Články / Recenze

Dva svety (Eva Sajanová & Dominik Suchý)

Dva svety (Eva Sajanová & Dominik Suchý)

Veronika Vagačová | Články / Recenze | 29.03.2024

Dvaja interpreti známi zo svojich vlastných projektov v rámci alternatívnej scény sa nedávno spojili pri albume Decision Paralysis. Eva Sajanová z dua God and Eve, Dominik Suchý z projektov Tittingur a Weltschmerzen.

Duo God and Eve (Sajanová a Richard Grimm/Boh vajec), klasifikované ako art-popové, zaujalo scénu prepracovaným zvukovým prejavom rôznych nástrojov a elektronických pomôcok, hravými textami a taktiež nádhernými vokálmi. V due Tittingur zas vidno umeleckú identitu Suchého, ktorého hudba je zameraná na hru so samplovými nahrávkami, kombináciu rôznorodých zvukov od folklórneho spevu cez flautu a organ po bassové beaty a „náhodné“ efekty.


Decision Paralysis je zmesou týchto identít. V úvodnom tracku Karamel sa mení frázovanie hlavnej repliky, používa sa repetícia, ozveny, cítiť progresiu, stúpajúci tlak a napätie. V skladbách Koniec Koniec a Hmota Bez Dôkazov sa preukázali Sajanovej schopnosti a vycibrená práca s hlasom pomocou dosiahnutých výšok či vibrata. V Stačí Len Byť Dosť? Suchý priniesol basové dunenie s rýchlymi syntetickými behmi, kontrastné k pomalšiemu spevu. Track V Dolanova mysli je najzaujímavejší zo všetkých. Nenachádzajú sa v ňom slová, no hlas je stále výrazný a stáva sa z neho súčasť zvukového mixu.

Najslabšia stránka spočíva v občasne silnej nekompatibilnosti nadľahčených fráz a seriózne pôsobiacej hudby Suchého. Sajanovej texty majú humorný podtón, ktorý lepšie vyniká v dynamickejšej hudbe, napríklad ako v God and Eve. Experimentálna elektronická hudba má vážnejšiu atmosféru, ktorá úplne nesedí s textami, čo pôsobí vyrušujúco. Album ponúka nečakanú kombináciu dvoch svetov, ktorá pri niektorých skladbách vyšla, pri niektorých menej.

Info

Eva Sajanová & Dominik Suchý - Decision Paralysis (Weltschmerzen, 2023)
Bandcamp projektu

foto © Šimon Lupták

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Historky otců zakladatelů budou těžko hledat čtenáře (Neviditelné řemeslo)

Martin Šinkovský 14.04.2024

I když autoři textu opakovaně tvrdí, jak složitě se jejich práce vysvětluje a obhajuje, skutečností je, že základní pravidla a kompetence jsou jednoduché a logicky vyvoditelné.

Marko Damian a úpadok menom Skeeter

Matej Žofčín 09.04.2024

Od konceptu zdanlivo upustil, upustil aj od unikátného frázovania, ostali len spievavé refrény a téma lásky, ktorá je však omnoho plytkejšia ako na debute.

Kolekce rozmanitých emocí (Page Turners)

Tereza Bartusková 01.04.2024

Deska vypráví nejen o lásce, ale i o smutku nebo touze po nedosažitelném, vděčnosti, a především o minulosti, nad kterou čas od času lpíme všichni.

Hudba ze zapomenutých míst minulosti (Garlands)

Filip Peloušek 25.03.2024

Jejich pojetí rocku s prvky gothic punku nedává moc prostoru pro jednoduchou zaměnitelnost.

Esence The Beatles (Milan Bátor)

Jiří V. Matýsek 10.03.2024

Hudba tu plyne s fantastickou lehkostí, při pozornějším poslechu ale jasně vyplývá komplexnost, s níž se musel opavský kytarista vyrovnat.

Dobro došli u bad trip (Nemeček)

Dan Sywala 19.02.2024

Ke slunné Makarské se blíží nevyzpytatelná tma. To je výjev, který bych přál cestovatelům, kteří se spokojí s prvoplánovým strávením letní dovolené.

Aye, captain! (The Longest Johns)

Jiří V. Matýsek 16.02.2024

Leaving of Liverpool nebo na Dylanovu Maggie’s Farm odkazující skladba Maggie’s Ship jsou příjemným oťukáváním nových teritorií.

Zápas agresívnej klubovej estetiky s distingvovanosťou orchestrálneho zvuku (julek ploski)

Dušan Šuster 12.02.2024

Left field je defenzívna bejzbalová pozícia a hráč, ktorý ju zastáva, býva vraj najosamelejším na ihrisku.

Jednoduchá každodennost světa (Moře dní)

Veronika Tichá 25.01.2024

Deska je mixem nostalgických stesků i veselí v podobě melancholických balad, bedroom popových lovesongů nebo rychlejších kytarovek.

Prostor plný apatie a úzkosti (Metro Riders)

Jaroslav Myšák 23.01.2024

Už předchozí deska projektu Metro Riders, za kterým stojí švédský hudebník Henrik Stelzer, pracovala se zvukovým prostředím, který si asociujeme s filmy osmdesátých let.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace