Štěpán Kopečný | Články / Reporty | 23.04.2013
Postával jsem pod pódiem a čekal, kolem emaři, ale i maminky, co se přišly podívat na toho černovlasého citlivého chlapce. Prohlížel jsem si scénu – synthy, dvoje bicí, plno kláves, pár kytar a, ehm, parohy?
Po předskokanovi ze Švédska, co si říká Moto Boy a zpívá tak vysoko, že by ho mohli poslouchat delfíni, konečně potemněla scéna a z hlediště camdenského Electric Ballroom se ozval nadšený jásot. Za jednou z plachet sloužících jako plochy pro vizuální podkres se objevila silueta Chrise Cornera nalévajícího víno do číše. Na scénu vběhla parta vzdálených sestřenic a bratranců Marylina Mansona a frontman se chystal na casting do nového snímku F. A. Brabce.
Smeknul klobouk a zapěl Animal Impulses z nového alba The Unfield Friend. Krom bicmena a uhlazeného mafiánského kytaristy tvořily posádku i dvě klávesistky. Majiteli zdobného klobouku a příjemně zabarveného hlasu netrvalo dlouho dostat se do rauše a už při druhém čísle shodil stojan na mikrofon a zakousnul se do strun kolegy, jehož akordy byly opravdu k nakousnutí. Kiss and Swallow, pravá elektronická pařba, Chris polil vodou bicí, první řady fanoušků a pak i sebe jako symbol soudržnosti a započal bubenické duo s Albertem Álvarezem.
Zpocený a dobře naladěný pozdravil anglické fanoušky. „I’d like to welcome you to my f*cking kingdom!“ předznamenalo hit ze stejnojmenného alba Kingdom of Welcome Addiction. If you chose life/ you know what the fear is like/ You welcome addiction/ this is your kingdom. Corner se ponořil do textu a z hlediště přilétla i kytice. Tear Garden a další bubenická show, Turner mlátil na plechový sud a Janine Gezang s umělými vousy ujížděla na zvuku klasického piana.
„Když jsem byl malej, oblékali mě rodiče jako holčičku a nějak se toho nemůžu zbavit,“ odůvodnil Corner fakt, že si na hlavu umístil růžovou paruku a přinesl návštěvníkům londýnského elektropodsvětí jednu z těch novějších The Unfield Field. Zdá se, že si fanoušci stihli novou desku naposlouchat a přidávali se: I don’t care/ I don’t believe/ but I feel, I feel. IAMX si s celou svou divokou partou show užívali a poskakovali po pódiu tak rychle, že by je nezachytil ani nejnovější stabilizátor od Canonu. Zatímco se kytarista Alberto oddával vášnivému sólu, Chris mu dával napít z číše červeného, kterým pak pohostil kopák, klávesy a vlastní hrdlo. Personál camdenského klubu se předvedl jako možná až moc starostlivý a chlápek neustále vbíhal na pódium, aby odnášel nebezpečně umístěné rekvizity, pro které si pak zpěvák stejně znovu došel.
Walk with the Noise je jedna z těch nových a opravdu povedených, nabízí líbivé synthy, dynamické drumy, ale nezapomíná na Chrisův naříkající hlas. Dvě klasiky Music People a parádně gradující The Alternative s psychedelickým koncem, paličkou hrající na kytaru a další bubenickou performancí. Finito. Lidi se rozhodli vydupat si přídavek. A když píšu vydupat, myslím to doslovně. Dup dup, Electric Ballroom se otřásla v základech a pořadatelé byli proti armádě odhodlaných fanoušků bezradní.
Encore 1: Že ta němčina v textu zní vždycky tak zlomyslně... I Come with Knives a pak ještě President. Ale my ještě pořád nemáme dost! Dup dup! A byli zpátky.
Encore 2: Night life. I want to know how to survive in the nightlife/ the truth and dare of the drum for the bass line/ the desire that the voodoo gives to a weak mind/ I want to know how to survive in the nightlife.
Existuje snad lepší skladba na konec koncertu v Camden Town?
IAMX (uk)
18. 4. 2013, Electric Ballroom, Londýn
Marek Hadrbolec 25.04.2024
Nový prostor brněnské Melodky obehnaný bílými kachličkami má navíc osobitou, mírně surrealistickou atmosféru.
Michaela Šedinová 23.04.2024
Je sobota večer, ale sál kina Přítomnost je jako vždycky tak trochu v bezčasí. Loňská deska Jbal Rrsas tuniské producentky Deeny Abdelwahed je taky mezi časy a světy.
Marek Hadrbolec, Veronika Vagačová 21.04.2024
Slovenští bojovníci za sociálně spravedlivou společnost a postpunk smíchaný s rapem vzali během malé české tour útokem nejprve vyprodanou Prahu a druhý den Brno.
Alžběta Sadílková 21.04.2024
My promlouváme k prostoru, prostor promlouvá k nám. Součástí oslav 40. narozenin Atria Žižkov byl i víkendový dvojkoncert pod taktovkou Heartnoize promotion.
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.