redakce | Články / Seriály | 18.04.2022
Magdalena Fendrychová sebe nevnímá pouze jako písničkářku, ale jako skladatelku a po letech vystupování s kytarou a klavírem začala s jarem hrát naživo s celou kapelou. Studuje skladbu na konzervatoři a kromě hudby a textů je autorkou také většiny aranží. Po dvou singlech a úspěšné crowdfundingové kampani vydává Kvietah své album Hejno černejch koček. Na kočky jsme se jí neptali, ale došlo na štěstí a další podstatné atributy současnosti.
Co tě inspirovalo k hudebnímu stylu, který hraješ?
Inspiruje mě prostředí, ve kterém žiju, a umělci, které jsem poslouchala a poslouchám. Vyrostla jsem na Patti Smith, Neilu Youngovi, Kurtu Cobainovi, ale i na písničkářích jako jsou Karel Kryl a Zuzana Navarová. Dneska poslouchám hlavně českou, slovenskou alternativu a zahraniční umělce, kteří se nebojí dělat hudbu jinak. Styl hodně souvisí i s postojem k životu a aktuálními událostmi, takže mě inspiruje i to, že žiju v Praze a hodně věcí mi tu vadí a potřebuji je filtrovat.
Čím se bavíš/živíš vedle hudby?
Baví mě literatura, hodně ráda čtu, i když ne moc, píšu poezii... Jinak chodím běhat, do kostela a nejradši trávím čas s kamarády v bizarních podnicích u nás i mimo republiku.
Co je nejhoršího na hraní v kapele/hraní bez kapely?
Nejhorší je asi domlouvat koncerty, shodnout se na termínu s dalšími čtyřmi lidmi. Ale osobně nesnáším říkat si o honoráře, vysvětlovat, proč není možné hrát všude zadarmo. Když člověk hraje sám, nemusí to tolik řešit. To si vezmu kytaru, krabičky a jdu.
Co bezpečně rozhodí tvoji pozornost?
Když mě někdo z kapely rozesmívá.
Bez jakého jídla a pití by se neměla obejít žádná koncertní backstage?
Za mě bez rumu s colou, matchi a vegetariánského jídla.
Za co utrácíš peníze/čas, co se týče hudby?
Nejvíc jsem zainvestovala do synťáku, ale běžně utrácím hlavně za struny na kytaru a kabely. Většinu času, kdy nejsem ve škole, v práci nebo v hospodě, skládám. I když začnu přehrávat něco do školy, vždycky mě u toho napadne melodie nebo harmonický pattern a už píšu.
Jak bys charakterizoval současný svět ve třech větách?
Všichni jsou unavení. Je téměř nemožné se tady vyznat ve vlastních pocitech. I když člověk nežije v rozvojové zemi a neřeší existenciální problémy, musí se hodně snažit, aby byl aspoň někdy šťastný.
redakce 26.07.2024
Z původního konceptu, kdy bubeník jako host doprovázel autora skladeb, se postupně vyvíjí i jejich vzájemná kooperace. Z čeho vyrůstají, kam se dívají?
redakce 22.07.2024
Čtyři dny života v ikonické industriální čtvrti Dolních Vítkovic. Spousta objevů, objetí, slov a hudby.
redakce 22.07.2024
„Beseda je láska na celý život, sám jsem v ní po uši už od roku 1999,“ říká Zdeněk Neusar a přidává pár dalších akcí a míst.
redakce 17.07.2024
Oslovili jsme grafičku a produkční Barboru Mrázovou, aby nám prozradila organižační tajemství a dala pár tipů, co ještě navštívit.
redakce 11.07.2024
„Ve výběru jsem zmapoval svou cestu hudebním světem, od rockových kapel až po současnou fascinaci elektronikou, jazzem a hudbou z Brazílie,“ dodává k selekci níže.
redakce 08.07.2024
Zakladatel komunitního festivalu zve na nejprogresivnější a nejneobjevenější místní i zahraniční hudebníky na poli klubové a elektronické hudby.
redakce 05.07.2024
Manon meurt v Novej Cvernovke - s ich platňou v ruke som pod pódiom opäť zažíval pocit, ktorý mi hudba spôsobuje už len zriedkavo – absolútne zimomriavky.
redakce 01.07.2024
Velkoryse komentuje austinský festival SXSW, pražské koncerty a místa a sdílí pár tipů, kam na jídlo a pro desky. Rozhovor.
redakce 17.06.2024
Davisova tvorba je ovlivněna folklórem, kontrapunktem, kanonickými postupy a náhodou, jak se budete moci brzy přesvědčit na premiéře ambientní opery Ephemeral Pulse, k níž napsal hudbu. Exkluzivně na Ostravských dnech.
redakce 16.06.2024
Píáristka festivalu nám řekla, kam jinam se za lidmi a místy podívat, kde ztratit pojem o čase a jen tak být.