Články / Rozhovory

Douška vydavatelská: Minority Records

Douška vydavatelská: Minority Records

redakce | Články / Rozhovory | 10.05.2018

Minority Records je hudební vydavatelství zaměřené na vydávání fyzických hudebních nosičů rozličných žánrů, převážně soudobé elektronické hudby, s přesahem do vážné i jazzové hudby. Primárním fyzickým nosičem vydavatelství je vinyl, ale na rozdíl od většiny tuzemských labelů je nelisuje v Loděnicích, ale v německé lisovně Pallas Group GmbH. Co od nich čekat v první i druhé půli roku? Dan Dudarec to ví.

CO NOVÉHO
Začátek roku byl převážně ve znamení intenzivních organizačních příprav věcí budoucích. I díky tomu, že v lisovně vinylů Pallas, s níž spolupracuji, mají běžně termíny dodání okolo třech měsíců, bylo nutný ediční plán pro letošní rok připravit tak, aby jednotlivé tituly vyšly s rozumným časovým odstupem a hlavně mimo nefunkční letní měsíce. Nejdříve vyšly dvě reedice vyprodaných titulů, o které byl a je stále zájem, jmenovitě Floexův Machinarium Soundtrack a Botanicula Soundtrack od DVA, obě na čirém růžovém 180 gramovém vinylu. Ještě v dubnu se v digitálních distribucích objevil další herní soundtrack Cherries on Air (Chuchel Soundtrack), jenž se už v květnu objeví na i fyzickém nosiči. Soundtrack opět připravilo duo DVA, a to pro novou flashovou adventuru Chuchel od Amanita Design. Vinylová edice bude čítat 22 skladeb a vyjde na čirém červeném 12“ vinylu v poslední květnový den. Pokud někomu připadal soundtrack k Botanicule jako příliš splašeně rozverný, má se v případě doprovodu k Chuchlu na co těšit – nepamatuju se, že bych kdy slyšel ve všech směrech bláznivější nahrávku.

CO CHYSTÁME
Do léta vyjde zmiňované album Cherries On Air (Chuchel Soundtrack), na další tři tituly dojde během podzimních měsíců. Prvním z nich bude debutové dlouhohrající album Eg dvojice Zabelov Group, žánrově rozkročené mezi široce pojatý moderní jazz s folklórní tradicí a kytarový ambient, kteří mj. využívají abstraktního hlasu coby další z nástrojů. Na jejich desce hostuje celá plejáda špiček české jazzové scény s mimořádně pestrým výčtem nahraných instrumentů. Produkce alba se ujal skvělý Matouš Godík a studiové práce intenzivně finišují v těchto dnech. Druhým z připravovaných letošních titulů je po dlouhých jedenácti letech nové album Khoiby – původní kapela se ztenčila na dvojici, ale i nová nahrávka, vznikající pod společným producentským dohledem Filipa Míška a Matouše Godíka, bude samozřejmě stát na naléhavém éterickém hlasu Emy Dietrichové. Koncem léta by mělo být jasné, kdy dlouho očekávaná novinka spatří světlo světa. Poslední z třetice připravovaných desek je jedno velké překvapení, ta se zatím jeví jen v jemných konturách, ale vyjde ještě letos. Výhledově by mohla dopadnout k vydání i nová nahrávka Sylvaina Chauveau, Sylvain je další spolupráci nakloněn a je tedy jen otázkou, kdy uzraje čas pro nástupce desky Post-Everything.

CO VIDÍM A SLYŠÍM JINDE
Zajímavých nahrávek vychází tolik, to aby člověk pořád seděl se sluchátkama u počítače a nechal si ušima protékat terabajty dat. Tyhle mi v poslední době v přehrávači rotují nejčastěji:
Ólafur Arnalds – Island Songs (Mercury Classics)
Ólafur Arnalds & Alice Sara Ott – The Chopin Project (Mercury Classics)
Floex & Tom Hodge – A Portrait of John Doe (Mercury Classics)
Nils Frahm – All Melody (Erased Tapes)
Ryuichi Sakamoto – Async (Milan)
Hidden Orchestra – Dawn Chorus (Tru Thoughts)
Ghost of You – Black Yoga a živě @ Café V lese

Info

Minority Records
web vydavatelství

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ivan Hronec (Edison Filmhub): Nemáš kino, nemáš pravdu

redakce 25.06.2019

V pražské Jeruzalémské ulici se zkraje června otevřelo nové kino Edison Filmhub, pročež jsme se zeptali ředitele Film Europe Ivana Hronce.

Hradby Samoty: Priestor pre každého, ale našťastie nie pre všetkých

redakce 24.06.2019

Hradby Samoty, to není zrovna normální festival, a to jak lajnapem, tak umístěním i celkovou myšlenkou. Víc nám řekla dvojka z pořadatelského týmu.

Vstupní prohlídka: Timbertwig

redakce 24.06.2019

Timbertwig mají za sebou jedno EP, ale písniček je více, jinak by taky nemohli koncertovat po Evropě.

Broněk Slezák, Jana Fryzelková (MišMaš party): Pro nás je to přelomový ročník

redakce 19.06.2019

Mišmaš párty je ideální příležitost zkusit i něco, co je daleko za hranicemi, které si většina umí představit. To je snad princip festivalu, ne?

Cash Savage: To, že jsem žena, neznamená, že jsem máslo

redakce 18.06.2019

V diáři australských The Last Drinks, kteří jsou známí divokými koncerty, jsou tři neobvyklé tuzemské štace. Rychlé otázky a ještě rychlejší odpovědi Cash Savage.

Jiří Moravčík (Czech Music Crossroads, Colours of Ostrava): Příběhy přibývají každý den II.

redakce 17.06.2019

V první části rozhovoru jsme se s ním bavili zejména o showcasech obecně a jejich vnímání v tuzemském prostoru, v druhé části se rozletíme po world music.

Jiří Moravčík (Czech Music Crossroads, Colours of Ostrava): Příběhy přibývají každý den (část první)

redakce 10.06.2019

S Jirkou Moravčíkem nejen o festivalech, africké hudbě či relevanci termínu world music, ale také o tom, že „duši hladící hudby“ se jen tak nezbavíme.

Pořadatelská: Jan Bartoš (Prague Music Performance)

redakce 07.06.2019

Prague Music Performance je mezinárodní festival a institut zaměřující se na organizování koncertů i interpretačních kurzů sólové hry i komorní hudby. Zpovídáme zakladatele a šéfa Jana Bartoše.

Tonda Kocábek (Boskovice, Kaštan): Mám své jistoty

redakce 03.06.2019

Na Bílou horu si znovu našly cestu kapely z temných sklepů i popového výsluní, a to zdaleka nejen ty domácí. Tradiční klub Kaštan proživá obrození, Tonda Kocábek je u toho.

Markéta Fantová (Pražské Quadriennale): Vystavovat divadelní zážitky a neztratit přitom identitu

redakce 31.05.2019

Rozhovor s uměleckou ředitelkou Pražského Quadriennale o vystavování současné scénografie a udržování identity scénografické profese. Živé umění, živý prostor.