Články / Seriály

Vstupní prohlídka: Ellie Dandelion

Vstupní prohlídka: Ellie Dandelion

redakce | Články / Seriály | 08.03.2021

Producentka a zpěvačka původem z Ostravy, Eliška Lubojatzká, toho času studentka FAMU, letos vydala pod pseudonymem Ellie Dandelion EP Vivid, a to u nového labelu Agrose. Svému hudebnímu projektu se věnuje už delší čas a dává v něm prostor ambivalentním dreampopovým melodiím i zvukovým abstrakcím, které provází zasněným hlasem. Letos chystá i dlouhohrající desku. Kdo ji v její tvorbě inspiroval a čím se baví?

Co tě inspirovalo k hudebnímu stylu, který hraješ?
Než jsem v roce 2018 začala pracovat na tomhle projektu, nahrála jsem v jednom ostravském studiu pár folkových balad, to mě ale moc neuspokojovalo a chtěla jsem víc experimentovat se zvukem. Od dětství mě obklopovaly nejrůznější hudební přístupy, které na mě měly vliv, a v tomhle stále zůstávám dost otevřená, baví mě různorodost a poslouchám cokoliv od ambientu až po black metal. K dream popu jsem se dostala skrze Slowdive někdy v patnácti a už tehdy jsem si s touhle kapelou procházela nespočetnými nostalgickými návraty. Zaujalo mě, jak je možné si určité zvuky a melodie asociovat se vzpomínkami a sny, pomáhalo mi to najít určitý komfort v tom, co vytvářím. Žánrově mě taky hodně ovlivnili Beach House, Portishead, Cocteau Twins, Lush a Chromatics. Mezi další vlivy mimo styl, který hraju, patří David Bowie, Dead Can Dance, Radiohead, Thom Yorke, Daniel Johnston, Crystal Castles, The Beach Boys, Boris, Leonard Cohen, Sibylle Baier, Biosphere, Aphex Twin nebo Black Sabbath.

Čím se bavíš/živíš vedle hudby?
Studuju FAMU, takže se věnuju i jiným uměleckým projektům nejen v rámci školy, baví mě pracovat s různými intermediálními výstupy, ať už jde o pohyblivý obraz, fotografii nebo jiná média. Ráda bych se do budoucna začala intenzivněji věnovat režii, momentálně pracuju na jednom scénáři. Mimo to během dne zhlédnu alespoň jeden film a něco si přečtu.

Co je nejhoršího na hraní bez kapely?
Člověk funguje ve všem tak nějak samostatně a musí být schopen si všechno vytvořit sám, od koncepce, produkce, zpěvu, vizuálů až po grafiku a propagaci, což je někdy pohodlné, ale zároveň je to poměrně velká nevýhoda. Já sama se považuju především za zpěvačku a iniciátorku koncepce celého projektu, mám určitou vizi, kterou chci realizovat, což bylo ze začátku, když jsem ještě nespolupracovala s labelem Agrose, hodně náročné. Teď už můžu nechat některé záležitosti i na jiných lidech, třeba co se týče proma, nebo s nimi spolupracovat například na vizuální podobě projektu a samotné produkci.

Co bezpečně rozhodí tvoji pozornost?
Nutnost strávit delší čas v diskomfortním prostředí.

Bez jakého jídla a pití by se neměla obejít žádná koncertní backstage?
Perlivá voda, červené víno a mango.

Za co utrácíš peníze/čas, co se týče hudby?
Peníze utrácím asi klasicky nejvíce za vinyly a lístky na koncerty, do vlastní techniky jsem toho prozatím moc neinvestovala. Internet je skvělý svou dostupností, co se týče téměř jakéhokoliv obsahu, a právě díky tomu jsem se mohla doopravdy začít věnovat hudební produkci. Takže když pominu samotné vytváření, hodně času jsem investovala do přípravy koukáním na různé tutoriály.

Jak bys charakterizoval současný svět ve třech větách?
Spousta možností, jejich adorace a zároveň intenzivní likvidace. Spousta dramatických kontrastů. Odraz minulé doby a předzvěst té nastávající.

Info

Ellie Dandelion
Fb interpretky

foto © archiv interpretky

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Nejlepší texty Full Moonu 2021

redakce 26.01.2022

Stejně jako v loňském roce, i letos vybíráme to nejlepší z celoroční úrody a nabízíme je k počtení i online.

Žebříčky Full Moonu: Očekávání roku 2022

redakce 16.01.2022

Co čekat od příštího roku? Někdo je opatrný, někdo nepoučitelný optimista. Shodneme se ale na tom, že...

Žebříčky Full Moonu: hudební weby roku 2021

redakce 15.01.2022

Loni jsme ve velkém upřednostňovali magazín The Quietus a portál Pitchfork coby zdroje hudebních novinek, přesahů i souvislostí, letos je výběr pestřejší.

Žebříčky Full Moonu: koncert/festival roku 2021

redakce 14.01.2022

Koncertní sezóna roku 2021 byla velmi nestandardní, ale kdo hledá, najde. Naši redaktoři vzpomínají...

Žebříčky Full Moonu: videoklip roku 2021

redakce 13.01.2022

Víření těl, lap dance na ďáblově klíně a tanec u tyče, za který by se nemusela stydět ani FKA twigs. Páči sa.

Žebříčky Full Moonu: objev roku 2021

redakce 12.01.2022

Gruzínská elektronika, skotské dudy, vietnamský rap, tenhle žebříček je jako tlustá kuchařka plná receptů z celého světa.

Žebříčky Full Moonu: song roku 2021

redakce 11.01.2022

Které písničky adorují mileniální guilty pleasures, které poslouží jako k odchodu do důchodu a které nás rozpláčou jako staré kočky?

Žebříčky Full Moonu: album roku 2021

redakce 10.01.2022

Nejlepší desky loňského roku? Celkové pořadí redakce Full Moonu už známe, jak ale hlasovali jednotliví redaktoři a redaktorky?

Žebříčky Full Moonu: interpret*ka roku 2021

redakce 09.01.2022

Komu patřil rok 2021? Redaktoři Full Moonu a jejich blízké okolí rekapitulují proběhlý rok ve výročních žebříčcích. Vybíráme progresivní jména i kapely, které dokáží se ctí stále vydávat nový matierál.

To nejlepší z komiksů za rok 2021

3DDI3, Martin Šinkovský 30.12.2021

To nejlepší z filmové produkce loňského roku jsme si prosvištěli včera, dnes se zaměříme na zejména tuzemskou komiksovou produkci, která nabízí nemalé čtenářské zážitky.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace