Články / Rozhovory

Vstupní prohlídka: Plum Dumplings

Vstupní prohlídka: Plum Dumplings

redakce | Články / Rozhovory | 11.01.2020

Brněnská skupina Plum Dumplings vydala na konci roku druhé album s názvem Jiný místo. To vznikalo ve spolupráci s producentem Tomášem Neuwerthem (Nierika, Kittchen, Zvíře jménem podzim, Kafka band) a výraznou změnou oproti minulé desce L'épitaphe des papillons je přechod z francouzštiny do češtiny. Tématem je ztrácení. Jaká další životní témata jsme z kapely dostali?

Co tě inspirovalo k hudebnímu stylu, který hraješ?
ADÉL: Příchod do Plum Dumplings a pak už jsem do toho jen střemhlav padala. Ale já se orientuji často přímo na zpěváky, takže Patti Smith nebo PJ Harvey na mě vliv měly. Pak to byl třeba Mano Solo a francouzský chanson jako takový.
MAJKL: Asi to bude směsice vlivů kapel, které mě formovaly na škole – Radiohead, Systém of a Down, Pearl Jam, Queens of the Stone Age, Foals.
TOM: Na počátku asi byla Surfer Rosa od Pixies nebo The Peel Sessions od PJ Harvey, hlavně ty starší songy, kde na baskytaru hraje Steve Vaughan, ale jelikož jsem do kapely přišel později, tak především zkoušky s Plum Dumplings.
VYKY: Nic moc konkrétního. Hromady různé hudby a zážitků a ze všeho ve mně ulpívá něco jinýho a podle toho asi nějak hraju, no.

Čím se bavíš/živíš vedle hudby?
A: Prej moc čtu, a to je údajně můj problém, řekl mi nedávno kamarád. K tomu překládám z francouzského a anglického jazyka, v mikro mezičasech píšu poezii a drnkám ji pak na kytaru. A na chleba mám díky tomu, že koordinuji jeden projekt v překladatelské agentuře.
M: Děti, fotbal.
T: Momentálně pěstuju borůvky.
V: Dělám manažera v IT firmě a ve volných chvílích (mimo rodinu/kapelu/hudbu) silniční cyklistiku.

Co je nejhoršího na hraní v kapele/hraní bez kapely?
A: Když je člověk v kapele, stává se s každým koncertem stěhovákem. Když je člověk bez ní, nemusí tušit, kolik potu to stojí. A pak vám pořadatel kysele řekne, že hrajete moc nahlas, a v tu chvíli si říkám, stát tam jen s počítačem a ztlumit volume by bylo děsně snadný, ale ten společný zážitek, vynaložená energie za to vždycky stojí. Je to až divný!
M: Stěhování nástrojů zpět do zkušebny v noci po koncertě.
T: V obou případech, když je na pódiu víc lidí než pod pódiem.
V: Hraju v kapele a nic špatnýho na tom nevidím. Nic kromě klasických problémů při dělání čehokoliv jinýho kolektivně.

Co bezpečně rozhodí tvoji pozornost?
A: Prázdný sál mě vykolejí dost. A pak mě taky rozhodí, když v zápalu hry naliju omylem Vykymu pivo do krabiček.
M: Krásně se vlnící žena v první řadě.
T: Cokoliv, co se vymyká běžné realitě. Jednou jsem prošvihl rande, protože jsem na Josefské uviděl odpadkový koš plný lega a začal si s ním hrát.
V: Asi nic.

Bez jakého jídla a pití by se neměla obejít žádná koncertní backstage?
A: Pivo se hodí vždycky. Když je něco k jídlu, je to milé, třeba v Garchu v Olomouci nám kdysi udělali hostinu z nakládaných hermelínů a slivovice, a ještě se omlouvali, že je to málo. Nebylo!
M: Pivo a gumoví medvídci!
T: Pivo řeší žízeň, hlad i pozvednutí morálky.
V: Když dostaneme alespoň pivo, je to fajn. Když je jídlo, tak jsem spíš v šoku, a tudíž si nic konkrétního nevymrčuju. Klasickej guláš/buřt vždycky potěší a zaplácne.

Za co utrácíš peníze/čas, co se týče hudby?
A: Utopila jsem kdysi dost peněz za hodiny zpěvu a utopila bych je znovu. Poslouchám hodně různorodé hudby a nechávám se inspirovat knihami, a když mě pak u toho něco napadne a začnu psát, čas plyne úplně jinou rychlostí.
M: Hlavně za činely.
T: Peníze nejčastěji utrácím za trsátka a čas ztrácím hledáním trsátek.
V: Kytarový efekty a poslední dobou mě baví analog synťáky, Abletony a blbiny okolo toho.

Jak bys charakterizoval současný svět ve třech větách?
A: Je strašně pohodlný a všichni ho sledujeme na obrazovkách mobilů. A proto je pokaždé o to lepší, když si ho naživo osaháme.
M: Stačí tři slova: uspěchaný, propojený, digitální.
T: Dělej si, co chceš. Hlavně nebuď sám sebou. Borůvky.
V: Svět se posral. Ale furt se v tom dá celkem fajn žít. Toť vše.

Info

Plum Dumplings
fb profil

Křest alba Jiný Místo + Kittchen
22. 1. 2020, 20:00
Kabinet Múz, Brno
fb událost

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Maxl Walmsley-Pledl (Klangphonics): Sociální sítě jsou požehnání i prokletí

Filip Peloušek 10.07.2024

S kytaristou a hlasem Klangphonics Maxlem jsme se bavili o sociálních sítích, hře na alpský roh nebo o hraní na parkovišti.

Mike Kerr (Royal Blood): Že potřebujeme alkohol, abysme byli kreativní, je největší lež

Kristina Kratochvilová 09.07.2024

S frontmanem Mikem Kerrem z britského rockového dua jsme si před čtvrtečním koncertem popovídali o jeho hudebních začátcích, o boji s impostor syndromem, o cestě ke střízlivosti a tipy na…

Malcuth & Facutum: Jít tou těžší cestou

Viktor Hanačík 07.07.2024

Na konci minulého roku jim vyšlo album Alter, a to na americkém labelu Vale, s mezinárodními hosty i ohlasy. Rozhovor.

Prouza: Demo 1994 je kompletní Hampelovina

Štěpán Bolf (A.M.180) 27.06.2024

Na jedné z populárních streamovacích platforem se zničehonic objevilo demo třetí, nedokončené a nepojmenované desky Prouzy. Jak se to stalo a co bude dál? Rozhovor.

Anthony Béard, Benoît Lecomte (Ni): Hledání svatého riffu

Dominik Polívka 26.06.2024

Jejich hudba je útočná, podvratná, ale i náladová a poutavá. Nadsázka a hravost v surrealisticky progresivním běsnění není pouze prvoplánovým pozlátkem. Rozhovor, Pohoda.

Julien Racine: Hudba vzniká skoro vždycky v izolaci / Music is created almost always in isolation

Filip Hastík 24.06.2024

V rozhovoru probíráme pozadí vzniku aktuální desky a Julienovy práce obecně, vztah k Česku a také bohaté budoucí plány producenta současné experimentální elektroniky.

Petra Hradilová (Czech Music Crossroads): Pro mě to není jen práce

Mariia Smirnova 18.06.2024

To nejlepší ze světa world music, jazzu a alternativy můžete nasávat už za pár dnů v ostravském domě kultury Poklad a na koncertech pod širým nebem na Alšově náměstí. Rozhovor.

Marin Lalić (Bear Stone): Všetko je veľmi uvoľnené a bez stresu

Lucia Banáková 11.06.2024

Chorvátsky prírodný i festivalový unikát pre priaznivcov stoner a psychedelického rocku. Interview.

Pořadatelská: Tomáš Vobořil (Marienbad Film Festival)

Viktor Palák 07.06.2024

Co čekat od letošního ročníku již zavedené přehlídky v Mariánských Lázních? Svůj ideální festivalový den – a mnohem víc – vykresluje programový ředitel festivalu.

Randy Armstrong (Red): Plán B neexistuje

Dan Sywala 06.06.2024

Od té doby vydali dalších sedm alb, neměli žádné velké excesy, i když se jim nevyhnuly ani hodně mizerné dny, včetně jednoho pražského. Rozhovor.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace