Články / Seriály

Vstupní prohlídka: Dominik Suchý

Vstupní prohlídka: Dominik Suchý

redakce | Články / Seriály | 23.02.2021

Dominik Suchý spolu s Matúšem Mordavským, s nímž rovněž tvoří duo Tittingur, a Tomášem Prištiakem založil label Weltschmerzen, který se zaměřuje především na experimentální elektronickou hudbu s romantickým a lehce dekadentním nádechem. Dominikova třetí sólová deska Every Love Is an Exercise in Depersonalisation on a Body Without Organs Yet to Be Formed vyšla 14. února. Pracuje jako freelance sound designer a coby zvukový inženýr spolupracoval na řadě nahrávek, které vám budou jistě povědomé. Je na čase, aby se nám představil šířeji.

Co tě inspirovalo k hudebnímu stylu, který hraješ?
Roky hľadania. Hudby, aj svojho vlastného zvuku, vyjadrenia. Snažím sa v hudbe nájsť ultimátnu, najhlbšiu pravdu o svete a ľudskej existencii. Také to, kde sa stretávame s počiatkom a nekonečnom.

Snažím sa robiť hudbu, ktorá znie, ako keď vidíš Rothkove obrazy, čítaš Kunderu, pozeráš Interstellar, počúvaš Pärta. Weltschmerzen. Svetabôľ. Nekonečno. V niečom zlomový bol pre mňa koncert Bena Frosta v bratislavskej a4, rok 2011.

Čím se bavíš/živíš vedle hudby?
Rád freelancujem a pracujem na rôznych projektoch (divadlo, film, tanec) ako sound designer, mixujem a mastrujem ako sound engineer. Venujem sa nášmu labelu Weltschmerzen. Hľadáme a prepájame hudbu, producentov, vymýšľame, čo všetko sa s tým dá vymyslieť. Napríklad teraz začíname chystať kočovný autobusový experimentálny festival. Je super, že existuje Fond na podporu umenia, ktorý aj takéto veci umožňuje.

Rád a veľa bicyklujem - pre mňa ultimátny spôsob psychohygieny a spoznávania sveta; chodím na hory a do lesa - ultimátny spôsob, ako taktiež pozorovať nekonečno. Milujem svojich priateľov - Pofeo. Čítam; varím; uvažujem.

Co je nejhoršího na hraní v kapele/hraní bez kapely?
Okrém sólo tvorby hrám a tvorím v projektoch Tittingur a Weltschmerzen. Najhoršie na sólo tvorbe sú ťažkopádnosť, tvorivá náročnosť (som extrémne kritický), samotárstvo, neexistencia feedbacku, cudzieho nápadu, posunu, deadlinu.

V kapele je skvelé, že na to nie si sám: iní ľudia nosia nápady, inputy a tvorba napĺňa aj sociálnu funkciu. Dielo je spoločné. Sólovú tvorbu vnímam ako náročnejšiu, v niečom však cennejšiu. Výsledok je iba tvoj, v tej hudbe som pretavený čistý, najhlbší ja. Keď ju počúvaš, tie rezonancie, vlastne počúvaš mňa. Inak ju nevydám.

Co bezpečně rozhodí tvoji pozornost?
Internety. Zvuky. Myšlienky.

Bez jakého jídla a pití by se neměla obejít žádná koncertní backstage?
Borovička. Prosecco. Salt & vinegar čipsy. Lokál jedlo a pitie. Bezodná V60 by bola top.

Za co utrácíš peníze/čas, co se týče hudby?
Peniaze > mám pomaly, ale solídne rozrastajúcu sa zbierku vinylov, väčšinou ide o albumy, ku ktorým mám dlhodobo veľmi silný vzťah, máločo kúpim z rozmaru. Rád kupujem priamo na koncertoch a podporím umelca + si nechám platňu podpísať.

Na tvorbu > počítač, software, plugins. Hardware-u celkom málo, nelipnem si. Čas > tvorba v spomenutých projektoch a labeli. Always moving!

Jak bys charakterizoval současný svět ve třech větách?
Post-modern.
Post-everything.
Weltschmerzen.

Info

Dominik Suchý
Bandcamp interpreta

foto © Natalia Zajačik

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Kam na rajz s Annou Bednářovou

redakce 30.09.2022

Její precizní excelové tabulky a ve švech praskající šanony návštěvník koncertu sice nevidí, význam její práce ale hravě překoná kdejakého markéťáka a píáristu. Jaké akce doporučí?

Pořadatelská: Gabriela Knýblová (Ostrava Kamera Oko)

redakce 27.09.2022

Vedle toho přináší doprovodný program, který se svým záběrem a dramaturgií vyrovná leckterým hudebním nebo výtvarným podnikům. Přibližuje nám ho ředitelka Ostrava Kamera Oko.

Pořadatelská: Marcela Steinbachová (Film a architektura)

redakce 25.09.2022

Festival Film a architektura zamíří do desítek míst nabídne téměř čtyři desítky filmů s tématem architektury a urbanismu. Pár dalších slov zakladatelky akce.

3na3: Štefan Cima (Žižkovská noc)

redakce 21.09.2022

Už zítra začíná náš oblíbený pražský festival Žižkovská noc, který je každý rok jiný, a stejně pořád svůj, osobitý, překvapující. Krátký rozhovor.

Tak daleko, tak blízko: Filip Blažek (Vintage No Introductions)

redakce 19.09.2022

Kde má Filip Blažek další horizonty a vyplatí se zajít za ním do Vintage No Introductions? Pojďme.

Tak daleko, tak blízko: Andrew Combs

redakce 11.09.2022

Osobitý písničkář Andrew Combs vydal před měsícem album Sundays, které bylo napsáno po psychickém zhroucení uprostřed pandemie. Kudy za stabilitou?

Tak daleko, tak blízko: Tomáš Niesner

redakce 07.09.2022

Tomáš Niesner přednese v MeetFactory svou konfesi Americký primitivismus - výstřední a neobvyklý hudební styl vs. česká folková tradice, a rovnou pokřtí i desku. Všechno dobré.

David Havas, Viktor Palák (Lucidní kino): Věrné obrázky našich hlav

Jarmo Diehl, Zuzana Malá 02.09.2022

V září začne filmový cyklus Lucidní snění. Jeho sudičkami se stali naši redaktoři Viktor Palák a Jakub Peřina a také David Havas, vedoucí kina Ponrepo.

Tak daleko, tak blízko: Vladimír Merta

redakce 31.08.2022

Kutnohorský festival A Day of Sound představuje pěknou příležitost nahlédnout do civilních pohledů mistra na svět kolem něj.

Vstupní prohlídka: Nika

redakce 29.08.2022

Na sklonku letošní zimy vydala ostravská písničkářka Veronika Boráková alias Nika autorské album Flesh and Soul, které velmi srdečně přijala nejen žánrová média.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace