Články / Reporty

Karin Park a nohy, co narušují časoprostor

Karin Park a nohy, co narušují časoprostor

Popluh | Články / Reporty | 17.05.2015

Úkol na čtvrteční večer zněl jasně. Praze bude vládnout sever. Podle odborníků na diskuzích největších českých serverů nás měli Finové poslat "domů". Mnohem méně zasvěcených pak vědělo, že severský mráz bude zasahovat i mimo hokejovou halu. A v pražské Akropoli duněly severské větry o poznání razantněji. Postarala se o to Švédka odkojená Norskem a udělala si z toho malý family bussiness. Takže jestli si měl člověk z toho večera něco odnést, tak jedině to, že Jágr je bůh a že Karin Park je dark popová bohyně a sex symbol k tomu. Kdyby se v sále skrýval David Lynch, tak se udělá. Dvakrát. Během úvodního songu.

Tím byla kupodivu starší pecka Restless. Karin Park sice přivezla novou a velmi povedenou desku Apocalypse Pop, ale úvod koncertu se, možná trošku překvapivě, nesl na vlnách retra a starších věcí. Na osobní apokalyptické vize došlo až o něco později a první salvou byla Stick to the Lie. A nezůstalo jen u ojedinělého výstřelu, postupně padlo do hypnotizovaného davu ještě několik hutných ran. Ostatně velká rána pro přítomné muže (a ženy, které zajímají ženy) byl už jen její příchod na scénu v jakémsi gymnastickém trikotu s třásněmi, který toho od pasu dolů moc nezakrýval. Určitě ne ty nohy narušující časoprostor...

Jasně, člověk s hardcore přístupem k živému provedení skladeb by mohl namítnout, že 70 % toho, co lezlo z repráků, byl jakýsi instrumentální playback z noťasu na kraji pódia. Jenže co na tom, když zbylá procenta tvořil skvělý hlasový projev severské divy, zvlášť v kombinaci s její hrou na keytar (klávesy kolem krku à la národní umělec Majkl Dejvid). A zvlášť v kombinaci s údernickou hrou na bicí v podání Davida Parka. Toť k rodinnému podniku. Jak moc jsou bicí důležitým (a fanoušky neprávem opomíjeným) nástrojem, vás přesvědčí právě podobný koncert.

A sourozenecké duo pálilo ostrými dál, postupně z nového LP vytáhlo ještě chytlavou Shine, protestní Hard Liquor Man, Hurricane nebo singl Look What You´ve Done. Naživo vše fungovalo tak jako na albu. Temné elektronické vlivy se nezapřely a ani se nemlátily s talentem Karin Park pro chytlavé popové melodie. Spíš naopak. Vrchol večera pak po právu přišel na závěr. Nejdříve fantastická komorní verze skladby Opium (jeden z vrcholů nahrávky), následovaná peckou Human Beings. Popový majstrštyk o souboji přítele s rakovinou, lidskosti a tak vůbec. Decentní úvod kolébající publikum zkouřené předchozím opiem a pak už jen synťáky, bicí & "...we are human beings, extraordinary feelings..."

pozn. autora: Jistě, i tenhle koncert měl předkapelu. Pod názvem Sabrehart se skrýval takový ten chlápek za noťasem, valící elektronické vlny a šimrající prsty sem tam nějaký knoflík před sebou. Takový ten chlápek, který narve všechny návštěvníky na bar už před koncertem.

Info

Karin Park (swe/nor) + Sabrehart (uk)
4. 5. 2015, Palác Akropolis, Praha
foto © Natália Zajačiková

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Punkom slobode na stope (Chorobopop)

Jakub Veselý 06.05.2024

Počas koncertu Ctib prezentoval myšlienku o skutočnej definícii punku, polemiku o o význame životného štýlu, ktorý nedefinuje len tvrdá hudba.

Skrýt se v tygřím obleku (Raein)

Marek Hadrbolec 02.05.2024

Raein se před Kabinetem Múz pomyslně svlékají donaha a dávají se všanc. Lidi se nedočkavě chytají cizích slov a známých melodií.

Nothing Works (Declan McKenna)

Eva Karpilovská 29.04.2024

Britský písničkář Declan McKenna se po dvou letech vrátil do Prahy, s rozrostlou kapelou zahrál tentokrát v prostorném holešovickém klubu SaSaZu.

Rezignace v nejlepším smyslu slova (Still House Plants)

Alžběta Sadílková 28.04.2024

Koncert Still House Plants se odehrál jen pár dní poté, co si jejich nejnovější deska na serveru Pitchfork vysloužila označení Nejlepší nová hudba.

Panorama války nad městem (Mayssa Jallad)

Filip Peloušek 28.04.2024

Příběh vyprávěný mezi písněmi je temnější a temnější. Oči mi jen těkají mezi drobnou zpěvačkou naprosto ponořenou do hudby a panoramatem města za ní.

Zpěv odkvétajících slunečnic (White Ward)

Marek Hadrbolec 25.04.2024

Nový prostor brněnské Melodky obehnaný bílými kachličkami má navíc osobitou, mírně surrealistickou atmosféru.

Vpít se do ocelové hory (Deena Abdelwahed)

Michaela Šedinová 23.04.2024

Je sobota večer, ale sál kina Přítomnost je jako vždycky tak trochu v bezčasí. Loňská deska Jbal Rrsas tuniské producentky Deeny Abdelwahed je taky mezi časy a světy.

„Keď sa niečo páči všetkým…” (Berlin Manson)

Marek Hadrbolec, Veronika Vagačová 21.04.2024

Slovenští bojovníci za sociálně spravedlivou společnost a postpunk smíchaný s rapem vzali během malé české tour útokem nejprve vyprodanou Prahu a druhý den Brno.

Mezi hukotem velkoměsta a ptačím zpěvem (Shida Shahabi, BITOI)

Alžběta Sadílková 21.04.2024

My promlouváme k prostoru, prostor promlouvá k nám. Součástí oslav 40. narozenin Atria Žižkov byl i víkendový dvojkoncert pod taktovkou Heartnoize promotion.

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace