Články / Rozhovory

Douška vydavatelská: Red for Colour Blind

Douška vydavatelská: Red for Colour Blind

redakce | Články / Rozhovory | 25.10.2018

Pražský label Red for Colour Blind se zaměřuje na současnou experimentální scénu tu více, tu méně se dotýkající elektronických post-proudů a zastřešuje jména jako Lightning Glove, Dizzcock, Dzurillah, Freddy Ruppert, Mista Sick, White Wigwam a další. Během sedmi let na patnáct nahrávek na nejrůznějších ne-nosičích, kolaborace s KLaNGundKRaCH v návalech aktivit i zdánlivé nečinnosti. Aktuální zprávy, výhledy i rozhledy do stran.

CO NOVÉHO
Letošní rok je pro nás ve znamení dvou releasů. Vydání kazety Long Time Vacant od nám hodně blízkého manchesterského projektu Dwellings bylo vyústěním dlouhodobé synchronicity a taky spoluprací v pravém slova smyslu: do procesu i výběru tracků jsme zasahovali a Dwellings se nakonec svým zvukem ocitl přesně na rozhraní, které je pro RED výchozím bodem: stíny oldschool rave žánrů jako gabba, techno v industriální mutaci a halucinogenní opakování. A před pár dny došlo na dlouho připravované EP Territorio mexického producenta Mock the Zuma. Ten je spjatý s futuristickým pojetím bass music a zejména s počátky dnes už mezinárodně etablovaného kolektivu N.A.A.F.I. (No Ambition and Fuck-all Interest) pocházejícího z Mexico City. V jednom z nejnásilnějších mexických měst Mock the Zuma stále tvoří a hledá i vizuální materiál pro svoje videa, jako třeba pro track Octanjee, kde zahostoval rapper Jamez Manuel z chilského dua Zonora Point, nebo pro 360 stupňové video k titulní skladbě aktuálního EP. Po jeho debutu Gauss na N.A.F.F.I. (2016) se Dizzcockovi podařilo navázat s ním kontakt a výsledkem jsou nejen čtyři nové tracky a zmíněné video od Reality Congress, ale taky pět remixů, z nichž je namístě vyzdvihnout zástupce zdejší post-club scény: Enchanted Lands z Genot Centre svým remixovým debutem rozpracovala teritorium mírně nadtropického deštného skleníku, Bílej kluk z BCAA crew ((s)ad)diktuje své hybridní r’n’b do rytmu stejného tracku a jeden z klíčových hybatelů pražského kolektivu Wrong Trauma rozsekal více méně celé EPko club bangerem, který už tak zfetovanému tracku No. 540 injektoval zlý puls z docukávajícího se těla Death Grips.

CO CHYSTÁME
Jak známo, Red for Colour Blind je label, který nepracuje kontinuálně, ale ve vlnách (nebo křečích). Všichni se v prvé řadě věnujeme vlastním věcem, kromě nejrůznějších “to be continued” aktivit Lightning Glove a djsetů Dzurillah pod hlavičkou kolektivu Blazing Bullets jsou asi nejvíc vidět sólové desky Dizzcocka. Právě v těchhle dnech mu vychází u spřízněných Baba Vanga kazeta Unreal (stejně jako Territorio se skvělým vizuálem od Reality Congress), takže zbytek roku bude určitě zároveň “unreal” a “irrelevant”. A co se týče 2019, chceme pokračovat v modelu kratších EP doprovázených remixy a reworky. V jednání už jsou dva projekty, jejichž jména zatím nezveřejníme - budou sice na labelu nová, ale toho, kdo nás sleduje, jejich výběr určitě nepřekvapí. Naznačit můžeme ambivalentní přístup k technu a post-clubově excesivní flow.


CO VIDÍM A SLYŠÍM JINDE
Už nějakou dobu sledujeme aktivity BCAA system. Spoluprací s Reality Congress na našem posledním releasu Mock the Zuma naše kolektivy poprvé spojily síly a doufáme, že se něco takového bude opakovat i do budoucna. Sledujeme především každý krok Evy01 a Bílýho kluka, jejichž hudba patří k unikátům nejen na zdejší scéně. Hodně povedený release od Kagami Smile. vydal tuzemský blog/label Gin&Platonic. Z hudebně nám nejbližší britské techno industriální subkultury teď můžem více méně cokoli od dua Giant Swan nebo jejich poloviny Mun Sing. Od roku 2014, kdy jsme se potkali na jedné akci v Bristolu, se z jejich noisu prodíralo na povrch čím dál víc rytmických věcí, až k letošním dvěma EP na labelech Mannequin a Whities. A na závěr se hodí něco z posledních tělesně očistných objevů: Exploited Body nebo Prison Religion a jejich remixová deska na Halcyon Veil se skvělýma předělávkama od Bonaventure, Swan Meat, Rabit nebo Endgame.

Info

Red for Colour Blind
fb vydavatelství

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Maxl Walmsley-Pledl (Klangphonics): Sociální sítě jsou požehnání i prokletí

Filip Peloušek 10.07.2024

S kytaristou a hlasem Klangphonics Maxlem jsme se bavili o sociálních sítích, hře na alpský roh nebo o hraní na parkovišti.

Mike Kerr (Royal Blood): Že potřebujeme alkohol, abysme byli kreativní, je největší lež

Kristina Kratochvilová 09.07.2024

S frontmanem Mikem Kerrem z britského rockového dua jsme si před čtvrtečním koncertem popovídali o jeho hudebních začátcích, o boji s impostor syndromem, o cestě ke střízlivosti a tipy na…

Malcuth & Facutum: Jít tou těžší cestou

Viktor Hanačík 07.07.2024

Na konci minulého roku jim vyšlo album Alter, a to na americkém labelu Vale, s mezinárodními hosty i ohlasy. Rozhovor.

Prouza: Demo 1994 je kompletní Hampelovina

Štěpán Bolf (A.M.180) 27.06.2024

Na jedné z populárních streamovacích platforem se zničehonic objevilo demo třetí, nedokončené a nepojmenované desky Prouzy. Jak se to stalo a co bude dál? Rozhovor.

Anthony Béard, Benoît Lecomte (Ni): Hledání svatého riffu

Dominik Polívka 26.06.2024

Jejich hudba je útočná, podvratná, ale i náladová a poutavá. Nadsázka a hravost v surrealisticky progresivním běsnění není pouze prvoplánovým pozlátkem. Rozhovor, Pohoda.

Julien Racine: Hudba vzniká skoro vždycky v izolaci / Music is created almost always in isolation

Filip Hastík 24.06.2024

V rozhovoru probíráme pozadí vzniku aktuální desky a Julienovy práce obecně, vztah k Česku a také bohaté budoucí plány producenta současné experimentální elektroniky.

Petra Hradilová (Czech Music Crossroads): Pro mě to není jen práce

Mariia Smirnova 18.06.2024

To nejlepší ze světa world music, jazzu a alternativy můžete nasávat už za pár dnů v ostravském domě kultury Poklad a na koncertech pod širým nebem na Alšově náměstí. Rozhovor.

Marin Lalić (Bear Stone): Všetko je veľmi uvoľnené a bez stresu

Lucia Banáková 11.06.2024

Chorvátsky prírodný i festivalový unikát pre priaznivcov stoner a psychedelického rocku. Interview.

Pořadatelská: Tomáš Vobořil (Marienbad Film Festival)

Viktor Palák 07.06.2024

Co čekat od letošního ročníku již zavedené přehlídky v Mariánských Lázních? Svůj ideální festivalový den – a mnohem víc – vykresluje programový ředitel festivalu.

Randy Armstrong (Red): Plán B neexistuje

Dan Sywala 06.06.2024

Od té doby vydali dalších sedm alb, neměli žádné velké excesy, i když se jim nevyhnuly ani hodně mizerné dny, včetně jednoho pražského. Rozhovor.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace