Vojta Chmelík | Články / Recenze | 07.03.2016
Marina Diamandis nebyla v České republice se svým sólovým projektem poprvé, nicméně při své první návštěvě měla pro spoustu svých fanoušků příliš drahou a ne příliš zajímavou afterparty – byla tu jako předskokanka Coldplay. Není divu, že se po vstupenkách na její první koncert, kde byla hlavní hvězdou, jen zaprášilo a situace byla řešena přesunem z Lucerna Music Baru do holešovické Malé sportovní haly (což je vzhledem k faktu, že se původně jednalo o jeden ze série koncertů k příležitosti „narozenin“ právě Music Baru, úsměvně paradoxní). Svůj set Marina pojala chronologicky a postupně ve třech částech představila výběr z jednotlivých desek, při každé se objevila v novém, vždy velmi přiléhavém kostýmu. S velikostí svého poprsí totiž tahle diva, které v žilách koluje velšská a řecká krev, nikdy problém neměla.
Act I. - The Family Jewels
Koncert otevřela písní Mowgli's Road oblečená jako extravagantní hippie králíček z playboye, i když ozdoba na její hlavě pravděpodobně neměla představovat variaci na legendární ouška. Každopádně od momentu, kdy vstoupila na pódium, bylo publikum haly zcela její, což se potvrdilo i při následující I Am Not a Robot. Až na Shampain z debutu zazněly všechny singly, u Obsessions si Marina i poprvé osahala klapky klavíru a připomněla, že svůj zpěv dokáže i velmi schopně instrumentálně doprovodit.
Act II. - Electra Heart
Po krátkém intermezzu, které patřilo především kytaristovi Benu Fletcherovi a sloužilo jako pauza pro změnu kostýmu, se hlavní protagonistka vrátila v růžovém úboru s vystříhanými srdíčky. Jak jinak, když tématem celého druhého alba Electra Heart je láska. I když tuhle desku považuji za nejslabší, výběr písní příjemně překvapil. Rocková Bubblegum Bitch, nedávno oprášená Teen Idle nebo emocemi nabitá Lies jsou prostě dobré písně a jejich živé provedení tomu dalo za pravdu. Rádiový singl Primadona sice neurazí, ale jak řekla kamarádka: „Mariny je na tyhle songy škoda.“
Act III. - Froot
Další mezihra a převlíkačka, kdyby pohádková Večernice nosila overal, asi by si oblékla přesně takový. Třetí část byla pochopitelně věnována nejaktuálnějšímu kusu diskografie a otevřel ji titulní singl Froot. Jak to má být, nová deska v rámci setlistu zabírala nejvíc prostoru, zazněly z ní celé dvě třetiny a byly doplněny coverem True Colors od Cyndi Lauper, která sama Marininu verzi chválila na sociálních sítích. O loňském albovém počinu se mluví všeobecně pozitivně a koncert znovu poskytl důkaz, proč tomu tak je. Písně jako I'm a Ruin nebo Savages v živém provedení ještě získávají na síle, nemluvě o Immortal, která byla opravdovým zážitkem na závěr základního setu, po takovém už není třeba přídavku. Publikum, které celou dobu udržovalo skvělou atmosféru a přesně reagovalo na rozparáděné i intimnější části vystoupení, si však vyžádalo obligátní dvě písně navíc, takže koncert nadobro uzavřelo kombo singlů Happy a Blue.
Marina and the Diamonds je nejen talentovaná hudebnice, skladatelka a majitelka krásného hlasu i vzezření, ale svým charismatem a sympatickým vystupováním dokáže výborně pracovat s publikem a udělat show i na minimalisticky zařízeném pódiu. A tak jedinou negativní skutečností, která ubírala na spontánnosti, byl v některých momentech poměrně hlasitý half playback.
Marina and the Diamonds (uk)
2. 3. 2016, Malá sportovní hala, Praha
foto © Vojta Florian
Riikka Hajman 01.03.2023
Album by se dalo vnímat jako shrnutí Popova života a kariéry: některé songy připomínají The Stooges, ale jsou tu i zvukové experimenty typické pro jeho pozdní období.
Patrik Kratochvíl 23.02.2023
Roadtrip měl predispozice být rapovou deskou roku, nakonec z toho ale vyšla „jen“ lehce nadprůměrná kolekce hitovek, které se hodí do playlistů, ale nenabízí nic navíc.
Magdalena Fendrychová 17.02.2023
Navzdory řečenému je celé album prodchnuté nadějí, skrze upřímně vyprávěné příběhy skýtá pohled do vlastních srdcí.
Martin Šinkovský 12.02.2023
Hřmotný, oplácaný, v obličeji se mu odráží nevyzrálost mladíka přicházejícího z vidlákova do velkoměsta. Superman.
prof. Neutrino 09.02.2023
Po zániku investigativního serveru WikiLeaks se zdálo, že přišli bojovníci za svobodu informací o svůj hlavní zdroj. V roce 2014 ale vznikla investigativní platforma „občanské novinařiny“ Bellingcat.
Natálie Dvořáková 07.02.2023
Deska Hey Girl je definicí hořkosladkosti – v jednotlivých písních prožíváme s autorkou bolest, zklamání, strach, ale i obyčejné radosti a velké oslavy.
Martin Šmíd 02.02.2023
Pod nánosem infantilního humoru se skrývá melodická schopnost a talent.
Julie Šafová 01.02.2023
Navzdory slabé dějové lince nechybí Babylonu technická preciznost ani živelná energie, která snímek žene kupředu.
Michal Pařízek 24.01.2023
Třetí album je jedním z klíčových archetypů showbizu, pověstným gordickým uzlem, milníkem, který ne každý dokáže jednoduše a správně překročit.
Richard Kutěj 18.01.2023
Mount Kimbie nedělají revoluci. Zůstávají ale sví, současní a ano, post.