redakce | Zprávy | 05.11.2020
Na konci září proběhla v továrně už popáté Synapse Knowledge – dvoudenní setkání hudebních tvůrců plné poslechovek, workshopů a přednášek. Své zkušenosti s procesem tvoření a fungováním na hudební scéně s účastníky sdíleli jak čeští tak zahraniční profesionálové. Vybrané výstupy budou zveřejňovány online.
Podobně jako v loňských letech i letos se Synapse Knowledge rozhodla dát prostor všem zájemcům a zájemkyním o hudbu nehledě na to, jak dlouho se hudbou zabývají a jak velkými profesionály jsou. „Brand-building pro muzikanty, hudební PR, booking, looping, umělá inteligence v hudbě, studio workflow nebo budoucnost hudebních vydavatelství. To jsou jen některé z témat, kterými se účastníci programu Synapse Knowledge v MeetFactory zabývali,” vyjmenovává dramaturg akce Michal Brenner. Synapse Knowledge byla ale především o setkávání se, poznávání nových lidí, hledání inspirace u těch, kteří ve světě hudby už nějakou cestu ušli. Největšími jmény byla bezesporu Holly Herndon a Mat Dryhurst, jehož přednáška Interdependence a jak může Covid změnit scénu byla poměrně aktuální - ani Matt ani Holly do Prahy nakonec kvůli pandemické situaci nepřijeli a přednášky vedli online. Program Synapse letos poprvé obohatili i lokální tvůrci jako Ventolin, Never Sol, Lenka Dusilová nebo Floex. „Absolutně jsem pro lokální umělce, ti přece tvoří naši kulturu,“ napsal jeden z účastníků a v podstatě tak shrnul názory ostatních. Zajímavé ale bylo i porovnání lokální a zahraničních scén, které se v lecčems liší. Důležité je pochopit tuto diverzitu, i když se nemusí dát nutně aplikovat na českou scénu. Jedním z nejzajímavějších workshopů byl pro mnohé masterclass Floexe nazvaný Můj přístup k tvorbě elektronické hudby. Jeho praktické rady a tipy, konkrétní postupy jak tvořit, zaujali nejvíce účastníků. „Co by mě určitě zajímalo do budoucna je deep-dive a technický rozbor nějaké skladby, podobně jako měl tento rok Floex. Je to hodně užitečné vidět, jaké kreativní postupy kdo využívá při tvorbě,“ zaznělo z řad účastníků.
MeetFactory projektem ukázalo, že hudebně vzdělávací akce je možné dělat i během pandemie. „Letošní ročník proběhl hybridně, v kombinaci fyzické a online podoby. Vyzkoušeli jsme si připojování lektorů online do sálu s účastníky, pro příští akce máme promyšlené i plně online řešení,” říká Brenner, „můžeme tak pružně reagovat na aktuální situaci - byť samozřejmě nejraději bychom se opět všichni potkávali tváří v tvář co nejdříve.” Jak dodává jeden z účastníků: „Synapse má specifickou podobu, cítíte se jako na festivalu, nebo na konferenci nebo na showcase – a MeetFactory je pro tohle vše naprosto perfektní.“
redakce 08.08.2022
Aiko přichází s novým zvukem. Je mnohem temnější, v závěru písně až strašidelný.
redakce 08.08.2022
Nově přináší Vzlet také nadžánrovou dramaturgickou linku současné hudby, jejíž letní prolog zahájí právě Vladivojna La Chia a David Pomahač.
redakce 08.08.2022
Na nové desce Selah Sue poprvé podrobně prozkoumává vlastní slabiny i silné stránky, nechává je, ať se střetávají a soupeří o pozornost.
redakce 07.08.2022
Polské drama Strachy v nás z prostředí katolického venkova, diskuze o asexualitě nebo pubquiz. Mezipatra přinášejí na Prague Pride bohatý doprovodný program.
redakce 07.08.2022
Brutal Assault se v letošním roce rozrůstá o další festivalový den. Jedna z největších metalových přehlídek v Evropě poprvé začíná už úterním programem.
redakce 07.08.2022
Palaye Royale se po úspěšném březnovém koncertě vrací do pražské Malé sportovní haly.
redakce 06.08.2022
Slovinský festival Ment Ljubljana zve evropské kapely, sólové interprety a živé umělce s koncertními zkušenostmi a veřejně přístupným audio a video materiálem.
redakce 05.08.2022
Rentip a Lyrik H si minulé leto vyskúšali spoluprácu na "šuflíkovom" tracku od Rentipa a recyklovaných rýmoch Lyrika.
redakce 05.08.2022
Každý den festivalu je zakončen tzv. silent nights, kdy se hudební produkce přesune z reproduktorů do sluchátek.
redakce 05.08.2022
Isaiah Collier je hudebník, který je pevně ukotven v odkazu jazzových velikánů, ale jeho hudba míří jako stroj času do budoucnosti.