Články / Rozhovory

Vstupní prohlídka: sinks

Vstupní prohlídka: sinks

redakce | Články / Rozhovory | 09.06.2020

Brněnská kytarová scéna má od loňského roku nového zástupce, jímž jsou sinks neboli uskupení, pro které jsou postpunk, hluk a drzý zpěv základními ingrediencemi, ale vzpomenout dají i na současnou ostrovní kytarovou scénu. V loňském roce vydali dvě krátké nahrávky, poslední EP July vychází již 19. června, tedy dva dny po brněnském koncertě, na kterém budou předskakovat Chief Bromden. Jsme zvědaví a prozatím necháváme kapelu projít vstupním vyšetřením.

Co tě inspirovalo k hudebnímu stylu, který hraješ?
Antonín: Užívání si poslechu kapel, který hrajou podobnej žánr, např. Shame nebo The Birthday Party.

Vendula: Poslední dobou asi písničky od Fugazi, Slint nebo Fat White Family.

Peter: Chiki liki tu-a! A k tomu som sa zoznámil s Antonínem, on mi doporučil veľké množstvo kapiel, ktoré som doteraz nepoznal.

Čím se bavíš/živíš vedle hudby?
Antonín: Snažím se studovat a sbírám desky.

Vendula: Dodělávám školu a pracuju v laboratoři. Mám ráda chození po venku, ale poslední dobou mě docela baví být doma a jenom si číst, co se kde děje.

Peter: Mimo hudbu sa bavím jej posluchaním a sedením v hospode. Inak som truhlář.

Co je nejhoršího na hraní v kapele?
Antonín: Vymýšlení outer tak, aby všecky nezněly stejně.

Vendula: Nejhorší je řídit auto v noci a vykládat cajky v brzkých ranních hodinách. V kapele je nejlepší, že se z toho můžu někdy vykecat. A pak živý hraní, tankování na benzínce, objímačky po koncertě – to by mě bez kapely nebavilo.

Peter: Najhoršia je situácia po koncerte, keď musíš po 126448995 krát baliť bubny a zvyšok kapely má voľno. Alebo keď sa niekto nečakane vykecá a auto vykladáš o štvrtej ráno unavený po celom večeri. Ale to k tomu patrí, takže sa len zbytočne sťažujem.

Co bezpečně rozhodí tvoji pozornost?
Antonín: Sexistický kecy.

Vendula: Sebestřednost, arogance, oportunismus. Furt něco vlastně.

Peter: sinks s veľkým S.

Bez jakého jídla a pití by se neměla obejít žádná koncertní backstage?
Antonín: Dokud je Eiskaffee, tak je mi to jedno.

Vendula: Na to zatím nemám názor, potěší mě všechno.

Peter: Lahváče, matéčko a nejaká vegan chálka vždy potešia.

Za co utrácíš peníze/čas, co se týče hudby?
Antonín: Primárně asi za struny a kabely, z nějakýho důvodu mi žádnej kabel nevydrží dýl než dva měsíce + ty desky.

Vendula: Jednou za struny, nejvíc za lístky na koncerty a merch.

Peter: V poslednej dobe som si začal robiť zbierku vinylov. Ale inak vkuse niečo. Tam sa zlomí palica, tam prdne blana, tam je koncert.

Jak bys charakterizoval současný svět ve třech větách?
Antonín: Mně nepřísluší charakterizovat svět ve větách. Jsem jenom nějakej debílek, co brnká na kytaru. Takže tak.

Vendula: Tyjo, do toho se mi moc nechce. Nestačím se divit. 5G věže všude, plochá Země a tak dále, že.

Peter: Podľa mňa je to na dlhšie než len na tri vety. Väčšinou si to tu ale my sami sebe zbytočne znepríjemňujeme. Ľudia by sa mali viac správať ako ľudia.

Info

sinks
fb profil
bandcamp

živě:
Chief Bromden (křest alba) & sinks
17. 6. 2020 19:00
Kabinet múz, Brno
fb událost

Akce se koná v rámci projektu Full Moon Forum, který v roce 2018 podporuje Ministerstvo kultury ČR.

Foto © Mina Dostal

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Shina (Slnko Records): Hudbu treba hnojiť a polievať

Kateřina Cumin 29.04.2021

Dnes, po dvaceti letech fungování, má Slnko Records ve stáji umělce několika generací a všech žánrů, za všechny jmenujme Modré hory, Katarzii, Bad Karma Boy nebo Janu Kirschner. Rozhovor.

Magdalena Müllerová (Kreativní Evropa): Budoucnost je ve spolupráci

Michal Pařízek, mxm 26.04.2021

O nutnosti spolupracovat, důležitosti přípravy jednotlivých projektů, grantové politice na státní i evropské úrovni a o tom, že opravdu nestačí jen setřít prach z vitríny.

Tiziano Popoli: Důležité věci se naštěstí často vrací

Michal Pařízek 19.04.2021

Tiziano Popoli o cyklech popkultury, které se v některých případech naštěstí vrací, kino jako zdroji inspirace nebo zhudebněnému daňovému přiznání.

Magdaléna Petráková (Luhovaný Vincent): Na dovolenou do svého města

Jiří Přivřel, mxm 13.04.2021

Jedinečné kulisy scénografů Dušana Jurkoviče a Bohuslava Fuchse, pečlivě připravený program a místní Vincentka jako životabudič. Festival Luhovaný Vincent letos bez nánosu.

Jakub Němeček (Aerovod): Zažíváme nejlepší momentum

Jarmo Diehl 29.03.2021

Ptáme se dramaturga Jakuba Němečka na bující popularitu videotéky Aerovod. Ale dotkneme se i věcí obecných.

Běla Čurlinová, Ricardo Delfino (Top RoofTop fest): Sedět se založenýma rukama doma nám moc nejde

redakce 27.03.2021

Jaké je pozadí příprav uměleckého klání v době, kdy i na procházku můžeme jen na hranici okresu? Rozhovor.

Martin Opatrný (Ledoborci Kultury): Jsme na začátku plavby

mxm, su 23.03.2021

V době zamrzlého kulturního dění se spolek snaží prorážet cesty interpretům a zavřeným klubům formou benefičních streamů na výjimečných místech. Rozhovor.

Punctum: Nebrať folklór ako zakonzervovanú formu s nánosom nacionalistického pátosu

mxm 16.03.2021

Rozhovor s tvůrci jedinečné kompilace, propojující experimentální elektroniku se slovenským folklórem. Punctum, Punctum Tapes, krásovka.

Zuzana Novotová Godálová (Nástupiště 1-12): Vychovávaní novej generácie

mxm 15.03.2021

Občanské sdružení Nástupište 1-12 funguje přímo v centru slovenského maloměsta, pod autobusovým nástupištěm. Unikátní prostor? Ano! Rozhovor.

Nikola Tomanová, Lucia Devečková (Tehláreň): Prilákať aj človeka z regiónu

Jarmo Diehl 10.03.2021

Ředitelky festivalu Nikoly Tomanové a projektové manažerky Lucie Devečkové se v rozhovoru ptáme na pozadí festivalových příprav i na slovenské umělecké podhoubí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace