Jiří Mališ | Články / Recenze | 18.03.2016
Bristolský indie kvartet Coasts se na hudební scéně poprvé objevil v roce 2012 se singlem Stay. Skoro jako ve filmovém scénáři se jim ten samý rok podařilo zahrát několik vyprodaných koncertů a o rok později to zopakovali i mimo Ostrovy. Rádiový úspěch singlů Oceans a A Rush of Blood je dostal na iTunes seznam “Ones to Watch” a v roce 2015 si už zahráli na Coachelle, v Readingu a Leedsu. Po čtyřech letech se konečně dostalo i na debutové album, které jednoduše nese název Coasts.
A jednoduchost je jedním z hlavních motivů nové desky. Coasts jsou sice velice živou kapelou a jejich zvuk se podobá upbeatovým skladbám z prvního alba Imagine Dragons nebo nejúspěšnějším písničkám Bastille, ale většina písní se drží stejného konceptu. Což není na škodu, protože jestli se vám zalíbí úvodní Oceans, tak vás čeká velice příjemné album. Tahounem většiny refrénů jsou silné bicí a chytlavé vokály, které vás přenesou ze skladby na skladbu, aniž byste si všimli, že máte za sebou více než polovinu hodinové nahrávky. Ať už se jedná o You, Modern Love, Lions nebo Stay, stejný námět textů a neměnné tempo svazuje dohromady tři čtvrtiny alba. Z konzumního hlediska je tak velice líbivé, ale kritickým očím neujde řada nedostatků. Lyricky je každá skladba na jedné vlně. Láska, která je téměř na dosah, lámání srdcí a romantika. Coasts by si měli poslechnout důvod, proč Bo Burnham napsal skladbu Repeat Stuff. A ačkoliv má rčení “neopravuj, co není rozbité” něco do sebe, nahrát šestnáct písniček na veselou notu omrzí ještě před dokončením prvního poslechu. Debutové desce chybí osobitost, ale stejně je skoro nemožné odsoudit první počin chlapců z jihu Anglie k negativnímu hodnocení.
A Rush of Blood, stejně jako Wallow v sobě mají obrovské množství energie, která se hodí na živá vystoupení, a Golden City je jednou z mála skladeb, jejíž text je sice klišé, ale příjemné. Coasts prostě dělají popovou hudbu, kterou si nejlépe vychutnáte, když na chvíli vypnete. Nečekejte nic jako Grimes, album roku, rozšiřování obzorů či novou oblíbenou kapelu. Bez vysokých očekávání vás ale čeká příjemné překvapení. Pozitivní texty s lehce tropickým nádechem vás naladí na nadcházející letní vlnu a cesta vlakem za poslechu Wash Away nebo Tonight uběhne rychle. To, že Wolves zní jako pokračování Out of the Woods od Taylor Swift a fráze “holding on” se opakuje v každé druhé skladbě, vám dojde pouze pokud máte psát recenzi. Vy jen poslouchejte.
Coasts - Coasts (Tidal Recordings, 2016)
w.coastsband.com
foto © Joupin Ghamsari
Klára Šajtarová 23.07.2024
Mnozí si je automaticky asociují s písní Pixies, pro americkou hardcore-punkovou komunitu nabírají ale tato slova úplně jiný význam.
Matej Žofčín 06.07.2024
Ich štúdiové albumy síce nedosiahli u kritikov obrovského obdivu, to sa ale nedá povedať o ich živých vystúpeniach.
Jakub Veselý 29.06.2024
Debut Herbal Dentists prináša originálny zvuk a rozmanitosť, hrá sa s pocitmi a buduje temnú atmosféru.
Žofie Křížková 02.06.2024
The Smile se nejmenují po ničem, co by mělo pozitivní konotace. Naopak. Skupina je statementem vůči manipulativním, neupřímným úsměvům kolem nás.
Martin Zoul 20.05.2024
Klíčovým problémem se jeví být odfláklá konstrukce ústředního hrdiny, jehož duševní obzor shrnuje podtitul O čem sní stárnoucí bílí muži.
Klára Šajtarová 14.05.2024
Tvorba Doodseskader je jako palimpsest odhalující nové vrstvy s každým dalším poslechem. Tady se překračují hranice žánrů, tady uchvacují zdánlivě neslučitelné elementy.
Fí Poláchová 05.05.2024
Na předchozí nahrávce se snažili posluchače pobavit experimentováním s různými žánrovými prvky, kdežto u Saviors se vrátili k punkrockovým kořenům, hutným kytarovým riffům a intenzivním bicím.
Tereza Bartusková 30.04.2024
Z internetového blogu, zaměřeného na chicagskou hudební scénu, vytvořil jeho zakladatel Cole Bennett během jedné dekády Lyrical Lemonade, jak ho známe dnes.
3DDI3 27.04.2024
Zack Overkill je klasický noirový protagonista, který zahání depresi vzpomínkami na staré dobré časy a užíváním silných drog.
Viktor Hanačík 17.04.2024
Je to deska designovaná spíš pro klubové soundsystémy a podzemní parkety, ale obstojí i pro introspektivní poslech.