Články / Sloupky/Blogy

Le Guess Who 2018 na Spotify

Le Guess Who 2018 na Spotify

David Čajčík | Články / Sloupky/Blogy | 03.11.2018

Procházet si položku po položce line-upu letošního festivalu Le Guess Who? je vyčerpávající, časově náročné, ale také nesmírně plodné. Výběr z výběru z výběru, dalo by se říct o dvaceti skladbách proplouvajících žánrovými vesmíry.

Na experimentální rap letošního objevu Jpegmafia navazuje rétor a básník Saul Williams. Jihoafrická republika už nejsou jen Die Antwoord, říká nám v hopsavých rytmech duo Faka a u elektronických melodií s nádechem world music zůstaneme i v případě producentů Lyzza a Ammar808. Král temného dancehallu Gaika se na sklonku listopadu ukáže v Praze, to stejné pak můžeme říct o píničkářce s impozantním rozsahem Circuit des Yeux. Škoda, že se tak nestane u Serpentwithfeet nebo Tirzah, kteří oba posouvají hranice experimentálního R&B, gospelu a popu. Kandidát na jedno z nejhlasitějších vystoupení je sonický pedant The Bug s Miss Red a jedna z letošních kurátorek festivalu Moor Mother představí svou afrofuturistickou vizi a poezii jako 700 Bliss spolu s DJ Haram.

Instrumentální orgie nejsou na Le Guess Who? ničím ojedinělým, do Utrechtu přijíždějí špičky svých žánrů a nástrojů. Bubeníci Greg Fox (Liturgy) a Eli Keszler (Oneohtrix Point Never) přijedou se svými sólovkami a to stejné platí u saxofonisty Colina Stetsona, pravidelného spolupracovníka Arcade Fire či Bon Iver. S minimalistickými a groovující rytmy pracují belgičtí Stuff. a temně drásavý, nekonvenční postpunk přivezou z USA zase Facs (18. listopadu i v Kaštanu). Samostatnou kapitolou hráčské vituozity jsou pak Sons of Kemet, nominanti letošní Mercury Prize, kteří nasadí do Utrechtu verzi XL - tedy hned čtyři bubeníci.

Naše putování zakončeme metalem. Japonský kvartet Bo Ningen pravidelně ohromuje publikum zběsilým a typicky japonským noise rockem, do extrémních blast beatů nás uvrhne James Kelly (Altar of Plagues) a Mumdance se zbrusu novým projektem Bliss Signal. A v podobně brutálním duchu pokračuje i Benjamin John Power z Fuck Buttons. V kápi jako Blanck Mass.

Od Real Nega po Rhesus Negative. Dvacet tracků, které stojí za to slyšet, ať už se do Nizozemí vydáte, nebo ne. A to jsme ani neprobrali kytary.

Info

Le Guess Who? 2018
8. - 11. 11. 2018
Utrecht, Nizozemí
fb událost

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Setkání v sadu - 6 is the magic number (Pelhřimovy 2019)

redakce 22.08.2019

Tradiční plkání o post-bratroorffovském antifestivalu. Tentokráte hodně o magii (místa).

Všetky odtiene blata alebo Top 5 ArcTanGent 2019

redakce 21.08.2019

Najkrajšie na kompilácií Top 5 zo siedmeho ročníku festivalu je, že mená sa príliš neopakujú a headlineri sa do výberu dostávajú ojedinele.

RapRadar IV: České předpremiéry

redakce 13.08.2019

Albové předpremiéry na letošním Kempu, hyperaktivní Brockhampton a JAY Z i nezdar Chance the Rappera.

Hromy, blesky a Algiers. Top 5 Grape festival 2019

redakce 11.08.2019

Vodní téma, hromy, blesky a... zase ti Algiers. Piešťanský Grape podesáté.

...a na rub víček projektovat pohřeb. Top 5 Brutal Assault 2019 podle redaktorů a přízně

redakce 11.08.2019

Rozdávám lokty, plavu nad zpocenými hlavami, moje pochroumaná páteř mi nepoděkuje, ale nemůžu si pomoct. Hlasují domácí, hosté i pocestní. To nejlepší z ročníku, který ovládly Dcery.

Preview: Pop-Kultur Berlin 2019

redakce 10.08.2019

Za kulturou do pivovaru? Leda v Berlíně. Mezi hvězdy letošního ročníku Pop-Kultur patří například Shabazz Palaces, Anna Calvi, CocoRosie nebo Deerhoof, ale nejen oni. Pár tipů pro vás.

Tasovská kúra aneb Top 5 Besedy u Bigbítu 2019

redakce 06.08.2019

Taky na které další přehlídce se sejde tolik jejich redaktorů a fotografů z celé republiky? Nejen je jsme oslovily s nejlepšími zážitky z letošního ročníku Besedy u Bigbítu.

Šejkr #42: Zvuk je nejlepší polštář

redakce 25.07.2019

Po cestě z Colours si v hlavě přehrávám skvělý koncert Shilpy Ray a vzpomínám si, jak právě Todd stál hrozně o to, aby před jejím prvním koncertem v Praze hráli…

Limity interpretace aneb reakce na článek o současných českých textech

redakce 25.07.2019

Full Moon publikoval rozsáhlý článek s názvem V zajetí lyrického věku aneb Současné české texty. Člen skupiny ROLE na něj reaguje.

Léčba hudbou aneb Top 5 Colours of Ostrava 2019

redakce 23.07.2019

Jedenadvacet respondentů stran spřízněných médií a přátel Full Moonu se s námi podělilo o své největší zážitky. Průsečíky jsou jednoznačné, překvapení také na místě.