Články / Recenze

Zo Sleepy Motion je Ospalý pohyb

Zo Sleepy Motion je Ospalý pohyb

Miroslav Ondřejíček | Články / Recenze | 05.02.2016

Promo materiály hlásia návrat kultovej kapely po dvadsiatich rokoch. Pôvodne Sleepy Motion, teraz Ospalý pohyb a stále v prvom rade tvorivý potenciál Martina Burlasa. No a EPčko Ü sa rozhodli vydavateľstvá Deadred/Starcastic vydať ako ochutnávku z nového albumu, ktorý je plánovaný na jar 2016.

Po prvom vypočutí Ü je jasné, že Ospalý pohyb nepotrebujú byť označovaní ako kultoví na to, aby sa dalo v ich hudbe nájsť veľkú pridanú hodnotu. Štvorica skladieb neťaží zo surového songwritingu, všetko je dokonalo premyslené a vyskladané rukou profesionála, ktorý s hudbou žije celý svoj život. Nástrojová výbava si nepotrpí v početnosti a žiadny z aranžmánov vás neprinúti robiť pohyby rýchlejšie, ako to hlása názov kapely. Ü je veľkým prísľubom celej dosky.

Úvodná Do snov prekvapí už po pár sekundách s nástupom dychov a rovnako aj neskôr, keď sa popri slovenskom speve objaví aj samplovaná časť či ruchy v podobe elektronických pomocníkov. Dvojka V závoji má baladický nádych s využitím šikovných klávesových plôch na pozadí alebo príjemnú gitaru v podobe druhých husieľ. Trojka Prepáč má najčistejší singlový potenciál, čo v najväčšej miere spôsobuje jednoduchý motív piana a tri minúty hracieho času. Záverečná skladba Reborn Och Prasnitz je jediná spievaná po anglicky, aj keď po pravde – je to skôr šesť a pol minútová elektronicky ambientná koláž s niekoľkými odprednášanými slovami. Ü je výborné počúvanie s množstvom prekvapivých miest, ktoré si budete stále na novo všímať aj po desiatom vypočutí. S veľkou pravdepodobnosťou nás za pár mesiacov naozaj čaká veľký album.

Ospalý pohyb sa vrátili z hibernácie, lebo ako povedal Martin Burlas, hranie v tejto zostave ich v prvom rade veľmi baví, a tým pádom, aký už iný lepší dôvod by to celé malo mať?

Info

Ospalý pohyb – Ü (Deadred Records / Starcastic Records, 2015)
www.ospalypohyb.bandcamp.com/releases

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Marko Damian a úpadok menom Skeeter

Matej Žofčín 09.04.2024

Od konceptu zdanlivo upustil, upustil aj od unikátného frázovania, ostali len spievavé refrény a téma lásky, ktorá je však omnoho plytkejšia ako na debute.

Kolekce rozmanitých emocí (Page Turners)

Tereza Bartusková 01.04.2024

Deska vypráví nejen o lásce, ale i o smutku nebo touze po nedosažitelném, vděčnosti, a především o minulosti, nad kterou čas od času lpíme všichni.

Dva svety (Eva Sajanová & Dominik Suchý)

Veronika Vagačová 29.03.2024

Dvaja interpreti známi zo svojich vlastných projektov v rámci alternatívnej scény sa nedávno spojili pri albume Decision Paralysis.

Hudba ze zapomenutých míst minulosti (Garlands)

Filip Peloušek 25.03.2024

Jejich pojetí rocku s prvky gothic punku nedává moc prostoru pro jednoduchou zaměnitelnost.

Esence The Beatles (Milan Bátor)

Jiří V. Matýsek 10.03.2024

Hudba tu plyne s fantastickou lehkostí, při pozornějším poslechu ale jasně vyplývá komplexnost, s níž se musel opavský kytarista vyrovnat.

Dobro došli u bad trip (Nemeček)

Dan Sywala 19.02.2024

Ke slunné Makarské se blíží nevyzpytatelná tma. To je výjev, který bych přál cestovatelům, kteří se spokojí s prvoplánovým strávením letní dovolené.

Aye, captain! (The Longest Johns)

Jiří V. Matýsek 16.02.2024

Leaving of Liverpool nebo na Dylanovu Maggie’s Farm odkazující skladba Maggie’s Ship jsou příjemným oťukáváním nových teritorií.

Zápas agresívnej klubovej estetiky s distingvovanosťou orchestrálneho zvuku (julek ploski)

Dušan Šuster 12.02.2024

Left field je defenzívna bejzbalová pozícia a hráč, ktorý ju zastáva, býva vraj najosamelejším na ihrisku.

Jednoduchá každodennost světa (Moře dní)

Veronika Tichá 25.01.2024

Deska je mixem nostalgických stesků i veselí v podobě melancholických balad, bedroom popových lovesongů nebo rychlejších kytarovek.

Prostor plný apatie a úzkosti (Metro Riders)

Jaroslav Myšák 23.01.2024

Už předchozí deska projektu Metro Riders, za kterým stojí švédský hudebník Henrik Stelzer, pracovala se zvukovým prostředím, který si asociujeme s filmy osmdesátých let.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace