Ema Klubisová | Články / Reporty | 23.04.2022
Pred bratislavským MMC bolo plno. Otvorenie Zero Tour Billyho Barmana sa začínalo o pár minút, no rada na pásky šla rýchlo. Sála síce nebola príliš veľká, no napriek tomu priestranná. Dala som si veľkú dvanástku a predrala sa bližšie k stageu, kde už hral predskokan The Curly Simon.
Svetelná hra na pódiu pekne ladila s atmosférou, ktorú nesie tvorba mladého umelca. Simon Štubniak začal ako frontman indie popovej kapely Don’t Trust Butterflies, no do povedomia poslucháčov sa dostal hlavne pod sólo projektom The Curly Simon. Na stage priniesol témy srdcových záležitostí, obalených do trapovo-popového zvuku. Počas svojej štyridsaťpäť minútovky odohral veci z nového EP Keď sa stmieva, ale zaznela aj jeho Radio_Head Awards ocenená spolupráca s Fallgrappom Keď padá sneh.
Hudba utíchla, pódium sa vyprázdnilo a dav nepokojne čakal na nástup bratislavskej pätice, na čele s extrovertno-introvertným duom Jurom Podmanickým a Jožom Vrábelom. Billy Barman si za viac ako dekádu pôsobenia vybudoval silný fanbase, ktorého členovia pravidelne chodia na koncerty už od čias Nočných jazdcov a ani včera nezabudli privítať vlnami potlesku novú basistku Lauru Jaškovú. Tento vzťah je dôkazom nenúteného prejavu kapely, no hlavne Podmanického prácou s publikom. Je to showman a za roky behania po stagi s dvojkou vína v ruke už túto hudobno-zabávačskú rolu výborne ovláda.
Koncert Barmanov by nebol kompletným, keby na ňom nehrajú Cigánsku a Vrkoče. V polke vystúpenia nadišiel čas a Juro zahral svoju ikonickú gitarovku, ktorá je jedným z najúspešnejších songov kapely. V sále zavládlo ticho a na tri a pol minúty publikum prevzalo rolu speváka, zatiaľ čo Juro hral. Na záver, po všetkých prídavkoch dostala priestor aj publikom vyžiadaná Cigánska a sálou sa prehnala vlna chaotickej energie. Všetci sa trepali, skákali, spievali. Svetlá sa stlmili a after party prevzal DJ Yanko Král.
Billy Barman sa po odmlke znovu vracia na slovenské stage, s rovnako nadupanou energiou ako vždy. Čaro bratislavského zoskupenia nespočíva iba v ich hudbe, ale hlavne v blízkosti, ktorú si s fanúšikmi roky udržiavajú.
Billy Barman
20. 4. 2022 MMC, Bratislava
foto © se souhlasem Billy Barman
Václav Valtr 25.03.2023
Dlouho dopředu oznámený koncert měl být původně v komorním prostoru pražského Café V lese. Mé obavy, že se tam fanoušci jen sotva vejdou, byly oprávněné a koncert byl přesunut.
Michal Smrčina 25.03.2023
Kopule planetária pohasíná, kosmos se rodí. V rozsahu necelé hodiny sledujeme etapy, ve kterých se vesmír nacházel, nachází a třeba zas bude nacházet...
Václav Valtr 16.03.2023
Rychle rostoucí legenda indických folk-metalistů Bloodywood je evidentně silným lákadlem, jenže když se pražské Rock Café vyprodá, nejde o nejpřívětivější místo.
Maria Pyatkina 15.03.2023
Sehraná parta etablovaných belgických muzikantů svému vystoupení možná nevědomky nadělila jakýsi rodinný rozměr. Warhaus uhranuli vyprodanou Lucernu.
Tomáš Hambálek 15.03.2023
Vyprodaný a vydýchaný Velký sál Lucerny zažil dvě kapely v excelentní formě, byl to jeden ze vzácných večerů, kde nehraje prvně team z planety B a později Ačko.
Michal Pařízek 13.03.2023
Po večeři se vydáváme do zmíněného klubu Resistor, kde se odehrává otevírací večer festivalu, po cestě Richard Foster udílí přednášku, co všechno musíme v Leidenu vidět, kam všude je třeba…
David Stoklas 12.03.2023
Když se to ale potkalo, bylo to intenzivní. Skladby plné deziluze, rezignace a úzkosti.
prof. Neutrino 12.03.2023
Vskutku spektakulární audiovizuální show předvedla dvojice umělců, mexický skladatel Fernando Corona aka Murcof a španělský vizuální umělec Sergi Palau.
Tomáš Hambálek 07.03.2023
Bubeník BC Michaels dosurfoval na rukou až na bar pro několik lahvových plzní, zatímco kapela hrála dál s holkou z publika...
Václav Valtr 05.03.2023
Od samotného začátku se publikum naladilo na stejnou vlnu a rozpálenou atmosféru z Voluptas bez mrknutí oka přetavili v soustředění nepříliš často viděné.