Články / Reporty

Nosaj Thing – prázdné akvárium

Nosaj Thing – prázdné akvárium

Jakub Béreš | Články / Reporty | 26.03.2018

Kalifornský producent Jason Chung aka Nosaj Thing má na kontě čtyři desky, na nichž pendluje od instrumentálního hip hopu a glitche k introvertnějším, stylově propletenějším, nepříliš tanečním kompozicím. Těm dává velký prostor i na loňské nahrávce Parallels, kde od dunivých beatů přechází k podivnějším, leč melodičtějším trackům. Přestože o ní mluvil jako o svém nejextrovertnějším díle, tak během koncertu v rámci její propagace v novém pražském klubu Mono Fono v centru města působil spíš jako velký introvert. Mimo dolaďování zvuku těsně před začátkem nešlo producenta s korejskými kořeny přes hustý dým za pultem vůbec zahlédnout.

Místo toho, aby se hudebník v půli programu vynořil a vytvořil předěl mezi pozvolna rozvíjejícím se setem a jeho údernější částí, zahalil se do ještě nepropustnější mlhy. Návštěvníkům tedy nezbývalo, než nadále pozorovat kmitající laser, který se s každým dalším trackem začal okoukávat a po dvaceti minutách přestal přinášet překvapující momenty. Všechny své triky vystřílel dřív, než do toho Nosaj Thing začal pořádně šlapat.

fotogalerie z koncertu zde

Ten se během koncertu soustředil hlavně na poslední desku a odboček mimo ni během hodinového vystoupení moc nestihl. Mezi statickými skladbami vyzněly především ty údernější, odrážející jeho hiphopovější začátky. Vrcholem byl track U G s repetitivním dvojslovným refrénem, který roztancoval zaplněný klub, dobře navázala skladba downtempová Get Like. Po ní se Nosaj Thing ale znovu ponořil do svého zadumaného světa, z něhož se postupně vytrácela energie. Nepomohla ani závěrečná temná hitovka Aquarium, jíž bez vody i živočichů, podobně jako většině setu, chybělo něco navíc.

Info

Nosaj Thing (us)
22. 3. 2018 Mono Fono, Praha

foto © Filip Kůstka

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Vpřed! (Move Fest)

Veronika Mrázková 14.10.2020

"Za Hitlera se pálily knihy, dnes se na Facebooku skrývají nevhodné komentáře." Co je nevhodné? Hned první večer došlo na českou premiéru kusu Brave New Life.

Zvláštní magie (Jazz Goes to Town)

Jiří Vladimír Matýsek 11.10.2020

Může mít jazz punkovou energii? Může unést do jiných dimenzí? Může uspávat? Drtit sonickou stěnou? Samozřejmě. All That Jazz!

Takhle bude vypadat jazz budoucnosti? (Jazz Goes to Town 2020)

Jiří Vladimír Matýsek 09.10.2020

Navzdory okolnostem i letos - už po šestadvacáté - kráčí Hradcem Králové jazz. Tentokrát se táže: Kam směřujeme? Otázka vskutku aktuální...

Mezi Smetanou a music clubem (Bez ambicí)

Michaela Šedinová 09.09.2020

Ve skvělém prostředí – venkovní Smeták stage stála u Smetanova domu a vnitřní v industriálním klubu Kotelna.

Setkání v sadu: Sedmá pečeť, rok nejtemnější (Pelhřimovy 2020)

Václav 04.09.2020

Posledních několik let jsem měl pochybnosti o přínosnosti celé akce. Proč dělat něco, čeho je v Čechách nyní dosti. Hluboce jsem se mýlil.

Něco nadčasového (Tata Bojs & Filharmonie Brno & „mladí Mozarti“)

Adéla Polka 04.09.2020

Funguje to. Nenásilně a vkusně.

Darkshire v jeskyni skrývá budoucnost

Vadim Petrov 01.09.2020

Nová vlna dnb. Tady nejde o formality v rámci jednoho žánru, ale o estetiku nastupující generace.

„Tam, odkud jsme, krásně zpívají ptáci, a vzduch je naplněný hudbou.“ (Vivat vila)

Michal Pařízek 30.08.2020

Malé akce jako festival Vivat vila jsou strašně potřebné a důležité, tady i díky komunitnímu přesahu, nejde jen o hudbu.

Když se rozestoupilo nebe (Jednota Kalvárie)

Jakub Šíma 25.08.2020

Cestou z Úštěku do Blíževedel nespouštím oči z kalvárie, kterou na obzoru nejde přehlédnout. Majestátně se vypíná mezi okolními kopci a i ze vzdálenosti několika kilometrů.

Dobršská brána 2020: Pánubohu pod okny

Jan Starý 19.08.2020

Ondřej Bezr označil „brněnský Trutnov“ za „jednu z mála akcí, které se letos konají“. To je hodně daleko od pravdy.