redakce | Články / Seriály | 26.07.2021
Anika Nilles, německá bubenice a skladatelka, svoji kariéru započala před více než deseti lety, k dnešnímu dni má na kontě dvě alba, obě s kapelou Nevell: Pikalar vyšel v roce 2017 a For a Colorful Soul v roce 2020. Přednáší na uměleckých školách doma, ale i ve Velké Británii nebo Kanadě, média její tvorbu označují jako "progressive pop". Ovšem u nás co nevidět vystoupí na festivalu Dobršská brána, čili ten "pop" berme v akurátních uvozovkách.
Co tě inspirovalo k hudebnímu stylu, který hraješ?
Hudba, kterou hraju a skládám, vzniká přirozeně. Inspiruju se mnoha věcmi. Samozřejmostí jsou umělci s velkým "U" jako John Scofield, Kneebody, Tigran Hamasyan nebo bubeníci Adam Deitch, Chris Coleman, Jeff Porcaro. Taky se nechávám inspirovat mnoha rozličnými uměleckými odvětvími, jako jsou urban art, abstraktní umění nebo i krajinomalbou. Je toho mnoho, co funguje jako zdroj inspirace.
Čím se bavíš/živíš vedle hudby?
Kromě práce muzikantky na volné noze chodím ráda na longboard. A taky miluju vaření a kreslení.
Co je nejhoršího na hraní v kapele/hraní bez kapely?
Nejhorší na hraní bez kapely je hraní bez kapely. Při hraní s puštěným podkladem musím být hodně přesná, dost mi chybí interakce s ostatními hudebníky. Nejhorší na hraní v kapele je, když si nesedneme po lidské stránce. Pro mě je zásadní být na stejné vlně s každým, s kým hraju. Chci vytvářet vibe. Bohužel, ne vždy se to při koncertech nebo zkouškách podaří.
Co bezpečně rozhodí tvoji pozornost?
Když mám hlad!
Bez jakého jídla a pití by se neměla obejít žádná koncertní backstage?
Rozhodně by nějaké jídlo po koncertě mělo být k dispozici. To je totiž doba, kdy všichni dostanou hlad. Jestli se ptáš mě, udělám ti seznam... Určitě chlazená voda, ovoce a sladkosti. Jo a taky studené pivo na afterpárty.
Za co utrácíš peníze/čas, co se týče hudby?
Většinu mého času spolkne příprava na koncerty, živé hraní nebo nahrávání, zkoušení, skládání nebo produkce.
Jak bys charakterizoval současný svět ve třech větách?
Tři slova: chaotický, křehký, obskurní.
Anika Nilles
web interpretky
živě:
Dobršská brána
13.–14. 8. 2021
Dobrš
Fb událost
foto © Vincent Priebe
redakce 26.07.2024
Z původního konceptu, kdy bubeník jako host doprovázel autora skladeb, se postupně vyvíjí i jejich vzájemná kooperace. Z čeho vyrůstají, kam se dívají?
redakce 22.07.2024
Čtyři dny života v ikonické industriální čtvrti Dolních Vítkovic. Spousta objevů, objetí, slov a hudby.
redakce 22.07.2024
„Beseda je láska na celý život, sám jsem v ní po uši už od roku 1999,“ říká Zdeněk Neusar a přidává pár dalších akcí a míst.
redakce 17.07.2024
Oslovili jsme grafičku a produkční Barboru Mrázovou, aby nám prozradila organižační tajemství a dala pár tipů, co ještě navštívit.
redakce 11.07.2024
„Ve výběru jsem zmapoval svou cestu hudebním světem, od rockových kapel až po současnou fascinaci elektronikou, jazzem a hudbou z Brazílie,“ dodává k selekci níže.
redakce 08.07.2024
Zakladatel komunitního festivalu zve na nejprogresivnější a nejneobjevenější místní i zahraniční hudebníky na poli klubové a elektronické hudby.
redakce 05.07.2024
Manon meurt v Novej Cvernovke - s ich platňou v ruke som pod pódiom opäť zažíval pocit, ktorý mi hudba spôsobuje už len zriedkavo – absolútne zimomriavky.
redakce 01.07.2024
Velkoryse komentuje austinský festival SXSW, pražské koncerty a místa a sdílí pár tipů, kam na jídlo a pro desky. Rozhovor.
redakce 17.06.2024
Davisova tvorba je ovlivněna folklórem, kontrapunktem, kanonickými postupy a náhodou, jak se budete moci brzy přesvědčit na premiéře ambientní opery Ephemeral Pulse, k níž napsal hudbu. Exkluzivně na Ostravských dnech.
redakce 16.06.2024
Píáristka festivalu nám řekla, kam jinam se za lidmi a místy podívat, kde ztratit pojem o čase a jen tak být.