouzské kultury Bonjour Brno bude první květnový týden hostit mladého písničkáře, vystupujícího pod jménem Léonce. Rozhovor.

Ätna: Snadno se začneme nudit

Michaela Šedinová 28.04.2022

Na moje plačky, že celý den prší, mi s úsměvem odpovídají, že deštivé dny jsou fajn, protože lidi jdou o to radši na koncert. Rozhovor, koncert za pár dní.

Sanjin Nesimi, Jonáš Verešpej (Ankali): Věříme, že to má vyšší smysl

Jarmo Diehl 07.04.2022

Pražský klub Ankali příští týden zahajuje mezinárodní projekt Gravity Network, který nabídne pozoruhodný lineup nabízející nejen elektronické producenta, ale i diskuze na aktuální témata.

Josef Sedloň (Spectaculare): Dotknout se všech smyslů

Jarmo Diehl 31.03.2022

DJ, producent a promotér Josef Sedloň nejen o dramaturgii Spectaculare, ale i o inspiracích, devadesátkách a dalších láskách. Rozhovor.

Jan Fic (Red Bird Festival): Přispět i kapkou do moře má smysl

Michal Pařízek 29.03.2022

Kolektiv okolo Red Bird Instruments se rozhodl pomoci obětem války na Ukrajině a ve spolupráci s pražskou MeetFactory chystá charitativní akci. Rozhovor.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace