redakce | Zprávy / Nové desky | 26.09.2016
Tomáš Dvořák alias Floex opět spojil síly s tvůrci her Amanita Design a po soundtracích k hrám Samorost 2 a Machinarium natočil hudbu k třetímu dějství logické point-and-click adventury Samorost. Ta je zároveň z celé série prvním plnohodnotným pokračováním v HD grafice a od uvedení na trh, tedy 24. března, se jí dostává zasloužené celosvětové pozornosti a kladných ohlasů. Její přípravy zabraly téměř pět let a Floex po většinu tohoto času (sám uvádí minimálně dva a půl roku práce na tomto projektu) postupně vytvářel sound design, zvuky a výrazivo jednotlivých postav, prostředí (příběh se odehrává mezi sedmi různorodými planetami) a samotnou hudební dramaturgii.
Předvojem vydání soundtracku pak bylo loni vydané épéčko Samorost 3 Pre-Remixes EP s remixy a alternativními verzemi několika málo skladeb z uceleného celku, který ve finále čítá dvacet tři kompozic. Od 9. dubna je tento rozsáhlý komplet prostøednictvím Minority Records v oficiální celosvětové distribuci, včetně streamovacích služeb a nyní došlo i na fyzické vydání na 2LP a CD skrze již zmiňované hudební vydavatelství, kde vyšlo i předchozí řadové album Zorya a soundtrack k oceňovanému Machinariu (ten se dočkal hned několika vinylových reedic a patří k nejprodávanějším titulům tohoto labelu).
Při natáčení Samorost 3 Soundtrack Tomáš Dvořák taktéž vstřebal předchozí zkušenosti ze vzniku hudebních podkladů pro hry Samorost 2 a Machinarium, a naplno rozvíjí svùj cit pro obrazotvornost, dějovou sounáležitost a palety odstínů nálad jednotlivých motivů. V tomto ohledu je pak hudba pro Samorost 3 asi nejvíce rozmanitá, přesto si drží čitelný rukopis, celistvost a Dvořákùv charakteristický přístup pro elementární detail melodické struktury a mozaiky hravosti jednotlivých nápadů a idejí.
Tím, že ani nebyl nějak časově omezen, mohl hlouběji proniknout do tajů, zákoutí a nástrah samotné hry, případně si pohrát s vícero variantami, kam by se samotná zvukomalba mohla posunout. Nechybí tak linie hrané na Floexův velmi blízký, stěžejní nástroj - klarinet, ani laborování mezi žánry - experimentální roviny tak snadno proplouvají do ambientu, či downtempa. Neméně dùležitou funkci zde mají i předtočené ruchové sekvence a smyčky. Na violoncello, violu da Gamba a ehru Dvořáka doprovází Tomáš Jamník, s vokály vypomohli Bára Kratochvílová (duo DVA) a Miloš Dvořáček. O finální mastering se již tradičně postaral osvědčený Matouš Godík.
redakce 25.07.2024
Projekt Zdeněk Liška Archives spočívá v postupném vydávání vinylových desek s výběrem z původních nahrávek filmové hudby.
redakce 11.07.2024
Tvorba je charakteristická dávkou detskej radosti, naivity a špecifickou hrou slovíčok.
redakce 10.07.2024
Dvacet let na scéně a společného přátelství přetavili brněnští D.I.Y. punk/hardcore veteráni v první 12“ vinyl.
redakce 09.07.2024
Nahrávka, ktorá je inšpirujúcim stretom rôznych žánrov, temperamentov a vplyvov severskej i domácej ľudovej tvorby, vyjde o pár dní.
redakce 08.07.2024
Štyri živly zachytené v čase. Oskar Török Sextet chcú ašpirovať na najlepší jazzový album.
redakce 25.06.2024
Na 12-trackovom projekte vykresľujú kyberneticko-organický experimentálny štýl, kde sa mieša snová atmosféra s tvrdými klubovými beatmi.
redakce 21.06.2024
Hate na mysogynii i světový konflikt optikou bionické vážky. Fæ Bestia na nahrávce Heart Transplant prochází životní proměnou.
redakce 17.06.2024
I zde hraje prim elektronická produkce navzdory tomu, že oba kytaristé do skladeb dodali spoustu kytarových partů.
redakce 14.06.2024
Tematicky se na nahrávce prolnou současná společenská témata jako bytová situace, enviromentální problémy a kritika kapitalismu.
redakce 12.06.2024
Spíše než do probuzení se však nyní noří do atmosféričtějších snových krajin. Album vyšlo u mexického labelu Infinite Machine.