woko | Články / Recenze | 12.05.2015
Unhold se po dvaceti letech hraní v roce 2012 rozešli, takže jejich nová deska Towering bylo překvapení. Je to navíc sedm let od posledního Gold Cut, a jak je slyšet, sedm let udělalo v Unhold velké změny. Ze čtveřice je pětice přispěním Miriam Wolf. A i když dříve se v tvorbě Švýcarů ženský vokál vyskytoval, Miriam je novum a chlapům navíc přihrává na klávesy. Místo divokého sludge uspávací doom.
Na Towering kapela sahá více do Neurosis ducha a doplňuje ho vlastní identitou, ovšem pokud očekáváte současný zvuk, Unhold jako by se drželi deset let zpátky. Nejen že mix je špatný, některé postupy jako by vypadly z demo nahrávky místního revivalu Sepultury. Hned v úvodní Containing the Tyrant se tak střídá učebnicový postmetalový riff s něčím, co by se neztratilo v nu-metalu přelomu tisíciletí. Až při I Belong máme tu čest s matadory, kteří ví, co dělají, míchání mluveného slova a zpěvu za doprovodu syntezátorových dechů dává jasnější podobu celé desce. Vrchol oné věže (sic!) je až Voice Within, uvozený Miriamininým zpěvem a gradujícím riffem, který nese celou skladbu na bedrech - až na ten zpropadený klavír.
Jakmile Unhold naservírují slušný doomový základ, do zvuku se vnutí syntezátor nebo náhražka dechů. Dawn je sice jednoduchá a přímočará skladba, ale během těch devíti minut musíte přemýšlet, jestli by to bez toho klávesování nebylo lepší. S Towering není lehké se sžít, ale pokud se slupkou prokoušete, dostanete hudbu, kterou jste dlouho neslyšeli.
Unhold - Towering (Czar of Bullets, 2015)
www.unhold.bandcamp.com/album/towering
Fí Poláchová 05.05.2024
Na předchozí nahrávce se snažili posluchače pobavit experimentováním s různými žánrovými prvky, kdežto u Saviors se vrátili k punkrockovým kořenům, hutným kytarovým riffům a intenzivním bicím.
Tereza Bartusková 30.04.2024
Z internetového blogu, zaměřeného na chicagskou hudební scénu, vytvořil jeho zakladatel Cole Bennett během jedné dekády Lyrical Lemonade, jak ho známe dnes.
3DDI3 27.04.2024
Zack Overkill je klasický noirový protagonista, který zahání depresi vzpomínkami na staré dobré časy a užíváním silných drog.
Viktor Hanačík 17.04.2024
Je to deska designovaná spíš pro klubové soundsystémy a podzemní parkety, ale obstojí i pro introspektivní poslech.
Martin Šinkovský 14.04.2024
I když autoři textu opakovaně tvrdí, jak složitě se jejich práce vysvětluje a obhajuje, skutečností je, že základní pravidla a kompetence jsou jednoduché a logicky vyvoditelné.
Matej Žofčín 09.04.2024
Od konceptu zdanlivo upustil, upustil aj od unikátného frázovania, ostali len spievavé refrény a téma lásky, ktorá je však omnoho plytkejšia ako na debute.
Tereza Bartusková 01.04.2024
Deska vypráví nejen o lásce, ale i o smutku nebo touze po nedosažitelném, vděčnosti, a především o minulosti, nad kterou čas od času lpíme všichni.
Veronika Vagačová 29.03.2024
Dvaja interpreti známi zo svojich vlastných projektov v rámci alternatívnej scény sa nedávno spojili pri albume Decision Paralysis.
Filip Peloušek 25.03.2024
Jejich pojetí rocku s prvky gothic punku nedává moc prostoru pro jednoduchou zaměnitelnost.
Jiří V. Matýsek 10.03.2024
Hudba tu plyne s fantastickou lehkostí, při pozornějším poslechu ale jasně vyplývá komplexnost, s níž se musel opavský kytarista vyrovnat.