Články / Recenze

Prokousat se k Miriam (Unhold)

Prokousat se k Miriam (Unhold)

woko | Články / Recenze | 12.05.2015

OHODNOŤTE DESKU

Unhold se po dvaceti letech hraní v roce 2012 rozešli, takže jejich nová deska Towering bylo překvapení. Je to navíc sedm let od posledního Gold Cut, a jak je slyšet, sedm let udělalo v Unhold velké změny. Ze čtveřice je pětice přispěním Miriam Wolf. A i když dříve se v tvorbě Švýcarů ženský vokál vyskytoval, Miriam je novum a chlapům navíc přihrává na klávesy. Místo divokého sludge uspávací doom.

Na Towering kapela sahá více do Neurosis ducha a doplňuje ho vlastní identitou, ovšem pokud očekáváte současný zvuk, Unhold jako by se drželi deset let zpátky. Nejen že mix je špatný, některé postupy jako by vypadly z demo nahrávky místního revivalu Sepultury. Hned v úvodní Containing the Tyrant se tak střídá učebnicový postmetalový riff s něčím, co by se neztratilo v nu-metalu přelomu tisíciletí. Až při I Belong máme tu čest s matadory, kteří ví, co dělají, míchání mluveného slova a zpěvu za doprovodu syntezátorových dechů dává jasnější podobu celé desce. Vrchol oné věže (sic!) je až Voice Within, uvozený Miriamininým zpěvem a gradujícím riffem, který nese celou skladbu na bedrech - až na ten zpropadený klavír.

Jakmile Unhold naservírují slušný doomový základ, do zvuku se vnutí syntezátor nebo náhražka dechů. Dawn je sice jednoduchá a přímočará skladba, ale během těch devíti minut musíte přemýšlet, jestli by to bez toho klávesování nebylo lepší. S Towering není lehké se sžít, ale pokud se slupkou prokoušete, dostanete hudbu, kterou jste dlouho neslyšeli.

Info

Unhold - Towering (Czar of Bullets, 2015)
www.unhold.bandcamp.com/album/towering

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Becca Stevens nabádá k tanci

Karolina Veselá 23.05.2020

Wonderbloom je soubor čtrnácti různorodých skladeb obsahující, jak už je u Stevens zvykem, neméně dobré texty se silnými příběhy.

Smutné zprávy postrádají sílu (Childish Gambino)

Štěpán Sukdol 18.05.2020

Nahrávka se snaží předávat děsivou a smutnou zprávu o současné společnosti, hudební složka jí však podráží nohy.

Full Moon 10: Hannah Gadsby - Nanette

Lukáš Grygar 13.05.2020

Smích léčí? Vystoupení australské komičky Hannah Gadsby nemá za cíl vás pobavit, i když to Gadsby dokáže stejně samozřejmě jako největší esa stand upu.

Obžerná radost (Kvelertak)

Jiří Vladimír Matýsek 13.05.2020

Melodií od starších desek přibylo, díky tomu je i Splid o něco barevnější deskou, která nemá slabých míst.

Karneval bizarností a absolutní nevázanosti (Igorrr)

Tomáš Kouřil 10.05.2020

Na minulých dvou albech jsme už sice slyšeli grindové řezanice, novinka je však v rámci tvrdé kytarové hudby čitelnější.

Ucelený monument (Recondite)

Jiří Akka Emaq 09.05.2020

Na předchozích deskách se Recondite zabýval pomalejšími tempy, ambientnějšími náladami a rozkrytými znepokojivými strukturami. Novinka Dwell je ale uceleným monumentem.

Nedbalá elegance se sarkastickým úsměvem (Container)

weru000 06.05.2020

Neortodoxní a neustále obratná rytmická smršť v každé skladbě upozorňuje na jeho vlastní verzi důmyslného hardcore či minimal techna.

Prolínání hudebních jazyků (Zuzana Mojžišová)

Akana 05.05.2020

Klíčové jsou svoboda a otevřenost, s nimiž se tu z různých žánrových přísad rodí smysluplný, barevný celek.

Drásavá atmosféra a nefiltrované emoce (Moodie Black)

Dominik Polívka 04.05.2020

Prvky mechanického electro-industriálu, obscénního dark elektra, nebo goticky laděných postrockových ploch procházejí celým albem.

„I want Sail 2.“ Já ne (Awolnation)

Jarmo Diehl 02.05.2020

Bruno ví, co chce dělat, a do jisté míry to i umí: filtrovat všechno od diskotéky až po kytarový dance rock tak, aby z toho byla šlapající, neprvoplánová popina.