Natálie Dvořáková | Články / Recenze | 07.02.2023
Jihočeská písničkářka Marjari alias Martina Činátlová nezastavuje a rok po EP Let’s Ride vydává první album. Na něm jí nově doplňuje i dvoučlenná kapela, která do hry vnáší nové zvuky, než jaké známe ze zpěvaččiny předchozí tvorby.
Deska Hey Girl je definicí hořkosladkosti – v jednotlivých písních prožíváme s autorkou bolest, zklamání, strach, ale i obyčejné radosti a velké oslavy. I přes střídající se nálady jedno zůstává stejné a tím je intimita, čistota a autentičnost. Témata, kterými se na desce zabývá jsou převážně vztahy – k mužům, přátelům, ale i sobě samotné. Marjari popisuje zkušenosti a pocity, které jsou často nepříjemné, až traumatické, hluboká úzkost a zoufalství je cítit v písních In the Middle of the Night nebo Hey Girl. Příkladem takových strachů a zoufalství je zmiňovaný strach žen chodit v noci domu o samotě nebo pocit, že ženská těla jsou k dispozici vždy, všem a všude, bez jakéhokoliv svolení. Jsou to témata, se kterým soucítí nespočet žen a díky hlasu Marjari můžou být vyslyšeny. Ryzost a čistota v hlase a projevu dodává pocit, že existují lidé, kteří poslouchají, prožili si podobné a chtějí pomoci.
Album ovšem nestojí pouze na bolesti. I přes špatné zkušenosti autorka hledá krásy kolem sebe, což se jí daří. Jsou tím například oslavy přátelství, lásky k sobě samé a obyčejné krásy života. I přes traumatizující zkušenosti může být dobře a je potřeba mít naději. Ať už je jakákoliv.
Deska Hey Girl je příjemná, vyzařuje velkou upřímnost, a pokud posluchač nemá potřebu zkoumat texty do hloubky, dalo by se říct, že je na poslech nenáročná a posluchač si u něj odpočine. Pro ty, kteří naopak chtějí autorku a její příběh lépe poznat, se Marjari otevírá a ukazuje nám kus sebe samotné.
Riikka Hajman 01.03.2023
Album by se dalo vnímat jako shrnutí Popova života a kariéry: některé songy připomínají The Stooges, ale jsou tu i zvukové experimenty typické pro jeho pozdní období.
Patrik Kratochvíl 23.02.2023
Roadtrip měl predispozice být rapovou deskou roku, nakonec z toho ale vyšla „jen“ lehce nadprůměrná kolekce hitovek, které se hodí do playlistů, ale nenabízí nic navíc.
Magdalena Fendrychová 17.02.2023
Navzdory řečenému je celé album prodchnuté nadějí, skrze upřímně vyprávěné příběhy skýtá pohled do vlastních srdcí.
Martin Šinkovský 12.02.2023
Hřmotný, oplácaný, v obličeji se mu odráží nevyzrálost mladíka přicházejícího z vidlákova do velkoměsta. Superman.
prof. Neutrino 09.02.2023
Po zániku investigativního serveru WikiLeaks se zdálo, že přišli bojovníci za svobodu informací o svůj hlavní zdroj. V roce 2014 ale vznikla investigativní platforma „občanské novinařiny“ Bellingcat.
Martin Šmíd 02.02.2023
Pod nánosem infantilního humoru se skrývá melodická schopnost a talent.
Julie Šafová 01.02.2023
Navzdory slabé dějové lince nechybí Babylonu technická preciznost ani živelná energie, která snímek žene kupředu.
Michal Pařízek 24.01.2023
Třetí album je jedním z klíčových archetypů showbizu, pověstným gordickým uzlem, milníkem, který ne každý dokáže jednoduše a správně překročit.
Richard Kutěj 18.01.2023
Mount Kimbie nedělají revoluci. Zůstávají ale sví, současní a ano, post.
Dominik Polívka 08.01.2023
S veškerou úctou a osobitostí uzavírá svou kapitolu dospívání a zvědavé generaci Z poskytuje čitelnou hudební road mapu s otevřenými cestami a jasným směrem.