Články / Rozhovory

Vstupní prohlídka: War Reporter

Vstupní prohlídka: War Reporter

redakce | Články / Rozhovory | 19.03.2018

Pohrobci moravské emocore kapely My Funeral utekli do Seanné (Radek) a Blues for the Redsun (Bary), než je začaly svrbět riffy a rytmy ve zběsilejších tempech. Když přišli basový seladón Tom, nasraný spratek Peťa (ex-My Real Face) a urapovaný floutek Luki (Smoketown G) na první zkoušku, plán zněl: na krev a na třísky. Před třemi lety otevřel War Reporter zápisník, první singl My Dirge křičel jazykem bolesti těch, co se utrpení sami neubrání. Potom, co loni pověsili kytaru na ostravského blouznivce WAGHiSSe, se chystají zavřít do studia Spring Sound a nevylezou, dokud nezplodí desku, „co bude řvát a lomozit a neuhne ani o píď, dokud nebudou náckové fňukat strachy, dokud stojí prostory, kde se dá udělat bordel, dokud tepe rock’n’roll a dokud ještě rozumíme, zač je toho hardcore-punk!“. Tak.

Co tě inspirovalo k hudebnímu stylu, který hraješ?
Peťa: Koncerty.
Tommy H: Ve dvanácti mi naši koupili kazeťák, jenže jediný kazety byly zkopčený od máminy kámošky, co poslouchala Pennywise, Plexis a Dog Eat Dog, tak jsem je přehrával pořád dokola a neposlouchal nic jinýho než punkrock. K hardcoru už to nemělo tak daleko.
Radiii: Zažít si to. Stačilo v patnácti zabloudit na koncert podobnýho ražení, myslím že šlo o Sons of Saturn a John Ball, a bylo to jasný. Takový ten koncert, kterej je tak dobrej, že strhne všechny do jednoho. Od té doby sem chtěl tohle dělat.
W: Tuhle pohádku si neodpustím. Baryho a Radka znám roky, miloval jsem My Funeral, s nima jsem se taky naposledy opil, do první sestavy War Reporter jsem dohazoval kytaristu a od chvíle, kdy se mi Radek chlubil prvníma demáčema, je miluju! Jednou nad ránem mi Báry vyhrožoval smskou, ať se začnu učit na kytaru, páč Hawkeye končí, jinak to balej. Vožralecký kecy, napadlo mě. Do týdne mi volal, že si nedělá prdel. Na první zkoušce jsem neměl páru, jak se kytara ladí, natož drží, takže do Radkova rukopisu nemám co kecat. WR jsou dospělá kapela bez pičovin a hudební styl krmený Baryho zběsilostí, Tomovou precizností a Peťovým syrovým a upřímným nasráním. Já jim to akorát kurvím, páč líp to neuhraju, a moje snahy o matiku jsou přehlasovány lopatou, takže si je odnáším do jiný kapely.

Čím se bavíš/živíš vedle hudby?
Peťa: Studiem architektury a prací.
Radiii: Dělám bezdrátový sítě, servisuju páteřní trasy internetové sítě. Je to fajn, žádná kancelář, to by mě nenaplňovalo.
Tommy H: Vypadnu na pár dní do přírody a chytám ryby. Piju pivo. Nejlépe obojí dohromady.
W: Polykáním korporátního sebezapření, psaním, čtením, šikanou posluchačů v éteru, černou kávou a bezbolestným žrádlem.

Co je nejhoršího na hraní v kapele?
Peťa: Nic.
Radiii: Čím sem starší, tím je na to míň času. Čím míň je času, tím víc trpí samotná tvorba. U War Reportera to ale nevadí, tam se na detaily nehraje, hrajem kudlu, tam je to rovina.
Tommy H: Cesta na druhej den po koncertě v kocovině.
W: Že už si na koncert War Reporter nezajdu jako fanoušek, jen přispívám riziku, že půjde do hajzlu.

Co bezpečně rozhodí tvoji pozornost?
W: Býval jsem tolerantnější nebo apatičtější, ale čím dál víc mě nasíraj‘ debilní a agresivní zkratky sobeckých knedlozelů, čemuž se bohužel blbě vyhýbá. Taky se mi furt rozblikají kontrolky, když objevím skvělou muziku, což se poslední roky děje fakt denně. Pak se zastaví čas.
Peťa: Rasismus a kýč.
Tommy H: Co já vím…v práci? Zkurvenej den. Na koncertě? Asi nic, člověče. Jedu si to svý.
Radiii: WAGHiSS.

Bez jakého jídla a pití by se neměla obejít žádná koncertní backstage?
Tommy H: Jakýkoliv alkohol. 3/5 kapely jsou veg a ty jídla jsou fakt dobrý!
Radiii: Vždycky mě potěší sojovej guláš. Jinak cokoliv bezmasého.
W: Nevím, co patří do backstage, ale my rozhodně ne. Není potřeba s nějakým posraným riderem jebat promotéra a hrát si na rockery. Chlast nechám klukům, stačí mi kafe. A tam kde ho nevařej, tam vozím Colt Brew.
Peťa: Nedělám to kvůli jídlu a pití.


Za co utrácíš peníze/čas, co se týče hudby?
Radiii: Za gear moc ne, nikdy jsem nebyl fanda experimentování a nabušených pedalboardů, maximum možného času mít v ruce kytaru, to je mnohem efektivnější cesta k dobrýmu nápadu.
Peťa: Koncerty.
Tommy H: Asi bys chtěl slyšet LP a CD… ale bohužel pouze za aparát.
W: Koncerty. A vinyly. Tuny vinylů!

Jak bys charakterizoval současný svět ve třech větách?
Peťa: Dementní lhostejnost. Dementní lhostejnost. Dementní lhostejnost.
Tommy H: Ty vole, pff… ať je, jakej chce, každý ho vnímáme jinak. Za mě je skvělej a každej by si měl vážit, že na něm je.
Radiii: Je to rychlovka a chyby se nějak míň tolerujou. Trávím čím dál tím víc času v ulitě.
W: Často je těžké dělat současný svět lepší, ale není nic snadnějšího než zítřejší svět nezhoršovat. Hlavně ten svůj. A podělit se o něj.

Info

War Reporter
bandcamp kapely

Živě:
23. 3. 2018 Žižkovská noc, Bike Jesus, Praha
fb event

foto © Honzayk.cz

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Duo Ruut: Inspirujeme se navzájem

Adéla Polka 20.07.2021

Získaly prestižní cenu Ethno Music Awards a letos se se svou citerou vypraví i do České republiky. Rozhovor o estonském zaříkávání i jednom nástroji pro dvě.

Barbora Koritenská, Libor Staněk (Živá vila): Prachatice jsou takové jihočeské Twin Peaks

cyril kosak 15.07.2021

Vivat Vila! Rozhovor o druhém ročníku festivalu, který přesahuje hranice prostého hudebního podniku se sebelepší nabídkou. Pojďte zažít Prachatice!

Raül Refree: Potřebuji být inspirován

Michal Pařízek 08.07.2021

Barcelonský rodák Raül Refree má pověst umíněného a talentovaného podivína, který si dělá věci zásadně po svém. Rozhovor, živá vystoupení u nás co nevidět.

Aleš Macenauer (Zapomělsem): Pro mě je důležitá upřímnost a přirozenost

Mária Karľaková 06.07.2021

V letním dvojčísle Full Moonu jsme s Alešem přinesli obsáhlý rozhovor, toto berte jako subtilní teaser, v němž jsme probrali pár dalších témat.

Adriana Světlíková (Nová síť): Kultura si prošla velmi těžkou zkouškou

Jarmo Diehl, su 24.06.2021

Jak se Nová síť snaží zlepšit podmínky pro umělce i kulturní projekty a na jaké problémy naráží nejen během pandemické krize?

Marie Voslářová: Neštěstí v lásce není životní selhání

Adéla Polka 15.06.2021

Paseka letos vydala druhou komiksovou publikaci kontroverzní švédské autorky Liv Strömquistové Nejrudější růže rozkvétá. Rozhovor jsme vedli s její překladatelkou.

Marie Joja (Archipop): Když opuštěné budovy nabídnou nevšední zážitek

su 18.05.2021

Rozhovor o databázi Archipop, jejíž cílem je zmapovat realizace dočasného využití opuštěných objektů.

SF MINI aneb Není to jen o nás

Michaela Susedíková 11.05.2021

Zatímco pamětníci vzpomínají na Olomouc kvůli devadesátkovému klubu Nausea, dnes nabízí výživnou dramaturgii prostor SF MINI. Hovory nejen o kompilaci z rukou Coffee Breath Records.

Shina (Slnko Records): Hudbu treba hnojiť a polievať

Kateřina Cumin 29.04.2021

Dnes, po dvaceti letech fungování, má Slnko Records ve stáji umělce několika generací a všech žánrů, za všechny jmenujme Modré hory, Katarzii, Bad Karma Boy nebo Janu Kirschner. Rozhovor.

Magdalena Müllerová (Kreativní Evropa): Budoucnost je ve spolupráci

Michal Pařízek, mxm 26.04.2021

O nutnosti spolupracovat, důležitosti přípravy jednotlivých projektů, grantové politice na státní i evropské úrovni a o tom, že opravdu nestačí jen setřít prach z vitríny.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace