Jakub Béreš | Články / Reporty | 09.10.2016
Britská producentka a zpěvačka Holly Lapsley Fletcher vystupující pod jménem Låpsley patří k velkým objevům osobitého alternativního popu. Ze soundcloudových uložišť ji před dvěma lety vytáhli ostrovní novináři, když ji zařadili do seznamů nejnadějnějších začínajících umělců. Od té doby na sobě začala tvrdě pracovat a zlepšovat své producentské dovednosti, které prokázala jak na několika ípíčkách, tak na debutové desce Long Way Home, které během své světové tour představila i v Praze.
Večer otevřela domácí skupina Piano, tedy formace Mikuláše Růžičky, známého z dua Republic of Two. Novější projekt se od toho staršího příliš neliší, oba si zakládají na výrazném mužském vokálu mezi umírněnými popovými melodiemi. Bohužel tvorba Piana nepřichází s ničím inovativním a pouze se ohlíží ke konci devadesátek, když se snaží navodit melancholii ve stylu raných Radiohead, a to jak zpěvem, tak nástroji. U Piana je všechno jen napůl. Když se muzikanti konečně opřou do kytar, tak je zase hned ztiší, aby dali prostor citlivému zpěvu, který zase mizí, když se konečně začíná dotýkat posluchačů. Promarněná příležitost. Obzvláště pak v závěrečném singlu Boy, kdy kapela u gradujícího závěru přešlapovala tak dlouho, až se zapomněla pohnout z místa. Skladba vyhasla, ještě než mohla pořádně vzplanout.
To Låpsley se do toho pustila hned od začátku a na úvod vyšvihla jednu ze svých nejpestřejších a nejtanečnějších písní Cliff. Na první dobrou vynikl emocionální, osobitý přednes a mladá zpěvačka si hned získala všechny diváky v příjemně plném sálu. Nejočekávanější moment přišel v půli koncertu, kdy konečně použila druhý mikrofon, který zkresloval její hlas tak, aby zněl mužsky, a v rychlejší Tell Me the Truth tak refrén doplnil odtažitý „mužský“ rap. Ještě efektivněji vyzněla modifikace vokálu v závěrečné minimalistické Station.
V setlistu zpěvačka nezapomněla ani na některé starší písně z malých singlových ípíček, zazněly citlivá Burn nebo Falling Short, bez výrazného zapojení kapely. Ta dostala větší prostor například v singlu Brownlow, když z písně vhodné do sluchátek v noční tramvaji udělali muzikanti taneční hit. Jedinou nevýhodou bylo, že dramaturgie působila nesourodě. Låpslay se vás na jedné straně snažila každou druhou písní příjemně uklimbat a každou třetí zase vzbudit.
V přídavku však Låpsley situaci zachránila skladbou Hurt Me, jež podtrhuje její nejsilnější stránky. Těmi jsou silný hlas a cit pro minimalistickou produkci. Vystoupení sice ukázalo množství poloh a rolí, které Låpsley bez problémů zastane, ale taky ukázalo, v čem vyniká a s čím by hravě utáhla celý večer bez rozporuplných okamžiků.
Tomáš Jančík 15.06.2024
Necelé dva roky po debutu A Light for Attracting Attention vydala skupina okolo Thoma Yorka druhou desku, politicko-kritickou i osobní, a v podobný čas se The Smile vrátili do Fora…
Zdeněk Němec 11.06.2024
Halu opouští spokojený dav vybavený ochutnávkovými pytlíky Pom-Bär, přelézá nebo podlézá zábradlí u chodníku.
Marek Hadrbolec 05.06.2024
První z koncertů v Kabinetu Múz se mění v generální zkoušku a test krizového managementu americké trojice, technika totiž jinak precizní kapele škodí, kde jenom může.
Helena Konvalinová 03.06.2024
Pro první večer programu Prague Offspring, který je věnovaný soudobé hudbě, zvolilo Pražské jaro elegantní sál DOX+.
Julia Pátá 27.05.2024
Moje pozornost se přesune na jméno Elliotta Smithe. Místy je překrývá bledě modrý fender, který jemnými arpeggii a ojedinělými akordy objímá ambientní podkres.
Kryštof Kočtář 26.05.2024
„Na cos to sakra přišel? Už zvukovka mi málem urvala hlavu!“ vítal mě před koncertem RuinsZu v Paláci Akropolis známý. Tedy alespoň myslím.
Kryštof Kočtář 21.05.2024
Drnčivé legato niněry, bezpočet fléten sytících sál tančivým pískáním, ale také všemožné samply a moderní elektronika. V nové Melodce.
Marek Hadrbolec 20.05.2024
Ticho nikdy není tak hlasité, jako když Jesse Shreibmann zkříží paličky nad hlavou před dalším úderem do bicích.
Michal Smrčina 19.05.2024
Show je vizuálně strohá, blikačky, nic moc navíc, Brown má specifické charisma a pozornost poutá sám o sobě.
Jakub Veselý 06.05.2024
Počas koncertu Ctib prezentoval myšlienku o skutočnej definícii punku, polemiku o o význame životného štýlu, ktorý nedefinuje len tvrdá hudba.