Články / Recenze

První milník pohádkového příběhu Coasts

První milník pohádkového příběhu Coasts

Jiří Mališ | Články / Recenze | 18.03.2016

Bristolský indie kvartet Coasts se na hudební scéně poprvé objevil v roce 2012 se singlem Stay. Skoro jako ve filmovém scénáři se jim ten samý rok podařilo zahrát několik vyprodaných koncertů a o rok později to zopakovali i mimo Ostrovy. Rádiový úspěch singlů Oceans a A Rush of Blood je dostal na iTunes seznam “Ones to Watch” a v roce 2015 si už zahráli na Coachelle, v Readingu a Leedsu. Po čtyřech letech se konečně dostalo i na debutové album, které jednoduše nese název Coasts.

A jednoduchost je jedním z hlavních motivů nové desky. Coasts jsou sice velice živou kapelou a jejich zvuk se podobá upbeatovým skladbám z prvního alba Imagine Dragons nebo nejúspěšnějším písničkám Bastille, ale většina písní se drží stejného konceptu. Což není na škodu, protože jestli se vám zalíbí úvodní Oceans, tak vás čeká velice příjemné album. Tahounem většiny refrénů jsou silné bicí a chytlavé vokály, které vás přenesou ze skladby na skladbu, aniž byste si všimli, že máte za sebou více než polovinu hodinové nahrávky. Ať už se jedná o You, Modern Love, Lions nebo Stay, stejný námět textů a neměnné tempo svazuje dohromady tři čtvrtiny alba. Z konzumního hlediska je tak velice líbivé, ale kritickým očím neujde řada nedostatků. Lyricky je každá skladba na jedné vlně. Láska, která je téměř na dosah, lámání srdcí a romantika. Coasts by si měli poslechnout důvod, proč Bo Burnham napsal skladbu Repeat Stuff. A ačkoliv má rčení “neopravuj, co není rozbité” něco do sebe, nahrát šestnáct písniček na veselou notu omrzí ještě před dokončením prvního poslechu. Debutové desce chybí osobitost, ale stejně je skoro nemožné odsoudit první počin chlapců z jihu Anglie k negativnímu hodnocení.


A Rush of Blood, stejně jako Wallow v sobě mají obrovské množství energie, která se hodí na živá vystoupení, a Golden City je jednou z mála skladeb, jejíž text je sice klišé, ale příjemné. Coasts prostě dělají popovou hudbu, kterou si nejlépe vychutnáte, když na chvíli vypnete. Nečekejte nic jako Grimes, album roku, rozšiřování obzorů či novou oblíbenou kapelu. Bez vysokých očekávání vás ale čeká příjemné překvapení. Pozitivní texty s lehce tropickým nádechem vás naladí na nadcházející letní vlnu a cesta vlakem za poslechu Wash Away nebo Tonight uběhne rychle. To, že Wolves zní jako pokračování Out of the Woods od Taylor Swift a fráze “holding on” se opakuje v každé druhé skladbě, vám dojde pouze pokud máte psát recenzi. Vy jen poslouchejte.

Info

Coasts - Coasts (Tidal Recordings, 2016)
w.coastsband.com

foto © Joupin Ghamsari

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Hudba ze zapomenutých míst minulosti (Garlands)

Filip Peloušek 25.03.2024

Jejich pojetí rocku s prvky gothic punku nedává moc prostoru pro jednoduchou zaměnitelnost.

Esence The Beatles (Milan Bátor)

Jiří V. Matýsek 10.03.2024

Hudba tu plyne s fantastickou lehkostí, při pozornějším poslechu ale jasně vyplývá komplexnost, s níž se musel opavský kytarista vyrovnat.

Dobro došli u bad trip (Nemeček)

Dan Sywala 19.02.2024

Ke slunné Makarské se blíží nevyzpytatelná tma. To je výjev, který bych přál cestovatelům, kteří se spokojí s prvoplánovým strávením letní dovolené.

Aye, captain! (The Longest Johns)

Jiří V. Matýsek 16.02.2024

Leaving of Liverpool nebo na Dylanovu Maggie’s Farm odkazující skladba Maggie’s Ship jsou příjemným oťukáváním nových teritorií.

Zápas agresívnej klubovej estetiky s distingvovanosťou orchestrálneho zvuku (julek ploski)

Dušan Šuster 12.02.2024

Left field je defenzívna bejzbalová pozícia a hráč, ktorý ju zastáva, býva vraj najosamelejším na ihrisku.

Jednoduchá každodennost světa (Moře dní)

Veronika Tichá 25.01.2024

Deska je mixem nostalgických stesků i veselí v podobě melancholických balad, bedroom popových lovesongů nebo rychlejších kytarovek.

Prostor plný apatie a úzkosti (Metro Riders)

Jaroslav Myšák 23.01.2024

Už předchozí deska projektu Metro Riders, za kterým stojí švédský hudebník Henrik Stelzer, pracovala se zvukovým prostředím, který si asociujeme s filmy osmdesátých let.

Dojmy ze světa plného absurdit (Flat Worms)

Eva Karpilovská 19.01.2024

Flat Worms na albu Witness Marks v krátkých a úderných písních skvěle pracují s doplňujícími se nástroji a efekty.

Babie leto viac než pavučiny (Dušan Vlk)

Veronika Vagačová 16.01.2024

V porovnaní s predchádzajúcimi albumami vidno posun, Babie leto v podzemí je mierne serióznejšie, vyspelejšie.

Život v strachu (Chimamanda Ngozi Adichie)

Mária Karľaková 28.12.2023

Adichie poznáme ako bojovníčku za práva žien skrz knihy Feminizmus je pro každého a Milá Ijeawele aneb Feministický manifest v patnácti doporučeních.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace