Karolina Fialová | Články / Reporty | 08.10.2016
Další večer na Waves sliboval opět nepřetržitý sedmihodinový koncertní blok. Z úvodních Rival Kings, kteří z nahrávek nezněli příliš slibně, se vyklubala skvělá kapela naživo. Kytary, chytlavé popové melodie a milé vystupování nakonec vytvořily bezstarostnou atmosféru s nadprůměrným hudebním zážitkem. Z hudby šesti kluků ze Švýcarska je cítit dravost, naděje i čistá radost, a zanechává v posluchači potřebu jít si okamžitě po koncertě poslechnout písničky znovu. Což jim nahrávalo do karet, protože Rival Kings si s sebou přivezli své druhé album War, které vycházelo přesně v den vídeňského vystoupení.
Každou dávku kytar musela vykompenzovat minimálně trojnásobná dávka elektroniky, a tak nastoupili němečtí Vimes. Duo Azhar Syed and Julian Stetter zůstalo v popových kolejích a přímočarost beatů a syntezátorů podtrhovala lehkost pátečního večera. Až se člověku nechtělo pokračovat do dalších klubů, aby si náhodou nezkazil dojem. Členové Vimes mají zároveň překvapivou minulost, Azhar se totiž narodil indickému páru humanitárních pracovníků v Nigérii a Juliana potkal, až když odjel studovat do Německa vizuální umění.
Posledním výraznějším interpretem toho dne byla Norma Jean Martine, původem Američanka žijící v Londýně. Okouzlující písničkářka se smutnýma očima a nakřáplým hlasem nadchla nejen svého otce, evidentně velkého fanouška kralujícího první řadě, kterému věnovala několik písní.
Největším „hypem“ soboty se stal Noep, estonský elekropopový sólo projekt. Ten ale mezi desítkami dalších elektronických interpretů poněkud zanikl a připomínal alternativní verzi Aviciiho. O kus dál naopak hrála jedna z nejbizarnějších kapel, ruští Oligarkh, které si nešlo s nikým splést. Mix žánrů jako folk, rave nebo hip hop s tvrdým, industriálním zvukem, kde se občas vyskytovaly geniálně matoucí pasáže kostelní a tradiční ruské hudby, doprovázely projekce z historických filmů, dokumentů nebo i pohádek.
Dlouhá fronta před vchodem do Ottakringer stage odradila nejednoho zájemce o vystoupení Loly Marsh, izraelské Lany del Rey. Okolnosti tedy nasměrovaly některé návštěvníky festivalu na koncert Mavi Phoenix. Vlastním jménem Marlene Nader pochází z Lince, i když může klamat zajímavým, lehce blízkovýchodním vzhledem. Vypadalo to, jako by si na Waves odskočila z Fashion Weeku, kde by z fleku mohla dělat modelku, ale je dobře, že se vydala na hudební dráhu - bylo až s podivem, jakou energií drobná rapperka místnost naplnila. Její taneční beaty nejlépe vystihovaly náladu noční Vídně, která se ještě rozhodně nechystala ke spánku.
Waves Vienna 2016
29. 9. – 2. 10. 2016 Vídeň
Tomáš Jančík 15.06.2024
Necelé dva roky po debutu A Light for Attracting Attention vydala skupina okolo Thoma Yorka druhou desku, politicko-kritickou i osobní, a v podobný čas se The Smile vrátili do Fora…
Zdeněk Němec 11.06.2024
Halu opouští spokojený dav vybavený ochutnávkovými pytlíky Pom-Bär, přelézá nebo podlézá zábradlí u chodníku.
Marek Hadrbolec 05.06.2024
První z koncertů v Kabinetu Múz se mění v generální zkoušku a test krizového managementu americké trojice, technika totiž jinak precizní kapele škodí, kde jenom může.
Helena Konvalinová 03.06.2024
Pro první večer programu Prague Offspring, který je věnovaný soudobé hudbě, zvolilo Pražské jaro elegantní sál DOX+.
Julia Pátá 27.05.2024
Moje pozornost se přesune na jméno Elliotta Smithe. Místy je překrývá bledě modrý fender, který jemnými arpeggii a ojedinělými akordy objímá ambientní podkres.
Kryštof Kočtář 26.05.2024
„Na cos to sakra přišel? Už zvukovka mi málem urvala hlavu!“ vítal mě před koncertem RuinsZu v Paláci Akropolis známý. Tedy alespoň myslím.
Kryštof Kočtář 21.05.2024
Drnčivé legato niněry, bezpočet fléten sytících sál tančivým pískáním, ale také všemožné samply a moderní elektronika. V nové Melodce.
Marek Hadrbolec 20.05.2024
Ticho nikdy není tak hlasité, jako když Jesse Shreibmann zkříží paličky nad hlavou před dalším úderem do bicích.
Michal Smrčina 19.05.2024
Show je vizuálně strohá, blikačky, nic moc navíc, Brown má specifické charisma a pozornost poutá sám o sobě.
Jakub Veselý 06.05.2024
Počas koncertu Ctib prezentoval myšlienku o skutočnej definícii punku, polemiku o o význame životného štýlu, ktorý nedefinuje len tvrdá hudba.