Jiří Mališ | Články / Reporty | 13.12.2017
V útulném prostoru pražského Chapeau Rouge se představily dvě slibná jména ostrovní indierockové scény. Úzká nudle klubu se plnila už před vystoupením jihoanglických Blaenavon, kteří představili čerstvý debut That’s Your Lot.
Nástup frontmana Bena Gregoryho si vysloužil nadšený jásot nezletilých dívek a omladina před pódiem rozjela aerobik, atmosféra houstla. Rychlý sled nejznámějších skladeb My Bark Is Your Bite, Monte Carlo Kid a Orthodox Man uvedl do extáze a klubem se nesl zpěv fanoušků. Texty měli tak najeté, že byli Gregorymu důstojnými doprovodnými vokalisty. Ten nadšeně děkoval a v závěru setu si s nimi dokonce zatančil. Během závěrečné Prague ‘99 gradovala lehce punková atmosféra a zavánělo to divokým kotlem. Namísto toho se ale početný hlouček vydal jako na vodítku za kapelou, která se prodrala davem, na schodech v rychlosti prodala merch a zmizela ve městě.
Všichni se před pódiem znovu sešli na readingský kvartet Sundara Karma, který stejně jako Blaenavon letos představil první album Youth Is Only Ever Fun in Retrospect. Indie rock, se kterým před pěti lety bodovaly kapely jako Two Door Cinema Club nebo The Vaccines, si našel svoje publikum a premiérové vystoupení v Praze bylo vyprodáno. Set načala stejně jako desku A Young Understanding a nastartované publikum se vrátilo do skákacího módu. Skvělý zvuk dával vyniknout ladným kytarovým vyhrávkám i hlasu frontmana Oscara Pollocka, charismatický čahoun se během skladby Olympia prošel až do poloviny Chapeau Rouge a i po zbytek setu měl všechny pod palcem.
Nejznámější skladba Flame zazněla už v první půlce programu a v refrénu nebylo hlavního vokálu zapotřebí. Trdlující hloučky v popředí se proměnily v moshpit během taneční She Said, vše vyvrcholilo během závěrečné Explore. Chytlavé kytarové riffy se odrážely od stěn jako těla v pitu a rychlý odchod z pódia po posledním drknutí do kytary nechal rozjásaný dav v pokoncertním deliriu.
Sundara Karma (uk) + Blaenavon (uk)
10. 12. 2017, Chapeau Rouge
foto: Kateřina Vaculíková
Jakub Veselý 06.05.2024
Počas koncertu Ctib prezentoval myšlienku o skutočnej definícii punku, polemiku o o význame životného štýlu, ktorý nedefinuje len tvrdá hudba.
Marek Hadrbolec 02.05.2024
Raein se před Kabinetem Múz pomyslně svlékají donaha a dávají se všanc. Lidi se nedočkavě chytají cizích slov a známých melodií.
Eva Karpilovská 29.04.2024
Britský písničkář Declan McKenna se po dvou letech vrátil do Prahy, s rozrostlou kapelou zahrál tentokrát v prostorném holešovickém klubu SaSaZu.
Alžběta Sadílková 28.04.2024
Koncert Still House Plants se odehrál jen pár dní poté, co si jejich nejnovější deska na serveru Pitchfork vysloužila označení Nejlepší nová hudba.
Filip Peloušek 28.04.2024
Příběh vyprávěný mezi písněmi je temnější a temnější. Oči mi jen těkají mezi drobnou zpěvačkou naprosto ponořenou do hudby a panoramatem města za ní.
Marek Hadrbolec 25.04.2024
Nový prostor brněnské Melodky obehnaný bílými kachličkami má navíc osobitou, mírně surrealistickou atmosféru.
Michaela Šedinová 23.04.2024
Je sobota večer, ale sál kina Přítomnost je jako vždycky tak trochu v bezčasí. Loňská deska Jbal Rrsas tuniské producentky Deeny Abdelwahed je taky mezi časy a světy.
Marek Hadrbolec, Veronika Vagačová 21.04.2024
Slovenští bojovníci za sociálně spravedlivou společnost a postpunk smíchaný s rapem vzali během malé české tour útokem nejprve vyprodanou Prahu a druhý den Brno.
Alžběta Sadílková 21.04.2024
My promlouváme k prostoru, prostor promlouvá k nám. Součástí oslav 40. narozenin Atria Žižkov byl i víkendový dvojkoncert pod taktovkou Heartnoize promotion.
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...