Andrea Bodnárová | Články / Reporty | 04.10.2016
O koncertu se já i internet dozvídáme vcelku na poslední chvíli, reakce je však rychlá. Brno na pozvánky reaguje svižně a navzdory několika dalším akcím konajícím se ve stejný den se v Praze v Brně slétne půlka Facebooku. To, že jsou lidi dychtiví za kulturou, dokazuje i nažhavený dav vycházející z filharmonie na druhé straně plotu. Kdyby chtěli, stihli by klidně obě akce, koncert v Praze začíná až v půl desáté bez předkapely. Ta však ani není nutná. Holy Fuck mají dav rozehřátý okamžitě a není to jenom teplotou v místnosti. Je to disko pro noiseové děti, guilty pleasure, za kterou není jediný důvod se stydět. Svou soukromou party rozbíhají barevně, pomocí světel i zpěvných melodií. Už chybí jenom fluorescentní tyčinky do ruky v neonových barvách. Všichni se hýbají za rytmů babího léta, plechové samply připomínající hru na hrnce mají své přesně určené, matematicky vypočítané místo. Když zábava, tak perfekcionistická, jen si nejsem jistá, jestli mi to tady víc připomíná party lodě na řece Sprévě, anebo übercool underground rave v garáži. Dveře se otřásají v pantech a já si dávám heavy taneční workout a jsem kompletně mokrá. Pokud člověk po akci není jako ze sprchy a polohluchý, není to ono.
Koncert vrcholí a pseudogaráž se mění na dekadentní a smradlavou kotelnu. Kapela přitvrzuje a koncert končí with a bang, bim bam bumtarasa kindigo. Lidem tohle vyvařování mozků evidentně nestačí a kapela jim vděčně poskytne ještě dva přídavky. Já pomalu začínám trénovat znakovou řeč a oceňuji pohotovou nabídku merchandise disponující kompletní sadou náhradního oblečení za to propocené, včetně kalhotek. Much party animal.
Afterparty dýdžeje už užíváme jenom zvenku, vdechujeme čerstvý smog a zvykáme si na hlasitost a teplotu skutečného života. Pivo je skvělý mediátor. Banket naproti ve filharmonii už taky skončil a zaměstnanci odklízí stoly. I když nic nedělám, mám pocit dobře vykonané práce.
Holy Fuck (ca) + DJ Jirzophone (The Shullins)
30. 9. 2016 PRAHA/Fórum pro architekturu a média, Brno
foto © Matěj Krč
Tomáš Jančík 15.06.2024
Necelé dva roky po debutu A Light for Attracting Attention vydala skupina okolo Thoma Yorka druhou desku, politicko-kritickou i osobní, a v podobný čas se The Smile vrátili do Fora…
Zdeněk Němec 11.06.2024
Halu opouští spokojený dav vybavený ochutnávkovými pytlíky Pom-Bär, přelézá nebo podlézá zábradlí u chodníku.
Marek Hadrbolec 05.06.2024
První z koncertů v Kabinetu Múz se mění v generální zkoušku a test krizového managementu americké trojice, technika totiž jinak precizní kapele škodí, kde jenom může.
Helena Konvalinová 03.06.2024
Pro první večer programu Prague Offspring, který je věnovaný soudobé hudbě, zvolilo Pražské jaro elegantní sál DOX+.
Julia Pátá 27.05.2024
Moje pozornost se přesune na jméno Elliotta Smithe. Místy je překrývá bledě modrý fender, který jemnými arpeggii a ojedinělými akordy objímá ambientní podkres.
Kryštof Kočtář 26.05.2024
„Na cos to sakra přišel? Už zvukovka mi málem urvala hlavu!“ vítal mě před koncertem RuinsZu v Paláci Akropolis známý. Tedy alespoň myslím.
Kryštof Kočtář 21.05.2024
Drnčivé legato niněry, bezpočet fléten sytících sál tančivým pískáním, ale také všemožné samply a moderní elektronika. V nové Melodce.
Marek Hadrbolec 20.05.2024
Ticho nikdy není tak hlasité, jako když Jesse Shreibmann zkříží paličky nad hlavou před dalším úderem do bicích.
Michal Smrčina 19.05.2024
Show je vizuálně strohá, blikačky, nic moc navíc, Brown má specifické charisma a pozornost poutá sám o sobě.
Jakub Veselý 06.05.2024
Počas koncertu Ctib prezentoval myšlienku o skutočnej definícii punku, polemiku o o význame životného štýlu, ktorý nedefinuje len tvrdá hudba.