Články / Recenze

Hudba jako nábytek: Synkro

Hudba jako nábytek: Synkro

prof. Neutrino | Články / Recenze | 09.12.2015

Synkro na svém debutu Changes nepřichází v zásadě s ničím novým. V intencích downtempové elektroniky je ale album velmi umně a dotaženě zkonstruovaným produktem, který zajisté nadchne nejednoho fanouška žánru a má potenciál získat pro něj příznivce další.

Po letech vydávání různých EP, singlů, mixů a splitek se totiž Joe McBride konečně odvážil představit dlouhohrající debut. A čekat na tu správnou chvíli se nakonec vyplatilo. Album vydal u proslulého belgického labelu Apollo, který v minulosti zaštítil opusy žánrových hvězd jako Aphex Twin, Sun Electric, Locust, Eskmo nebo Biosphere. Vedle těchto jmen Syncrův počin neztrácí na lesku, zároveň jejichž žár nikterak nenarušuje. Deska je kvalitní připomínkou toho, co se dělo na elektronické scéně kolem roku 2000, kdy se na svět klubal jeden IDM label za druhým a zvěstoval novou hudební éru. Ta se časem přetavila v glitchovou scénu, aby si její protagonisté následně opět pomalu začali tykat s klasickými nástroji a kruh se tím uzavřel.

Changes skrývá ambient v ryzím enovském smyslu. Hudba jako nábytek a kreativní prvek dokreslující prostředí domova, myšlenkově však nijak zásadně podnětný, spíš posilující zadumanost domácího sofa, snového oparu andělského kůru a izolacionistických nálad. Hudba jako designérská práce, využitelná ke kontemplaci nebo jako podkres k práci na PC. Změna vědomí se ale nekoná.

Info

Synkro - Changes (Apollo, 2015)
www.synkro.bandcamp.com

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Zpověď rebelky elektropopu (Tove Lo)

Veronika Svrčinová 14.11.2019

Je to pořád elektropop, ale už nestaví na prostě líbivých a opakovaných melodiích. Tentokrát si Tove Lo s hudbou vyhrála, přidala dynamiku, složitější kompozice, hlubší texty.

Promyšlená porce podzimní mizérie (The Lumineers)

Anna Valentová 05.11.2019

Skladby na albu III jsou seřazené za sebou tak, že postupně vypráví životní příběhy tří členů rodiny Sparksových, jejichž předobrazy nacházeli autoři ve svém okolí.

Vnitřní dítě Jacoba Colliera

Karolina Veselá 04.11.2019

Během následujících dvou let vydá nové čtyřalbum, projekt padesáti skladeb nesoucí název Djesse. Ten evokuje Collierovy iniciály, ale prý jde o náhodu.

Diktátor času: (De)kontextualizace fenoménu Laterny magiky

Jakub Šíma 02.11.2019

Laterna magika je multimediální fenomén, který již od počátečního úspěchu na výstavě Expo 58 v Bruselu poutal pozornost nejen české, ale i světové veřejnosti.

Kdo tady co posral? (Mucha)

Adéla Poláková 29.10.2019

Pro novou desku Muchy je příznačná fúze žánrů, prolínání jazyků a vypůjčování si jak melodií, tak slov odjinud.

Nejsem mladý a nejsem starý (TaxiWars)

maxim 27.10.2019

Oproti předchozím deskám TaxiWars je Artificial Horizon lehčí, více se tančí, více se fouká kouře na parket, ubylo hřmotnosti, důrazu, aniž by kapela ztratila groovy.

Za hranice harmonie a zpět (Thurston Moore)

Vojtěch Březík 22.10.2019

Spirit Counsel je dostatečně stravitelné album, aby se do něj mohli ponořit i ti Mooreovi příznivci, kteří preferují jeho konvenčnější písňovou tvorbu.

Prechod do serióznej roviny (Rich Brian)

Jonáš Sudakov 12.10.2019

Z Rich Briana sa stala virálna senzácia, ale z jeho novšej tvorby a rozhovorov je zjavné, že ambície má iné.

Ahhhh, ten surf rock! (Songs from the Utopia)

Jiří Vladimír Matýsek 11.10.2019

Na novince pojmenované extatickým (či snad bolestivým?) výkřikem Ahhhh! se vydali na západ a pomyslně zakotvili někde na Západním pobřeží.

Smutně a zároveň s největší vášní k životu (Mueran Humanos)

Jakub Koumar 05.10.2019

Ačkoli zpívají takřka výhradně španělsky, rafinovaná atmosféra odstavuje znalost jazyka na vedlejší kolej.