Články / Rozhovory

Douška vydavatelská: Nona Records

Douška vydavatelská: Nona Records

redakce | Články / Rozhovory | 13.11.2019

Matěj Kotouček z původně brněnského labelu Nona Records po třech letech podpory klubových akcí a vydávání experimentálního elektra migruje do Prahy, a to rovnou do centra dění, s čímž samozřejmě souvisí i ambice, plány a vize. Gró ale zůstává jasné, ať už potřeba posouvat se dopadne jakkoliv: podpora svébytného undergroundu, ať už digitálně nebo fyzicky. A to samozřejmě i mimo domovské vydavatelství.

Co nového
Máme za sebou klidnější období. Za poslední rok vyšly na Noně dvě kazety, udělali jsme pár koncertů v Bastl klubovně nebo na začátku léta v kostele na Botanické, kde se představil nový projekt Thyme, kterému tento měsíc vydáváme desku.

V říjnu jsme vydali kazetu budapešťského raubíře Új Bála inspirovanou kauzou maďarské naftové mafie. Jmenuje se Energol a je na ní deset tracků syrového experimentálního techna. Živelný materiál plný rozverných rytmů a lo-fi psychedelie.

Teď jsme vydali release Mint. ve spolupráci s labelem XYZ project. Je to živá nahrávka ze zkoušky na koncert OGJ a Olivera Torra na festivalu Nachtdigital Mint. Tamtéž se vyrobilo prvních patnáct kazet, a později se o něco větší várka vyrobila u Headless Duplicated Tapes. Teď bude záznam konečně možné poslechnout a stáhnout i digitálně na bandcampu.

Přesunuli jsme kancl z Brna do Prahy do shopu Noise.Kitchen na Krymské, kde dřív bývala Synth Library, než se přesunula do ulice Pod Terebkou. Vlastně to místo původně znáte jako Zvuk. Obchod na Krymské se brzy otevře a kromě modulárních synťáků a tabletop elektronických hudebních nástrojů v něm časem najdete kurátorovaný výběr kazet, vinylů, knih a i také zajímavé hosty.

Co chystáme
Chystáme vinylový release sourozeneckého projektu Thyme, za kterým stojí Johana Klára a Martin Dominik Kratochvílovi. Johanka hraje na cimbál, využívá svoje zkušenosti s klasickou a tradiční hudbou a ohýbá je do vlastních nápadů, které potom spojuje s Martinovými zvukovými kompozicemi. Trpělivá a zároveň dynamická hudba se spoustou pečlivě designovaných detailů a epických momentů. Emoce komunikuje nejen harmonicky, ale i pomocí abstraktní zvukové hmoty a kontrastů. Představ si dramatickou filmovou hudbu, kde součástí soundtracku jsou i zvukové efekty. Tuhle desku budeme křtít 23. 11. v rámci události Expozice nové hudby a AVA kolektivu v Brněnské káznici, kde bude hlavním hostem Thomas Ankersmit s programem Perceptual Geography for Maryanne Amacher.

V dohledné době chystáme na dvanáctipalci ještě jednu desku. Jmenuje se Bola a stojí za ní dnes již neexistující finská dvojice Lunar Horns. Dopilovat tenhle materiál trvalo několik let a stálo to za to. Výsledkem je dospělá organická modularová elektronika někde mezi ambientem, filmovou hudbou a noiseovými experimenty. Stojí za zmínku, že polovinou Lunar Horns je v Brně usazený finský dokumentarista a hudebník Simo Hakalisto, se kterým hraju v Thistle.

Co vidím a slyším jinde
Na labelu XYZ project vyšla kazeta Skinned Landscape od Avsluta aka Lucie Štěpánkové, ta určitě stojí za pozornost. Teď taky vyšla deska tria Love_me (Lucie Páchová, Michaela Antalová, Ivan Palacký), kteří ji podpořili několika koncerty. CD jsou ručně vyráběné kapelou, co kus, to originál. Další příjemná událost je debut Dingo na Stoned to Death, ke kterým jsem se dostal díky koncertu na otvíračce výrobny kazet HDT. Baba Vanga teď vydali kazetu od ruské multidisciplinární umělkyně Leny Tsibizové, která je krásně nostalgická, ale nemá problém s patosem. Fausto Mercier na Genot Centre je další pozoruhodný zářez. A ještě se ke mně dostala nová deska na Gin & Platonic jménem śpie od Julek Ploski, která určitě potěší všechny příznivce rozbité klubové hudby.

V kinech teď běží nový dokument The Sound Is Innocent Johany Ožvold. Namísto mluvících hlav nabízí hravou snovou procházku labyrintem různých momentů vývoje elektronické hudby, nabízejících různé pohledy na vztah skladatele/muzikanta a jeho nástroje, a především jak k tomuto vztahu přispívaly a utvářely ho technologické možnosti. Záhodno vidět na pořádném plátně s dobrým zvukem.

Přidávám seznam pár desek, které nám v poslední době hrají doma i v práci:

Floris Vanhoof – The Fluid Computer (K-RAA-K)³
Emotional Indulgence – s/t (Noumenal Loom)
Kult Masek – 2018 (self-released)
Grykë Pyje – Collision And Coalescence (mappa)
Sam Gendel & Sam Wilkes – Music for Saxofone & Bass Guitar (Leaving)
Szun Waves – New Hymn to Freedom (Leaf)
Aqueduct Ensemble – Improvisations on an Apricot (Last Resort)
Chocolate Hills – A Pail of Air (Painted Word)
Claire M Singer – Fairge (Touch)
John Vanderslice – The Cedar (Native Cat Recordings)
Craig Leon – Anthology of Interplanetary Folk Music Vol. 2 (Rvng Intl.)
Trond Kallevåg Hansen – Bedehus & Hawaii (Hubro)
Oren Ambarchi – Simian Angel (Editions Mego)
Hecker – A Script for Machine Synthesis (Editions Mego)
Jonny Nash, Lindsay Todd – Fauna Mapping (Island of the Gods)
Sonmi451 – Nachtmuziek (Astral Industries)
Fernando Falcão ‎– Memória Das Águas (Selva Discos)

Info

Nona Records
fb vydavatelství

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Julie Martinková, Anna Horáková (FAMUFEST): Nesmíme se strachem nechat odradit od růstu

Mariia Smirnova 27.02.2024

„V programové dramaturgii si hrajeme hodně s pocity či smysly a chceme, aby i diváci při návštěvě festivalu mohli více reflektovat tuto část sebe sama..." Rozhovor.

Pragueshorts: Greta Stocklassa (Bzukot Země), Marie-Magdalena Kochová (3MWh)

Viktor Palák 26.02.2024

Bzukot Země zachycuje absurdní i povědomou šarvátku o to, jak formulovat zprávu mimozemským civilizacím. V kontaktu se současnými tématy je i film 3MWh, který volí atmosféričtější cestu.

Pragueshorts: Philippe Kastner (Deniska umřela), David Payne & Tomáš Navrátil (Baroko)

Viktor Palák 25.02.2024

V národní soutěži největší domácí přehlídky krátkých filmů se potkalo ke dvěma desítkám titulů, oslovili jsme tvůrce a tvůrkyně některých z nich.

Gaika: Nechat se unášet

Nora Třísková 22.02.2024

Podobně jako kloubí různé aktivity – psaní, kurátorství a výtvarná tvorba, producentství – na desce spojuje v lecčem typické anglické žánry jako dub, postpunk nebo alt rock. Rozhovor.

Kewu: Hodně jsem se toho naučil sám

Mariia Smirnova 21.02.2024

Stál za vznikem kolektivu Unizone a také spoluorganizuje akce Addict s NobodyListen. Nedávnou novinkou je, že Mikuláš začne vyučovat djing ve Skvotu.

Miran Rusjan (Moonlee Records): Hudba žádný pas nepotřebuje

Michal Pařízek 19.02.2024

Potkali jsme se v roce 2016 na akci v Tallinnu, kde, jak se říká, slovo dalo slovo a o rok později už jsem mířil do Lublaně. Rozhovor.

Jera Topolovec, Jaša Bužinel (CE/MENT): Celonoční rave jsem v Lublani ještě nezažil

Zdeněk Němec 17.02.2024

Lublaňský showcasový festival MENT letos slaví deset let existence. V programu se nově objeví část CE/MENT zaměřená na elektronickou hudbu. Rozhovor.

Nejlepší texty Full Moonu 2023: Politika zabuší na dveře a vyžádá si vás (Agnieszka Holland)

Julie Šafová 01.02.2024

V rozhovoru s Agnieszkou Holland mluvíme o reakcích, které její práce vyvolává, i o procesu natáčení a financování diskutovaného filmu.

Nejlepší texty Full Moonu 2023: Atlas lidských nedokonalostí (Katarzia)

Aneta Martínková 01.02.2024

Hudebnice, která byla v průběhu kariéry českým a slovenským mileniálkám průvodkyní emancipací, se po letech rozebírání nefunkčních milostných vztahů tentokrát obrací k rodinné historii. Proč dovede tak snadno vyvádě…

Nejlepší texty Full Moonu 2023: Jako květina v cementu (Benjamin Clementine)

Vojtěch Tkáč 31.01.2024

Při letmém dotázaní na četbu Benjamin vstává od stolu a vydává se ke knihovně. O pár vteřin později se vrací s obrovskou knižní publikací, která svou vazbou připomíná vzácný muzejní…

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace