Články / Rozhovory

Vstupní prohlídka: sinks

Vstupní prohlídka: sinks

redakce | Články / Rozhovory | 09.06.2020

Brněnská kytarová scéna má od loňského roku nového zástupce, jímž jsou sinks neboli uskupení, pro které jsou postpunk, hluk a drzý zpěv základními ingrediencemi, ale vzpomenout dají i na současnou ostrovní kytarovou scénu. V loňském roce vydali dvě krátké nahrávky, poslední EP July vychází již 19. června, tedy dva dny po brněnském koncertě, na kterém budou předskakovat Chief Bromden. Jsme zvědaví a prozatím necháváme kapelu projít vstupním vyšetřením.

Co tě inspirovalo k hudebnímu stylu, který hraješ?
Antonín: Užívání si poslechu kapel, který hrajou podobnej žánr, např. Shame nebo The Birthday Party.

Vendula: Poslední dobou asi písničky od Fugazi, Slint nebo Fat White Family.

Peter: Chiki liki tu-a! A k tomu som sa zoznámil s Antonínem, on mi doporučil veľké množstvo kapiel, ktoré som doteraz nepoznal.

Čím se bavíš/živíš vedle hudby?
Antonín: Snažím se studovat a sbírám desky.

Vendula: Dodělávám školu a pracuju v laboratoři. Mám ráda chození po venku, ale poslední dobou mě docela baví být doma a jenom si číst, co se kde děje.

Peter: Mimo hudbu sa bavím jej posluchaním a sedením v hospode. Inak som truhlář.

Co je nejhoršího na hraní v kapele?
Antonín: Vymýšlení outer tak, aby všecky nezněly stejně.

Vendula: Nejhorší je řídit auto v noci a vykládat cajky v brzkých ranních hodinách. V kapele je nejlepší, že se z toho můžu někdy vykecat. A pak živý hraní, tankování na benzínce, objímačky po koncertě – to by mě bez kapely nebavilo.

Peter: Najhoršia je situácia po koncerte, keď musíš po 126448995 krát baliť bubny a zvyšok kapely má voľno. Alebo keď sa niekto nečakane vykecá a auto vykladáš o štvrtej ráno unavený po celom večeri. Ale to k tomu patrí, takže sa len zbytočne sťažujem.

Co bezpečně rozhodí tvoji pozornost?
Antonín: Sexistický kecy.

Vendula: Sebestřednost, arogance, oportunismus. Furt něco vlastně.

Peter: sinks s veľkým S.

Bez jakého jídla a pití by se neměla obejít žádná koncertní backstage?
Antonín: Dokud je Eiskaffee, tak je mi to jedno.

Vendula: Na to zatím nemám názor, potěší mě všechno.

Peter: Lahváče, matéčko a nejaká vegan chálka vždy potešia.

Za co utrácíš peníze/čas, co se týče hudby?
Antonín: Primárně asi za struny a kabely, z nějakýho důvodu mi žádnej kabel nevydrží dýl než dva měsíce + ty desky.

Vendula: Jednou za struny, nejvíc za lístky na koncerty a merch.

Peter: V poslednej dobe som si začal robiť zbierku vinylov. Ale inak vkuse niečo. Tam sa zlomí palica, tam prdne blana, tam je koncert.

Jak bys charakterizoval současný svět ve třech větách?
Antonín: Mně nepřísluší charakterizovat svět ve větách. Jsem jenom nějakej debílek, co brnká na kytaru. Takže tak.

Vendula: Tyjo, do toho se mi moc nechce. Nestačím se divit. 5G věže všude, plochá Země a tak dále, že.

Peter: Podľa mňa je to na dlhšie než len na tri vety. Väčšinou si to tu ale my sami sebe zbytočne znepríjemňujeme. Ľudia by sa mali viac správať ako ľudia.

Info

sinks
fb profil
bandcamp

živě:
Chief Bromden (křest alba) & sinks
17. 6. 2020 19:00
Kabinet múz, Brno
fb událost

Akce se koná v rámci projektu Full Moon Forum, který v roce 2018 podporuje Ministerstvo kultury ČR.

Foto © Mina Dostal

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Zach Choy (Crack Cloud): Spojuje nás to, že jsme odpadlíci

David Čajčík 16.05.2022

Jako pozvánku na květnový koncert postpunkových Crack Cloud odemykáme rozhovor, který vyšel ve Full Moonu #113.

Ťukání do termosky a jiné výpravy do zvukové reality (Viera Marinová)

Viktor Palák 12.05.2022

Viera Marinová je zvuková designérka, která stojí mimo jiné za ceněným krátkým filmem Milý tati.

Poly (Insania): Tenkrát po tom byl hlad

Adéla Polka 09.05.2022

Falešný kněz Poly si ve svých obsáhlých kázáních rád rejpne a nechá být. Ať si každý přebere sám. Rozhovor.

Jan Bartoš (Prague Music Performance): Osvobození koncertního formátu mám v hlavě několik let

Jarmo Diehl 05.05.2022

Přední český klavírista, nebo přední český umělecký ředitel, v obou případech přesahující hranice naší země? Jan Bartoš je obé. Rozhovor k festivalu, jehož program budí respekt.

Alona Dmukhovska (Music Export Ukraine): Píšeme příběh lidstva

Anna Mašátová 02.05.2022

S Alonou a jejími kolegyněmi jsme se potkávaly během konferencí a festivalů v zahraničí, v loňském roce navázaly hlubší spolupráci, která vyústila v česko-ukrajinský workshop...

Léonce: Zabalené osobní prožitky a emoce

Adéla Polka 29.04.2022

Letošní festival francouzské kultury Bonjour Brno bude první květnový týden hostit mladého písničkáře, vystupujícího pod jménem Léonce. Rozhovor.

Ätna: Snadno se začneme nudit

Michaela Šedinová 28.04.2022

Na moje plačky, že celý den prší, mi s úsměvem odpovídají, že deštivé dny jsou fajn, protože lidi jdou o to radši na koncert. Rozhovor, koncert za pár dní.

Sanjin Nesimi, Jonáš Verešpej (Ankali): Věříme, že to má vyšší smysl

Jarmo Diehl 07.04.2022

Pražský klub Ankali příští týden zahajuje mezinárodní projekt Gravity Network, který nabídne pozoruhodný lineup nabízející nejen elektronické producenta, ale i diskuze na aktuální témata.

Josef Sedloň (Spectaculare): Dotknout se všech smyslů

Jarmo Diehl 31.03.2022

DJ, producent a promotér Josef Sedloň nejen o dramaturgii Spectaculare, ale i o inspiracích, devadesátkách a dalších láskách. Rozhovor.

Jan Fic (Red Bird Festival): Přispět i kapkou do moře má smysl

Michal Pařízek 29.03.2022

Kolektiv okolo Red Bird Instruments se rozhodl pomoci obětem války na Ukrajině a ve spolupráci s pražskou MeetFactory chystá charitativní akci. Rozhovor.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace