Články / Reporty

Waves Vienna, vlna první

Waves Vienna, vlna první

Karolina Fialová | Články / Reporty | 04.10.2016

Čísla na sociálních sítích většiny interpretů letošního ročníku se sice pohybují v řádu ani ne tisíců, ale zde dostali příležitost ukázat svůj potenciál hudebním profesionálům i běžnému publiku, které neholduje mainstreamu. Showcase festival Waves Vienna se tentokrát konal na různých místech v devátém okrsku města. Vše se odehrávalo v blízkosti centra WUK, bývalé továrny na lokomotivy a nynějšího kulturního hubu. Cit pro vyhledávání budoucích hvězd se festivalu nedá upřít, v minulých letech zahráli například Charli XCX, Jamie Woon, Kavinsky, Zola Jesus, Totally Enormous Extinct Dinosaurs a Lucy Rose. I z letošní nabídky bylo co vybírat.

Jako první se v maličkém prostoru divadla Schubert představilo instrumentální duo Glass Museum. Sympatičtí Belgičané nastavili laťku velmi vysoko, byli skvěle sehraní a s pomocí pouze dvou nástrojů vytvořili zároveň intimní, i dynamický koncert. Hudební chemie mezi klávesistou Antoine Flipem a bubeníkem Martinem Grégoire byla patrná na první poslech, stejně jako inspirace moderním jazzem, elektronikou nebo kapelou BadBadNotGood. Jména, jejichž vystoupení se mezi tolika dalšími vrylo do paměti, by se možná dala spočítat na prstech obou rukou, Glass Museum byli ovšem jedním z nich.

Dilema mezi následujícími dvěma koncerty ve stejném čase vyřešil Kevin Etheridge v Cafe Clash, který typickým surfařským vzhledem okouzloval více než hudbou. Když vzal do ruky kytaru, nestalo se totiž vůbec nic. Hezky poslouchatelné melodie, které ale začnou poměrně rychle nudit. Pozdní příchod na francouzského Superpoze se nevyplatil, protože ochranka tentokrát pouštěla lidi do divadla Schubert po jednom, a to až když někdo další přeplněný prostor opustil. Po vstupu dovnitř bylo okamžitě jasné proč. Vystoupení s dokonalým zvukem, efektní světelnou instalací a kombinací mechanických beatů, melodických částí a živých nástrojů s nádechem hip hopu se rovnalo naprosto hypnotickému zážitku. Gabriel Legeleux alias Superpoze nyní vydává na svém vlastním labelu Combien Mille Records druhé album Azur, a jestli má někdo z letošního ročníku festivalu šanci na mezinárodní úspěch, je to on.

Jedno ze známějších jmen představovala britská zpěvačka Anne-Marie, můžete si ji vybavit například díky spolupráci s Dizzee Rascalem nebo s Rudimental. Zaujala hlavně temperamentem a tanečními skladbami ve stylu R’n’B a zaplnila největší sál WUKu, který obstarával zázemí pro umělce, konferenční místnosti, bary a několik koncertních sálů.

Mladý rakouský producent Alex the Flipper domácí scéně rozhodně neudělal ostudu. Jméno, pod kterým vystupuje, dobře vystihuje jeho hudbu: jak sám říká, proplouvá jako delfín různými žánry. Třetí čtvrteční francouzský interpret, rockovější kapela Karmakoma, byla zase s rytmickými kytarami a výrazným hlasem zpěváka příjemným osvěžením v záplavě elektroniky. Syntezátory, záměrně nepravidelné bicí a občasné pasáže připomínající jazz zakončily první den festivalu v podobě Cid Rima, důstojné náhrady za na poslední chvíli zrušený koncert Gold Pandy.

Info

Waves Vienna 2016
29. 9. – 2. 10. 2016 Vídeň

foto © Patrick Münnich

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Zastavit čas i způsobit amok (The Smile)

Tomáš Jančík 15.06.2024

Necelé dva roky po debutu A Light for Attracting Attention vydala skupina okolo Thoma Yorka druhou desku, politicko-kritickou i osobní, a v podobný čas se The Smile vrátili do Fora…

Nadšení i prostoje (Troye Sivan)

Zdeněk Němec 11.06.2024

Halu opouští spokojený dav vybavený ochutnávkovými pytlíky Pom-Bär, přelézá nebo podlézá zábradlí u chodníku.

Porážkám navzdory (High on Fire)

Marek Hadrbolec 05.06.2024

První z koncertů v Kabinetu Múz se mění v generální zkoušku a test krizového managementu americké trojice, technika totiž jinak precizní kapele škodí, kde jenom může.

Vídeňská magma v jícnu DOXu (Klangforum Wien I.)

Helena Konvalinová 03.06.2024

Pro první večer programu Prague Offspring, který je věnovaný soudobé hudbě, zvolilo Pražské jaro elegantní sál DOX+.

Ztracené zvuky (claire rousay)

Julia Pátá 27.05.2024

Moje pozornost se přesune na jméno Elliotta Smithe. Místy je překrývá bledě modrý fender, který jemnými arpeggii a ojedinělými akordy objímá ambientní podkres.

Pečlivě organizovaný chaos (RuinsZu)

Kryštof Kočtář 26.05.2024

„Na cos to sakra přišel? Už zvukovka mi málem urvala hlavu!“ vítal mě před koncertem RuinsZu v Paláci Akropolis známý. Tedy alespoň myslím.

Fantasy v kulisách hororu (Jeden kmen + Ďyvina + Budeč)

Kryštof Kočtář 21.05.2024

Drnčivé legato niněry, bezpočet fléten sytících sál tančivým pískáním, ale také všemožné samply a moderní elektronika. V nové Melodce.

Vibrující kosti (Bell Witch)

Marek Hadrbolec 20.05.2024

Ticho nikdy není tak hlasité, jako když Jesse Shreibmann zkříží paličky nad hlavou před dalším úderem do bicích.

Jak v Motownu nezestárnout (Danny Brown)

Michal Smrčina 19.05.2024

Show je vizuálně strohá, blikačky, nic moc navíc, Brown má specifické charisma a pozornost poutá sám o sobě.

Punkom slobode na stope (Chorobopop)

Jakub Veselý 06.05.2024

Počas koncertu Ctib prezentoval myšlienku o skutočnej definícii punku, polemiku o o význame životného štýlu, ktorý nedefinuje len tvrdá hudba.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace