Články / Recenze

Hudba jako nábytek: Synkro

Hudba jako nábytek: Synkro

prof. Neutrino | Články / Recenze | 09.12.2015

Synkro na svém debutu Changes nepřichází v zásadě s ničím novým. V intencích downtempové elektroniky je ale album velmi umně a dotaženě zkonstruovaným produktem, který zajisté nadchne nejednoho fanouška žánru a má potenciál získat pro něj příznivce další.

Po letech vydávání různých EP, singlů, mixů a splitek se totiž Joe McBride konečně odvážil představit dlouhohrající debut. A čekat na tu správnou chvíli se nakonec vyplatilo. Album vydal u proslulého belgického labelu Apollo, který v minulosti zaštítil opusy žánrových hvězd jako Aphex Twin, Sun Electric, Locust, Eskmo nebo Biosphere. Vedle těchto jmen Syncrův počin neztrácí na lesku, zároveň jejichž žár nikterak nenarušuje. Deska je kvalitní připomínkou toho, co se dělo na elektronické scéně kolem roku 2000, kdy se na svět klubal jeden IDM label za druhým a zvěstoval novou hudební éru. Ta se časem přetavila v glitchovou scénu, aby si její protagonisté následně opět pomalu začali tykat s klasickými nástroji a kruh se tím uzavřel.

Changes skrývá ambient v ryzím enovském smyslu. Hudba jako nábytek a kreativní prvek dokreslující prostředí domova, myšlenkově však nijak zásadně podnětný, spíš posilující zadumanost domácího sofa, snového oparu andělského kůru a izolacionistických nálad. Hudba jako designérská práce, využitelná ke kontemplaci nebo jako podkres k práci na PC. Změna vědomí se ale nekoná.

Info

Synkro - Changes (Apollo, 2015)
www.synkro.bandcamp.com

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Cesta do hlubin dánské duše (Søren Bebe)

redakce 13.09.2019

Bebeho skladby na albu Echoes nejsou pouhou ozvěnou, ale vlastním hlasem, který Bebeho řadí k nejslibnějším talentům nejen skandinávské hudební scény.

Nelítostná dekompozice klubového elektra (Blanck Mass)

redakce 12.09.2019

Krutá atmosféra nelítostně tepající do posluchačových spánků je jasným testamentem doby. Reflexe environmentálního žalu, deprese, dekontrukce a kompozice naděje?

Improvizační dialog (Haco, Takako Minekawa, Dustin Wong, Tarnovski)

redakce 05.09.2019

Kannazuki je tradiční japonské pojmenování pro říjen v lunárním kalendáři. Nahrávka totiž vznikla právě 1. října loňského roku.

Uprostřed božského aroma (HTRK)

redakce 04.09.2019

Melancholické písně australského dua HTRK dýchají osamělostí. Platí to i pro novou nahrávku, kterou zítra představí v Praze?

Stopující chlápek u silnice (Bruce Springsteen)

redakce 04.09.2019

Springsteenův přímočarý autorský styl zůstal neobroušen a na Western Stars se mu po letech opět dostává adekvátní formy.

Vana plná extáze (Hot Chip)

redakce 03.09.2019

A Bath Full of Ecstasy je zatím tím nejpopovějším albem Hot Chip, ostatně dva roky nazpět psali Goddard a Taylor písně pro Katy Perry.

Tady není místo pro slabost (Bolehlav)

redakce 01.09.2019

Michal Milko poslal francouzskému labelu Audiotrauma písně s dotazem, zda by si nemohl zahrát na jejich každoročním pražském festivalu. Co se stalo?

Vstříc temným zítřkům (Bahratal)

redakce 31.08.2019

Domácí krajinou táhne trojspřeží Bahratal – Lezok – Náv, pod diktátem jejichž riffů se nihilismus nejhrubšího zrna sbližuje s alternativní scénou.

Zrcadlo za éterickou mlhou (Drab Majesty)

redakce 20.08.2019

Každý mileniál hovící osmdesátkovým zvukům spojovaným s gotickou subkulturou musí být vděčný za jeho soudobou renesanci.

Celistvý zvukový příběh Frontier Guards

redakce 17.08.2019

Prokomponované IDM melodie se tu místy nebojí jít do minimal techno smyček, vše přitom doplňují i industriální rytmy a ruchy.