Jakub Béreš | Články / Reporty | 26.03.2018
Kalifornský producent Jason Chung aka Nosaj Thing má na kontě čtyři desky, na nichž pendluje od instrumentálního hip hopu a glitche k introvertnějším, stylově propletenějším, nepříliš tanečním kompozicím. Těm dává velký prostor i na loňské nahrávce Parallels, kde od dunivých beatů přechází k podivnějším, leč melodičtějším trackům. Přestože o ní mluvil jako o svém nejextrovertnějším díle, tak během koncertu v rámci její propagace v novém pražském klubu Mono Fono v centru města působil spíš jako velký introvert. Mimo dolaďování zvuku těsně před začátkem nešlo producenta s korejskými kořeny přes hustý dým za pultem vůbec zahlédnout.
Místo toho, aby se hudebník v půli programu vynořil a vytvořil předěl mezi pozvolna rozvíjejícím se setem a jeho údernější částí, zahalil se do ještě nepropustnější mlhy. Návštěvníkům tedy nezbývalo, než nadále pozorovat kmitající laser, který se s každým dalším trackem začal okoukávat a po dvaceti minutách přestal přinášet překvapující momenty. Všechny své triky vystřílel dřív, než do toho Nosaj Thing začal pořádně šlapat.
fotogalerie z koncertu zde
Ten se během koncertu soustředil hlavně na poslední desku a odboček mimo ni během hodinového vystoupení moc nestihl. Mezi statickými skladbami vyzněly především ty údernější, odrážející jeho hiphopovější začátky. Vrcholem byl track U G s repetitivním dvojslovným refrénem, který roztancoval zaplněný klub, dobře navázala skladba downtempová Get Like. Po ní se Nosaj Thing ale znovu ponořil do svého zadumaného světa, z něhož se postupně vytrácela energie. Nepomohla ani závěrečná temná hitovka Aquarium, jíž bez vody i živočichů, podobně jako většině setu, chybělo něco navíc.
Nosaj Thing (us)
22. 3. 2018 Mono Fono, Praha
foto © Filip Kůstka
Marek Hadrbolec 25.04.2024
Nový prostor brněnské Melodky obehnaný bílými kachličkami má navíc osobitou, mírně surrealistickou atmosféru.
Michaela Šedinová 23.04.2024
Je sobota večer, ale sál kina Přítomnost je jako vždycky tak trochu v bezčasí. Loňská deska Jbal Rrsas tuniské producentky Deeny Abdelwahed je taky mezi časy a světy.
Marek Hadrbolec, Veronika Vagačová 21.04.2024
Slovenští bojovníci za sociálně spravedlivou společnost a postpunk smíchaný s rapem vzali během malé české tour útokem nejprve vyprodanou Prahu a druhý den Brno.
Alžběta Sadílková 21.04.2024
My promlouváme k prostoru, prostor promlouvá k nám. Součástí oslav 40. narozenin Atria Žižkov byl i víkendový dvojkoncert pod taktovkou Heartnoize promotion.
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.